2021-03-13, 17:15
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tkhasi
Tänk om mannen skulle strunta i att bekräfta henne i stället i det läget. Undrar vad hon skulle tycka då.

Är ju dissa våra politiker-veckan*, så hon får ha förståelse för bristen på momentan bekräftelse, hon får ju det nästa vecka sen!

* Det är som groundhog-day filmen, alltid denna vecka när man vaknar på morgonen.
Citera
2021-03-13, 17:17
Medlem
Dofternas avatar
Sneckers senaste inlägg på Facebook, en selfie, har 149 likes.
75 av dessa är från män.
Citera
2021-03-13, 17:32
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
OK, har du bestämt dig än vart du står, eller väntar du tills du känner vart vindarna blåser inom vänster och feministrörelsen?
Klart du vill vara feministerna till lags främst före du är för jämlikhet och därför väntar på den korrekta ställningen enligt majoriteten kvinnor i dessa läger

Jag förstår hennes poäng men det var ett extremt dåligt exempel och jag tycker att Sneckers provokationer skadar Vänstern.
Citera
2021-03-13, 17:39
Medlem
Dempa19s avatar
Jennifer Aniston är ju äcklig bara i hennes naturliga sätt att vara, men ska hon börja bli aktivt rutten nu? Det tycker jag låter alltför vedervärdigt för att föreställa mig. Skönt nog tror jag inte att jag hon har förmågan till att bli arg på riktigt och säga nej till oss män, utan det blir nog mest lite smågnäll följt av att hon blir omklappad av någon man, som hon hyser blandade känslor mot, och till slut blir nedlugnad av. Att en hollywood-skådespelare skulle bli omständlig av att gå med i det här kriget finner jag inte så bekymmersamt, utan det kretsar kring att Jennifer Aniston är den perfekta symbolen för vad som är korrupt med den moderna kvinnan.
Citera
2021-03-13, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag förstår hennes poäng men det var ett extremt dåligt exempel och jag tycker att Sneckers provokationer skadar Vänstern.
Du velar tills vidare, med andra ord. Inte lätt när man är manlig feminist och inte får fatta egna beslut.
Citera
2021-03-13, 17:53
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Du velar tills vidare, med andra ord. Inte lätt när man är manlig feminist och inte får fatta egna beslut.

Hur kan det där vara att vela. Jag tycker uttalandet/inlägget var fel och puckat.
Citera
2021-03-13, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Eller så når du insikt och inser att det är såhär västerländsk vänster ser ut idag.
Citera
2021-03-13, 18:08
Medlem
Jag är mest förvånad över det faktum att hon är gift. Hur i hela helvete är den mannen skapt? Han måste ju mist vara samma typ av dåre eller än värre.
Citera
2021-03-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Snecker är en ren jävla tokkärring. Det trista är att V nu ska ut i förorterna och ragga invandrarröster. Där kommer förklaringarna från kommunisterna vara att allt är de "de rikas" fel och "det kapitalistiska systemet". Människor egna brister ska förklaras bort och skyllas på "systemet". Jag tror valet av den nya partiledaren har med det att göra. Så tråkigt nog kommer vi få se fler "sneckers" framöver som ska diktera vad du ska göra med dina skattepengar.
Det kan bli blodigt. Muslimer avskyr kommunister. Popcorn!
Citera
2021-03-13, 18:12
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Eller så når du insikt och inser att det är såhär västerländsk vänster ser ut idag.

Konstigt då att Twitter är fullt av vänsterkvinnor som kritiserar henne.
Citera
2021-03-13, 18:26
Medlem
Hon syftar nog på kvinnor som lever i hederskulturer. Det brukar vara populärt i Vänsterpartiet, eller?
Citera
2021-03-13, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Utvecklar vidare en tanke jag glömde nämna i min post några få inlägg tillbaka i tråden.

Som själv uppvuxen i "orten" delar jag inte en stavelse diverse vänsteraktiva blattebrudar för med som orsak och lösning på den problematik vi ser i ghettona, inte minst i kvinnofrågan, men hyser oftast en i botten medmänsklig respekt för dessa kvinnor eftersom de åtminstone på vänsterkanten inte sällan uppbär en erfarenhet sprungen ur en uppväxt i dessa miljöer och inom dessa ramar vet vad de snackar om.

Med det skrivet så är det nära till hands att undra hur dessa kvinnor, tillsynes många inom Vänsterpartiet, orkar representeras av denna direkt imbecilla hatiska adelskvinna utan ett enda ärligt handtag på CV:et - direkt sprungen ur överklassen som med sin tillsynes grava antisociala personlighetsstörning för en cynisk egennyttig pseudokamp brutalt högavlönad ur löntagarnas avkastningar genom att låtsas bry sig om blattebrudens situation?

Är det så illa att svennehatet (trots att vederbörande inte vet nått annat än ett privilegierat vitt adelsliv) räcker för att upprätthålla dessa "kvinnor-från-orten":s lojalitet? Skulle självt aldrig orka bli så dagligt fockad från ett sådant hittepå som Snecker är i deras sits. Aldrig.
Nu är jag för mycket innerstads-medelklass-tant för att riktigt förstå ditt språk, men jag tror att du menar att du inte kan förstå hur invandrartjejer/kvinnor kan låta sig representeras av en som Snecker.
Och du undrar om det kan vara så illa att Sneckers svennehat är tillräckligt.
Det tror jag absolut att det är.

Det måste ju vara jättejobbigt för invandrartjejer/kvinnor att dom inte är så åtråvärda här som dom tror/tycker sig vara, jag känner inte till någon som är åtråvärd annat än i sina egna led.
Och hela den så viktiga, för många allenarådande frågan "vem man släpper persikan till" är ointressant i svenska ögon.

Mäns funktion i mena-kultur verkar ju primärt vara att skydda henne från män som vill ha henne. Men så är det ingen som vill det, ingen svensk, vilket självklart är en stor besvikelse för dom, för både henne och männen kring henne.
Att svenska män inte är med och slåss om henne sänker ju hennes status.

Och vilken svenska har mer förmåga att trycka ner den svenska mannen än Snecker i blattebrudars ögon?
Snecker är blond, förmodligen grön-eller blåögd, snyggare än alla blattebrudar och hon är just adlig.
Man tror att Snecker är den svenska mannens dröm.
Detta att hon förefaller smått sinnessjuk tror jag inte att dom uppfattar, alternativt tror dom att svenska män inte bryr sig om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in