2021-03-13, 15:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det är dyrt för många av Världens länder att inte hålla sig med kompetenta smittskyddsmyndigheter.
Ja men dyrast är det för de smittskyddsansvariga tjänstemännen som ska betala notan ur egen ficka.
Citera
2021-03-13, 15:06
Medlem
trickydicks avatar
Pfizers vaccin skyddar 97% mot allvarlig sjukdom och 94% mot asymtomatisk smitta visar israelisk forskning.

https://www.jpost.com/health-science/coronavirus-pfizer-vaccine-97-percent-effective-against-severe-cases-661700
Citera
2021-03-13, 15:11
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Du vi hade ihjäl 97 000 personer 2020 nästan alla äldre och nästan alla skulle vi kunnat flytta fram med förbud mot allt från covidrestriktioner till förbud mot att vistas i solen eller mot alkohol och onyttig mat.

Jag pratar om att balansera åtgärderna så att dom står i proportion till riskerna och att tänka på alla andra konsekvenser av dessa åtgärder.

Du är för korkad för att förstå, du är som en autistisk liten pojke som sitter och upprepar samma sak, titta på dödstalen titta på dödstalen, titta på smittotalen, titta på smittotalen.....

Du klarar helt enkelt inte av att se hela pandemin i ett större perspektiv.
Det är just för att jag klarar av att se på saken i ett större perspektiv utan att blanda in en massa känslor som gör att jag jobbar med det jag gör. DET är DU för korkad för att förstå.

Du har ju bevisligen inte ens koll på vem du argumenterar med, eller varför.

Min gissning (jag kan naturligtvis ha fel) är att du drabbats ganska hårt av åtgärderna. Kanske arbetslös. Sannolikt ekonomiskt ganska svag och därför denna uppenbart desperata öppna-upp-agenda. Vi andra med lite stabilare ekonomi har enklare att se saken ur en mer mänsklig synvinkel.

Pandemin kommer naturligtvis övergå i en "minor nuisance" men vad vi ännu inte vet är vilka skador som alla offer kommer tvingas dras med eller hur många generationer det tar innan det hela VERKLIGEN är över.

"Öppna upp, öppna upp", herregud....
Citera
2021-03-13, 15:11
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är just det att du tycker att mortality rate är en sak, MittMalmoe tycker det är en annan sak och jag tycker det betyder ytterligare en annan sak som gör att man inte kan använda begreppet utan att förklara vad man avser med MR.

Jag anser ju givetvis att MR är döda per population per tidsenhet eftersom det är så jag sett MR användas.

Mitt misstag. Jag borde ha skrivit att det skulle jag ha betecknat som "dödsfall i Covid-19 per befolkningsmängd under en viss period".

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja men dyrast är det för de smittskyddsansvariga tjänstemännen som ska betala notan ur egen ficka.

Jag befarar att det inte kommer att hända, tyvärr.
Citera
2021-03-13, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Mitt misstag. Jag borde ha skrivit att det skulle jag ha betecknat som "dödsfall i Covid-19 per befolkningsmängd under en viss period".

Jag befarar att det inte kommer att hända, tyvärr.
De kan ju åtminstone få sina respektive länders räkningar. Så får Kronofogden utmäta dem för resten av deras liv.
Citera
2021-03-13, 15:21
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det är just för att jag klarar av att se på saken i ett större perspektiv utan att blanda in en massa känslor som gör att jag jobbar med det jag gör. DET är DU för korkad för att förstå.

Du har ju bevisligen inte ens koll på vem du argumenterar med, eller varför.

Min gissning (jag kan naturligtvis ha fel) är att du drabbats ganska hårt av åtgärderna. Kanske arbetslös. Sannolikt ekonomiskt ganska svag och därför denna uppenbart desperata öppna-upp-agenda. Vi andra med lite stabilare ekonomi har enklare att se saken ur en mer mänsklig synvinkel.

Pandemin kommer naturligtvis övergå i en "minor nuisance" men vad vi ännu inte vet är vilka skador som alla offer kommer tvingas dras med eller hur många generationer det tar innan det hela VERKLIGEN är över.

"Öppna upp, öppna upp", herregud....

Mer mänsklig synvinkel? Bespara mig din fejkade humanism!

På vilket sätt är det humant att fortsätta plåga ekonomiskt svaga grupper? Har du skänkt en tanke på alla barn som far illa? Har du tänkt på hur nedstängningar påverkar tredje världen?

Och vad menar du med flera generationer? Tramsigaste jag hört. Isåfall är det responsen som gör irreversibla skador på den yngre generationen.

Öppna upp för i helvete!
Citera
2021-03-13, 15:32
Medlem
"Institutet för hälsa och välfärd: Omfattande användning av munskydd är viktigt"
https://www.hbl.fi/artikel/institutet-for-halsa-och-valfard-omfattande-anvandning-av-munskydd-ar-viktigt/
Citera
2021-03-13, 15:37
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Mer mänsklig synvinkel? Bespara mig din fejkade humanism!

På vilket sätt är det humant att fortsätta plåga ekonomiskt svaga grupper? Har du skänkt en tanke på alla barn som far illa? Har du tänkt på hur nedstängningar påverkar tredje världen?

Och vad menar du med flera generationer? Tramsigaste jag hört. Isåfall är det responsen som gör irreversibla skador på den yngre generationen.

Öppna upp för i helvete!
Nej, det är ingen som medvetet "plågar ekonomiskt svaga grupper".
Ja, det pågår omfattande verksamhet för att minska påverkan på barn.
Ja, nedstängningarna påverkar tredje världen, det har vi tänkt på.

Problemet med den typ av åsikt som du representerar är att ni hela tiden utgår ifrån att smittspridningen skall ligga på samma nivå UTAN restriktioner som den gör MED. Det är här som det skär sig, skulle jag säga, antagligen på grund av att ni helt enkelt saknar det intellektuella kapital som behövs för att förstå att restriktionerna är där för att förhindra att det blir VÄRRE.

Du verkar tro att världens samlade regeringar inför dessa restriktioner för att jävlas med befolkningen. Så är det inte, hur mycket ditt mentala handikapp än för för sig det.

Sverige, UK, Danmark och alla andra länder kommer öppna upp när risken för total tragedi är minimal - inte när ditt vidriga ego har tröttnat på att inte få gå på fotboll eller dricka öl på kvarterskrogen.
Citera
2021-03-13, 15:38
Medlem
severustheemperors avatar
Attackerna mot Ivermectin fortsätter............

Beyond The Roundup | Did Cali Colombia Ivermectin Trial Include Protocol Deviations?
https://www.youtube.com/watch?v=VwqCuqCE4aU
Citera
2021-03-13, 15:42
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
"Institutet för hälsa och välfärd: Omfattande användning av munskydd är viktigt"
https://www.hbl.fi/artikel/institutet-for-halsa-och-valfard-omfattande-anvandning-av-munskydd-ar-viktigt/
Då kan de få gå runt med sina munskydd där. Här i Sverige andas vi fritt, tack och lov.

Det kommer knappast komma nya tips och råd här nu när pandemin är på upphällningen och dödligheten genomskådad.
Citera
2021-03-13, 15:46
Medlem
Läkarna om "misstänkt" postcovid hos barn : ”Katastrof om vi inte kan hjälpa dem”

https://www.dn.se/sverige/lakarna-om-misstankt-postcovid-hos-barn-katastrof-om-vi-inte-kan-hjalpa-dem/

"Misstänkt", bitch? vad är det som är misstänkt?

FAKTA.

Har barnen långdragna symtom i flera månader, vilka dessa barn HAR, inte orkar gå ut, ramlar ihop på skolgårdar mm ÄR det postcovid/långtidscovid.

Om du går in på en vårdcentral och säger att du har ont i benet, ser läkarna det som "misstänkt ont i benet"?

"OM?! vi inte kan hjälpa dom".

Again, bitch, klarspråk.

Det ÄR katastrof. Vården har redan gått ut med att det inte finns någon behandling annan än punktinsatser/behandling av symtom - i dagsläget. Det höga antalet långtidssjuka barn beror på ignorerandet av försiktighetsprincipen samt smittskyddsåtgärder i barns arbetsmiljö.

1. Sverige har med FoHM aktivt undanhållt barnen deras lagstadgade skydd enligt smittskyddslagen/arbetsmiljölagen - detta genom att exkludera barn smittskyddsåtgärder i deras arbetsmiljö skolan.

2. INFÖR MUNSKYDD SAMT 10+ ANDRA SMITTSKYDDSÅTGÄRDER FÖRSKOLOR/GRUNDSKOLOR/HÖGSTADIESKOLOR/GYMNASIESKOLOR. Alla regioner. Svensk lag gäller i hela Sverige.

Läkare/forskare över hela landet har sagt att de söker pengar till forskning på långtidscovid/barn.
M skrivit motion, i nuläget står vården mer eller mindre "handfallna" och kan INTE hjälpa dessa barn! mer än punktinsatser, alvedon.

Över trehundra barn har diagnosticerats med långtidscovid bara i Region Stockholm. Vilka symptom ska man se upp med och vad finns det för hjälp att få? Malin Ryd Rinder, verksamhetschef barninfektion på Astrid Lindgrens barnsjukhus och Li Villard, fysioterapeut.

https://www.tv4play.se/nyheter/coronavirus/hennes-tre-barn-drabbades-av-l%C3%A5ngtidscovid-har-pendlat-mellan-hopp-och-f%C3%B6rtvivlan/13323552

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/allt-fler-barn-utreds-for-langtidscovid
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/videodagbok-langtidssjuka-barnen
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/malins-barn-foll-ihop-pa-skolgarden-utreds-for-langtidscovid
https://www.svd.se/aven-barn-drabbas-av-langtidscovid
https://www.tv4play.se/nyheter/coronavirus/hennes-tre-barn-drabbades-av-l%C3%A5ngtidscovid-har-pendlat-mellan-hopp-och-f%C3%B6rtvivlan/13323552
Senast redigerad av Sarumanmyndigheten 2021-03-13 kl. 16:39.
Citera
2021-03-13, 15:47
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, det är ingen som medvetet "plågar ekonomiskt svaga grupper".
Ja, det pågår omfattande verksamhet för att minska påverkan på barn.
Ja, nedstängningarna påverkar tredje världen, det har vi tänkt på.

Problemet med den typ av åsikt som du representerar är att ni hela tiden utgår ifrån att smittspridningen skall ligga på samma nivå UTAN restriktioner som den gör MED. Det är här som det skär sig, skulle jag säga, antagligen på grund av att ni helt enkelt saknar det intellektuella kapital som behövs för att förstå att restriktionerna är där för att förhindra att det blir VÄRRE.

Du verkar tro att världens samlade regeringar inför dessa restriktioner för att jävlas med befolkningen. Så är det inte, hur mycket ditt mentala handikapp än för för sig det.

Sverige, UK, Danmark och alla andra länder kommer öppna upp när risken för total tragedi är minimal - inte när ditt vidriga ego har tröttnat på att inte få gå på fotboll eller dricka öl på kvarterskrogen.
Det har aldrig varit risk för total tragedi om du nu trodde det. Du verkar ha en övertro på din intellektuella förmåga. IFR är så lågt att det inte motiverar restriktioner för den breda populationen.

Och tro mig jag har läst forskningsrapporter i ämnet så det räcker och blir över. Det finns inget riktigt stöd för att restriktionerna har någon reell effekt, hur mycket du än vill tro det.

Nej ni har verkligen inte tagit hänsyn till sekundäreffekterna. Som är katastrofala, minst sagt. Restriktionerna gör allt värre. Sen får ni stollar gasta att vi är korkade foliehattar bäst ni vill. Men det är ju glasklart att foliehattarna är dom som lyder minsta vink från överheten.

Handla ensam på ica? Okej!
Ha munskydd överallt? Okej!
Inte fika med polaren? Okej!
Dra ned byxorna och ta ett analprov? Okej!
Utegångsförbud? Okej!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in