Citat:
Ursprungligen postat av
Blacksune
Aero som att flyga lågt, säkert öppen recirkulations ventil
Den är alltså bonnteimad med andra ord? Jag gjorde något liknande med erg-ventilen på min 850 turbo. Det fick laddtrycket att öka enligt laddtrycksmätaren och det kändes att effekten blev mera. Eller om det var en metallbricka jag pillade dit, så laddade turbon mera, kommer inte ihåg helt. Har för mig Volvon ökade från laddtrycket från 0.9 som är standard till 1.3, vilket motsvarar 40-50 hk, enligt tabeller jag sett.
Oavsett så räcker 250 hk i en bil. Sabben har iaf det på pappret . Sedan kanske den bara har 230 hk i verkligheten, jag har läst om dessa diskussioner om vad en Aero verkligen har under huven.
När jag tänker på det så vill jag ha mera häst i Aeron, automat som det är. Volvo V70N med 140 hk känns oändligt trög som sirap. Det tillsammans med dålig väghållning är vad miss missnöje består i. Annars är det en förträfflig bil.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ulrik.Agren
Fast med Hegamons tidigare eskapader i åtanke så är det nog bättre att inte kosta på den 5000 kr-bilen något, den går nog snart till skrot, kanske redan efter nästa besiktning.

Jag har inte saboterat en bil på länge, det kanske snart är dags. Nej fel.. jag smällde rentav in förra arbetsgivarens Caddy i en stolpe så att framskärmen blev bucklig. Det skedde förra månaden.