2021-03-13, 17:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Du får nog tänka till lite och ex fundera på skillnaden över straff och handling mellan en som intagit dopingpreparat och ex en som missat tre dopingtest på raken. Ser du ingen konkret skillnad och inte kan sätta epitetet dopad på någon av dem har du stora problem.

Nej, jag har inget problem och har inte (vilket inte du har heller) någon roll i detta. Jag berättar endast att benämningen dopad inte finns med i WADA:s kod och Antidoping Sverige understryker detta. Att du och några andra tredskas och likt tonåringar inte vill ta till er detta förändrar inte faktum.

Sedan kan jag tycka att ni är lite fega och försöker använda en svepande formulering i stället för att i klartext säga det ni uppenbarligen tror, nämligen att explicit uttrycka att ni anser att Johaug begått en avsiktlig dopningsförseelse.

Att diskussionerna bara är en repris från exakt det vi hittar några år tillbaka i tråden gör ju det hela lite komiskt. Det är samma argument som upprepas och upprepas och upprepas, men ni kommer ingen vart. Ingen lyssnar på er. Vad ska ni göra egentligen för att få någon som lyssnar?
Citera
2021-03-13, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Idag beskrivs Bolsjunovs seger på 15 km med 18,4 sekunder som överlägsen

Johaug vann tremilen i VM 2021 med i genomsnitt 51,3 sekunder per 10 km.

Dessutom när hon är så överlägsen så går hon inte för full maskin hela vägen in i mål.

I dagens 10 km klassiskt i världscupen skiljer det 8 sekunder mellan segraren och nr 3 i loppet.

Johaug deltog ej.
Citera
2021-03-13, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag tycker att det är solklart att Johaug ska dömas för strikt ansvar, vilket har skett. Eftersom det inte finns några bevis för något övrigt med tester som påvisar metaboliter för längre bruk så finns inte heller något annat än spekulationer om sådant.
Man tog icke det "nya testet" på Johaug utan det vanliga testet och därför vet man ej om hon tog salvan eller en stor dos tidigare.
Vad tycker du då när man tar typ Hemohes, detta ämne är ju inte prestationshöjande.
Citera
2021-03-13, 18:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Man tog icke det "nya testet" på Johaug utan det vanliga testet och därför vet man ej om hon tog salvan eller en stor dos tidigare.

Nej, precis. Tycker du då att de ska gissa?

Citat:
Vad tycker du då när man tar typ Hemohes, detta ämne är ju inte prestationshöjande.

Jag tycker att alla utövare ska följa det regelverk som gäller och att de som ansvarar för regelverket ska se till att det är uppdaterat och att vederbörliga tester utförs samt bedömningar görs på objektiva grunder.

När det gäller vet du förmodligen lika bra som jag att hydroxietylstärkelseanvänds för att öka blodvolymen med avsikt att dölja bruk av andra förbjudna substanser.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-03-13 kl. 18:34.
Citera
2021-03-13, 19:03
Medlem
Citat:
Regelverket säger 0 clostebol
Citera
2021-03-13, 19:10
Medlem
Citat:

Jag tycker att alla utövare ska följa det regelverk som gäller och att de som ansvarar för regelverket ska se till att det är uppdaterat och att vederbörliga tester utförs samt bedömningar görs på objektiva grunder.

När det gäller vet du förmodligen lika bra som jag att hydroxietylstärkelseanvänds för att öka blodvolymen med avsikt att dölja bruk av andra förbjudna substanser.
Vad kallar du en utövare som INTE följer regelverket?
Citera
2021-03-13, 19:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Regelverket säger 0 clostebol

Ja och hon fick 18 månader för att ha brustit angående det strikta ansvaret så de dömde utifrån 0.

Min fråga till dig var om du tycker att de skulle gissa angående det du skrev, nämligen: om hon tog salvan eller en stor dos tidigare.
Citera
2021-03-13, 19:31
Medlem
Citat:
Ja och hon fick 18 månader för att ha brustit angående det strikta ansvaret så de dömde utifrån 0.

Min fråga till dig var om du tycker att de skulle gissa angående det du skrev, nämligen: om hon tog salvan eller en stor dos tidigare.

Det finns många som blivit dömda på bara indicier i brottmål.
Det kallas inte att gissa när man dömer någon pga indicier.

I detta fall talar i stort sett allt i omständigheterna för att det är en ihopdiktad historia för att dölja hur clostebol kom in i Johaugs kropp.

Nu kan väl du svara på vad du tycker en elitlängdskidåkare ska dömas till som blir testad positivt för hemohes?
Senast redigerad av .CYG. 2021-03-13 kl. 19:49.
Citera
2021-03-13, 20:13
Avslutad
Citat:
Nej, jag har inget problem och har inte (vilket inte du har heller) någon roll i detta. Jag berättar endast att benämningen dopad inte finns med i WADA:s kod och Antidoping Sverige understryker detta. Att du och några andra tredskas och likt tonåringar inte vill ta till er detta förändrar inte faktum.

Sedan kan jag tycka att ni är lite fega och försöker använda en svepande formulering i stället för att i klartext säga det ni uppenbarligen tror, nämligen att explicit uttrycka att ni anser att Johaug begått en avsiktlig dopningsförseelse.

Att diskussionerna bara är en repris från exakt det vi hittar några år tillbaka i tråden gör ju det hela lite komiskt. Det är samma argument som upprepas och upprepas och upprepas, men ni kommer ingen vart. Ingen lyssnar på er. Vad ska ni göra egentligen för att få någon som lyssnar?

Ja det råder inga som helst tvivel om att det är medveten doping då hon höll i paketet och såg tydligt dopingsymbolen. Om man nu ska tro på den sagan, alla med sunt förnuft vet väl hur det gick till egentligen.
Citera
2021-03-13, 20:19
Medlem
Citat:

Vad jag tycker har ingen betydelse.
Vid rättegången frågade man ADNO om testsvaret
Och ADNO svarade ; mängden clostebol motsvarar den mängd salvan ger, men även ett större intag en tid före.
Låter som man gissade vid rättegången också.
Man hade kunnat ta det nya testet så att alla spekulationer hade försvunnit.
Senast redigerad av Parklane 2021-03-13 kl. 20:23.
Citera
2021-03-13, 20:28
Medlem
Citat:

Jag hoppas att du inser det omöjliga i det du just beskrev.
Det du beskriver skulle av många beskrivas i termer som ”justitiemord”.
Men när det gäller dig så är jag inte förvånad över den tolkningen.

Du får tycka vad du vill.
Ben Johnsson, Johaug och alla som brutit mot dopingreglerna har varit
DOPADE.
Allt enligt WADAs regler.
Citera
2021-03-13, 20:45
Medlem
Citat:

Hahahaha ”dömde utifrån 0” då hade ju Johaug inte blivit avstängd 18 månader 😆😆😆

Du måste skämta nu
Det dömdes naturligtvis utifrån testresultatet på 13 nanogram clostebol per milliliter urin!!
Senast redigerad av .CYG. 2021-03-13 kl. 21:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in