Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Mer mänsklig synvinkel? Bespara mig din fejkade humanism!
På vilket sätt är det humant att fortsätta plåga ekonomiskt svaga grupper? Har du skänkt en tanke på alla barn som far illa? Har du tänkt på hur nedstängningar påverkar tredje världen?
Och vad menar du med flera generationer? Tramsigaste jag hört. Isåfall är det responsen som gör irreversibla skador på den yngre generationen.
Öppna upp för i helvete!
Nej, det är ingen som medvetet "plågar ekonomiskt svaga grupper".
Ja, det pågår omfattande verksamhet för att minska påverkan på barn.
Ja, nedstängningarna påverkar tredje världen, det har vi tänkt på.
Problemet med den typ av åsikt som du representerar är att ni hela tiden utgår ifrån att smittspridningen skall ligga på samma nivå UTAN restriktioner som den gör MED. Det är här som det skär sig, skulle jag säga, antagligen på grund av att ni helt enkelt saknar det intellektuella kapital som behövs för att förstå att restriktionerna är där för att förhindra att det blir VÄRRE.
Du verkar tro att världens samlade regeringar inför dessa restriktioner för att jävlas med befolkningen. Så är det inte, hur mycket ditt mentala handikapp än för för sig det.
Sverige, UK, Danmark och alla andra länder kommer öppna upp när risken för total tragedi är minimal - inte när ditt vidriga ego har tröttnat på att inte få gå på fotboll eller dricka öl på kvarterskrogen.