2021-03-13, 14:29
Medlem
är det tess som varit i bikten snart 20 min?
2021-03-13, 14:30
Medlem
GaffelJannes avatar
Pedram ditt stolpskott 🤦‍♀️
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith

Boktips och en tegelsten 700 sidor men ett måste:
Dominion: The Making of the Western Mind av Tom Holland
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B010RGSEC2/ref=dbs_a_def_awm_hsch_vapi_taft_p1_i0

Tack för den! Ska kolla upp den. Alltid intressant att läsa om vårt habitus i väst.

Skickar en tillbaka. Grymt detaljerad redogörelse om Balkan:

https://www.bokus.com/bok/9789175451008/balkans-historia-jugoslaviens-uppgang-och-fall/
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Fast det där är inte relevant alls. Riktigt onödigt och under till och med din nivå. Jag har blivit både våldtagen och misshandlad. Behöver jag tillägga att de båda var svennar?
Ja det behöver du. För det är intressant varför Sverige ligger på en sjätte plats i våldtäkter per capita.
Det är viktigt att ta fram när den vändningen kom och varför. Hur kan Sverige ha blivit en av de säkraste länderna för en kvinna till en av världens mest utsatta. Vi måste kunna diskutera, om inte elefanten, så åtminstone åsnan i rummet. Utan tillägga "det är under din värdighet". Eller?
2021-03-13, 14:31
Medlem
Men herregud! Har inte Simon fått fixat sin tand än?! Stackarn! 🤯
2021-03-13, 14:32
Medlem
varför är det censur i poolrummet?
2021-03-13, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuroch123
EXAKT! Emelie ligger i sängen nu bredvid Adrian och har på sig en pösig magtröja utan BH under. Jag tror att Maddes bubbliga perosnlighet och flörtande/vänskap med Adrian har fått henne att mjukna upp lite. Synd att de än en gång inte är ensamma

Emelie har verkligen mjuknat upp sen Madde kom in. Håller alla mina tummar för henne och Adrian MEN, tycker mig se ett mycket tydligare flörtande från Adrian till Madde både igår och idag, än vad det någonsin varit från Adrian till Emelie (vilket är förståeligt för att Emelie varit som en mussla). Är lite orolig att tåget har gått för Emelies del hos AD redan.
2021-03-13, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurtbullen10
Emelie har verkligen mjuknat upp sen Madde kom in. Håller alla mina tummar för henne och Adrian MEN, tycker mig se ett mycket tydligare flörtande från Adrian till Madde både igår och idag, än vad det någonsin varit mellan Adrian till Emelie. Är lite orolig att tåget har gått för Emelies del hos AD redan.

Åh säg inte så. Vill så gärna se Emelie och Adrian
2021-03-13, 14:38
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Intressant. Jag tolkade det inte alls på det sättet när hon pratade med Steffi igår. Hörde henne också berätta om när de låg i vägghålet, att hon trodde han var på väg att berätta om de känslor hon misstänker att han har för henne och att det kändes som att han när som helst skulle försöka kyssa henne. Jag läste aldrig in att hon känt rädsla eller upplevde någon sådan form av obehag, det var mer att hon poängterade att hon inte visste hur hon skulle hantera den potentiellt 'pinsamma' situationen som kunde uppstått. Det var även den situationen Pedram pratade med henne om igår innan festen drog igång, och hon fick reda på att de varit på DC, vilket hon fnissande berättade för Steffi.

OBS! Jag säger inte att jag har rätt i min analys. Om Tess känner att Peddi gjort någonting mot hennes vilja, fått henne att känna sig rädd eller på något sätt utsatt, så hoppas jag givetvis att hon känner att hon kan berätta för någon så att det lyfts och åtgärder vidtas. Spekulationer från oss som åskådare betyder eller förändrar ju ingenting egentligen.

Jag håller med HeligModer i det hen skriver också, om jag tolkat det rätt, att det är problematiskt att "försvara" ett beteende som utifrån ett strukturellt perspektiv är ett stort problem i vårt samhälle. Men som sagt, vi är bara åskådare och kan oftast som bäst bara spekulera i känslorna hos deltagarna i huset, vi kan tolka eller läsa in saker vi hör och ser helt olika beroende på var vi själva kommer ifrån och vad vi själva har varit med om. Hur svårt det än är så får vi helt enkelt försöka lita på att produktionen har koll och att de som deltagare är trygga där inne. De ser och hör ju trots allt samma som vi, och har möjligheten att prata med och checka deltagarna.

Tess använder ordet "obehag" i situationen i vägghålet. Vad betyder obehag för dig?
Slå gärna upp det ordet, å andra sidan tror jag att du vet. Steph nämner dessutom att Simon har uppmärksammat det för Steph men avfärdade det att det är nog inget allvarligt till Simon. Det finns säkert många som ser hur det ligger till med deras pikar såsom Simon har uppfattat det. Det moder säger skriver jag under på, det är min åsikt.
2021-03-13, 14:38
Medlem
Mrsobehagligs avatar
Citat:
Ja det behöver du. För det är intressant varför Sverige ligger på en sjätte plats i våldtäkter per capita.
Det är viktigt att ta fram när den vändningen kom och varför. Hur kan Sverige ha blivit en av de säkraste länderna för en kvinna till en av världens mest utsatta. Vi måste kunna diskutera, om inte elefanten, så åtminstone åsnan i rummet. Utan tillägga "det är under din värdighet". Eller?
Precis när jag skulle plita ned att Sverige ligger på 6:e plats gällande flest våldtäkter så vad skådar mitt öga?
Pedram visar både med sitt beteende och vad han säger att män har rätt att göra vad de vill med svenska kvinnor, de uppför och klär sig som horor, har inget värde så klart de ska få smaka omskuren blattekuk. Utan kameror hade han gått hela vägen.
2021-03-13, 14:39
Medlem
Kom att tänka på en sak precis.

OM bb ansåg att pedram gjorde fel inatt och skulle skicka ut hnm pga det. Då skulle de ju behöva skicka Judith också. Hon hållee ju om tanja varje natt nör hon sover och inte kan försvara sig. Det lär de ju aldrig göra. Så pedram är ju safe. For now. Vi får se vad han hittar på ikväll.
2021-03-13, 14:39
Medlem
Citat:
Tess använder ordet "obehag" i situationen i vägghålet. Vad betyder obehag för dig?
Slå gärna upp det ordet, å andra sidan tror jag att du vet. Steph nämner dessutom att Simon har uppmärksammat det för Steph men avfärdade det att det är nog inget allvarligt till Simon. Det finns säkert många som ser hur det ligger till med deras pikar såsom Simon har uppfattat det. Det moder säger skriver jag under på, det är min åsikt.

+1

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in