2021-03-13, 14:39
Medlem
Spajdors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aj997
Åh säg inte så. Vill så gärna se Emelie och Adrian
Emelie sa för en stund sedan att hon inte kunde se läskiga filmer själv utan behövde en kille hos sig
In med skräckveckan härnäst så att hon kan hoppa upp i Mössans famn!
Söta när de matchar!
https://gyazo.com/b84e1889c541df0345f84dbf2bb2b533
2021-03-13, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurtbullen10
Emelie har verkligen mjuknat upp sen Madde kom in. Håller alla mina tummar för henne och Adrian MEN, tycker mig se ett mycket tydligare flörtande från Adrian till Madde både igår och idag, än vad det någonsin varit från Adrian till Emelie (vilket är förståeligt för att Emelie varit som en mussla). Är lite orolig att tåget har gått för Emelies del hos AD redan.

Tydligt flörtande? I can't see it. Tycker han beter sig exakt likadant som han gjort från start. Enda gången han visat någon form av intresse på det sättet måste väl vara det lilla närmandet han ska ha gjort i sängen bredvid Emelie, som jag tyvärr själv inte såg, men det skrevs om det här. Och det ska hon ha missat typ so that went to shit. Haha!
2021-03-13, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Ja det behöver du. För det är intressant varför Sverige ligger på en sjätte plats i våldtäkter per capita.
Det är viktigt att ta fram när den vändningen kom och varför. Hur kan Sverige ha blivit en av de säkraste länderna för en kvinna till en av världens mest utsatta. Vi måste kunna diskutera, om inte elefanten, så åtminstone åsnan i rummet. Utan tillägga "det är under din värdighet". Eller?
Fast inte i den här tråden nu, och inte på det här sättet. Och jag sa aldrig att det var under din värdighet, jag sa kommentaren var under din nivå.
2021-03-13, 14:42
Medlem
Sladderbrallas avatar
Va gråter tess över ensam i badrummet?
2021-03-13, 14:43
Medlem
Mouchinos avatar
Hon har varit i bikten tror jag
2021-03-13, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladderbralla

ja hon kom ut från bikten gråtandes och sprang direkt till badrummet
2021-03-13, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Tess använder ordet "obehag" i situationen i vägghålet. Vad betyder obehag för dig?
Slå gärna upp det ordet, å andra sidan tror jag att du vet. Steph nämner dessutom att Simon har uppmärksammat det för Steph men avfärdade det att det är nog inget allvarligt till Simon. Det finns säkert många som ser hur det ligger till med deras pikar såsom Simon har uppfattat det. Det moder säger skriver jag under på, det är min åsikt.

Okej, jag hörde inte att hon använde det ordet. Det är såklart oroväckande. Som sagt, jag hoppas att hon känner sig trygg nog att berätta för någon om det är något hon känner att hon behöver, och att produktionen har koll. Allting de pratar/pratat om finns ju kvar, och med tanke på att de fått en hel del skrivet till sig om det här efter natten så bör de ju checka in med deltagarna för att höra hur det egentligen ligger till.
2021-03-13, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Intressant. Jag tolkade det inte alls på det sättet när hon pratade med Steffi igår. Hörde henne också berätta om när de låg i vägghålet, att hon trodde han var på väg att berätta om de känslor hon misstänker att han har för henne och att det kändes som att han när som helst skulle försöka kyssa henne. Jag läste aldrig in att hon känt rädsla eller upplevde någon sådan form av obehag, det var mer att hon poängterade att hon inte visste hur hon skulle hantera den potentiellt 'pinsamma' situationen som kunde uppstått. Det var även den situationen Pedram pratade med henne om igår innan festen drog igång, och hon fick reda på att de varit på DC, vilket hon fnissande berättade för Steffi.

OBS! Jag säger inte att jag har rätt i min analys. Om Tess känner att Peddi gjort någonting mot hennes vilja, fått henne att känna sig rädd eller på något sätt utsatt, så hoppas jag givetvis att hon känner att hon kan berätta för någon så att det lyfts och åtgärder vidtas. Spekulationer från oss som åskådare betyder eller förändrar ju ingenting egentligen.

Jag håller med HeligModer i det hen skriver också, om jag tolkat det rätt, att det är problematiskt att "försvara" ett beteende som utifrån ett strukturellt perspektiv är ett stort problem i vårt samhälle. Men som sagt, vi är bara åskådare och kan oftast som bäst bara spekulera i känslorna hos deltagarna i huset, vi kan tolka eller läsa in saker vi hör och ser helt olika beroende på var vi själva kommer ifrån och vad vi själva har varit med om. Hur svårt det än är så får vi helt enkelt försöka lita på att produktionen har koll och att de som deltagare är trygga där inne. De ser och hör ju trots allt samma som vi, och har möjligheten att prata med och checka deltagarna.
HELT korrekt tolkning. Tack för att du förstår!
Medlem
Kan ni sluta tjata om Emelie och Adrian? de kommer aldrig bli a thing, give it up.
Medlem
Spajdors avatar
Citat:
Tydligen kört en "all timer" i bikten. Gjort en recap av natten, pratat om tankar inför måndagen och berättat lite om sig själv.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
HELT korrekt tolkning. Tack för att du förstår!

♥️
2021-03-13, 14:46
Medlem
Mrsobehagligs avatar
Citat:
Hon gråter ett par gånger om dagen, inget nytt under solen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto