2021-03-13, 14:03
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missismister
Är ledsen att behöva göra 99 % av denna grupp arg nu.. men jag förstår verkligen INGENSTANS var Katti tillför något i detta program.

Har mött 10 talet kvinnor som henne, hon är inte mer ”ovanlig” än hennes dreads.

Ut med tanten. Hon är tråkig och bara där för att svensken tycker att hon är ”häftig” med sina rastas och lila hår.
Please...

She's a yardie ya! Rasta in her blood ya!
2021-03-13, 14:04
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Intressant läsning!
Det finns alltid två sidor av myntet förstås. Alla länder är skyldiga till någon sorts jävelskap. Arabländerna är väl den del av världen som hållt samma linje sedan profeten bildade Islam (ca 623 AD) Heliga krig är inte slut i det området ännu. Sekulära Europa har lämnat både korståg och teokrati bakom sig sedan flera hundra år.
Gemensamt är att Afrika har varit slagpåse under tiden som kristna och muslimer har krigat mot varandra. Islam som religion har inte ens påbörjat steget från teokrati till kunskapssamhälle, och skulle man göra en liknelse med kristendomen så befinner de sig på 1400-talet. Med tanke på att det tog cirka 1600 år för kristna länder att frigöra sig från kyrkan (från år 0 AD), så antar jag att muslimerna har sisådär 600 år tillgodo för att bli mindre teokratiskt styrda. Den som lever får se, men under min livstid kommer ingen förändring ske i den arabiska sfären. I det kristna ditot rullar sekulariseringen på i oförminskad takt, vilket i slutändan kommer innebära att en annan troslära tar över området. Jag låter det vara osagt om det blir en specifik religion eller om det blir ett område med ateism och slutligen nihilism.

OnT: hade Peddo varit svennebanan hade han rykt.

Fasen jag skulle kunna sitta med dig i dagar och diskutera. Jag kommentarer bara kort så det inte bli off topic. Fundera bara på att det översätts mer utländska böcker i Spanien på ett år än på 600 år i hela arabvärlden. Det säger rätt mycket. Eller det säger allt om den unkna kulturen.

OnT. Naturligtvis. Som jag tidigare skrev hade hon varit jude eller Arab så hade huset stängts ner.
2021-03-13, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
herregud vilka efterblivna människor det finns här hörde du inte samtalet nyss mellan pedram och tess på sovrummet där båda sa att tess var oskyldig och att dispyten var mellan pedram och judith vilken är löst ska du skriva ett inlägg ta reda på var problemet är innan du skriver

Är du så socialt efterbliven att du inte ser vad som händer i det stora hela. Detta har pågått redan från vecka två mellan dessa två. Detta drama skapas för att Therese låter hon förflytta sina positioner två steg för att sedan dissa honom och be honom backa. Om det nu var Judiths fel igår, varför lät hon inte hålla om henne igår? Varför låter hon slicka hennes innerlår, kramas i soffan, ta på varandra för att sedan se henne ta avstånd. Varför inte bara gett han kramen igår för att få det överstökat än njuta av att han ville bara se till att båda kunde släppa detta. Hon spelar med honom, hur blind är du?
2021-03-13, 14:07
Medlem
Sovrum 2 NU!
2021-03-13, 14:08
Medlem
Jag älskar Gynning och hade Tanja haft hennes dialekt hade de två varit lite lika. Fattar inte på vilket vis Emelie skulle vara lik Gynning?
Gynning är älskvärd, Emelie är butter.

Vet att det inte är ett topic just nu, och kanske egentligen aldrig varit i den här tråden, men jag har så svårt att släppa det lilla jag läst om att de skulle vara lika.
2021-03-13, 14:08
Medlem
icons avatar
Även om jag röstade Kattis är jag glad att Tanja sitter säkert imorgon.
2021-03-13, 14:09
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Jag kunde inte sova igår och det som hände var detta kort beskrivet!
Therese var den som skapade denna situation. Hon är en vacker människa och har många kvalitéer kan jag tycka, dock har hon den egenskapen som många tjejer mellan 16-20 har, och det är med tydlighet säga vad hon tycker när det kommer till känslor. Hon leker med Pedram och han gör detsamma. Otroligt patetiskt beteende av båda men hade Therese varit ärlig med sig själv och honom så hade detta aldrig hänt som hände inatt. Hon som han är fruktansvärt destruktiva i sin relation. Båda är vuxna människor men Therese får honom dit hon vill hela tiden för han kommer varje gång. Bästa hade varit att göra som Adrian och bara dissa henne. Ingen av de båda har någon form av självrespekt. Jag skulle aldrig krypa för en människa som inte kan vara tydlig då jag lärde mig tidigt i livet att människor med dålig självkänsla uppför sig såhär.
Therese och Pedram är otroligt omogna känslomässigt och ut med båda. Skapar TV men inga människor jag skulle gynna med en miljon kronor. Han skulle gått och lagt sig i en annan säng, inte börjat kladda. Hon njuter av hans förtvivlan och frustration. När hon skicka iväg hans hand första gången skulle det ha varit stopp där. Men håller med att han försökte lite för mycket. Tycker det är pinsamt att två vuxna människor uppför sig såhär. Har ogillat Pedram från första veckan allmänt. Dryg och självgod (några kallar det självförtroende ) men jag har svårt att se att han inte en vacker dag kommer med våld göra illa sin framtida tjej eller närstående. Han har dessa drag när han tappar det. En psykopat helt enkelt. Han ska bara ut. Så jävla ointressant i mina ögon.

Nu till Tanja! Otroligt skön tjej. Men hon har en extrem fördel med att hon är känd sedan tidigare. Det är inte rättvist mot de andra, oavsett vem som står mot henne. Därav måste produktionen sluta med att skicka in redan kända människor.

Nardos: underhållande tjej. Dock är hon en människa som kan förstöra en stämning på två sekunder. Hon gräver sin egna grav när hon tycker alla ska anpassa sig efter henne. Förstår vad hon menar men hon skulle lånat någon annans säng och inte komma in i ett rum med sju personer och ifrågasätta det de pratar om. Det måste man lära sig om man väljer att bo med andra människor.

I'm out

Massivt kalaset!
Grymt. Tack.
2021-03-13, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Är du så socialt efterbliven att du inte ser vad som händer i det stora hela. Detta har pågått redan från vecka två mellan dessa två. Detta drama skapas för att Therese låter hon förflytta sina positioner två steg för att sedan dissa honom och be honom backa. Om det nu var Judiths fel igår, varför lät hon inte hålla om henne igår? Varför låter hon slicka hennes innerlår, kramas i soffan, ta på varandra för att sedan se henne ta avstånd. Varför inte bara gett han kramen igår för att få det överstökat än njuta av att han ville bara se till att båda kunde släppa detta. Hon spelar med honom, hur blind är du?

är väl ingen som har ifrågasatt hur det varit dem senaste veckorna det vi snackar om är det som hände INATT och då kan ingen hur mycket man än hatar therese inte säga att hans handlande var helt åt helvete fel
2021-03-13, 14:10
Medlem
DjPuttes avatar
Så börjar Pedram ed sitt fotbollstugg igen för vilken gång vete sjutton, Har han inget annat att säga eller vad?
2021-03-13, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
"Vi med mer känsla för människors beteenden." Herregud.

Att säga "det är mellan två vuxna människor" är att förminska i allra högsta grad. Kvinnorna på kvinnojourerna, som blivit fysiskt och psykiskt misshandlade av män som i början uppvisade samma tendenser som Pedram, är också vuxna människor. De kvinnor som var tredje vecka blir mördade av sina män är också vuxna människor. Det är förminskande att påstå att Pedram inte har ansvar över sitt beteende för att "de är vuxna människor". Det lägger att ansvar på Therese, bara för att "hon är vuxen", som verkligen inte hör hemma där.

Jag tänker inte svara dig mer nu. Som jag sagt flera gånger: den som försvarar Pedrams beteende bör rannsaka sig själv. Och det är exakt det du gör, försvarar hans beteende. Så, rannsaka dig själv.

Det är fler i denna tråden som bör rannsaka sig själv, vet du vad som är FÖRMINSKANDE PÅ RIKTIGT, det är när folk skriver att hon borde anmäla honom för våldtäkt...Det är fanimej att förminska varenda kvinna/man/barn därute som genomgått en våldtäkt (vilket INTE DETTA VAR hur man än vrider och vänder på det)
Folk som tycker att det där ens var i närheten av våldtäkt borde verkligen läsa på, för allas skull. Både killar och tjejer. Blir lika provocerad av att folk drar våldtäktskortet såsom rasistkortet.. Man vattnar ur och förminskar det verkliga och riktiga begreppet.
Nej jag vill inte att du svarar mig mer i tråden, vi kommer inte komma någon vart så det är bättre vi slutar här, det sista jag vill skriva är LÄGG INTE ord i min mun, det är exakt vad du gör när du skriver att jag inte tycker att pedram har ett ansvar, SJÄLVKLART har han det. Gå tillbaka i tråden så ser du att jag aldrig skrivit de orden utan det är ord du lagt på mig. Over and out.
2021-03-13, 14:12
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
"Vi med mer känsla för människors beteenden." Herregud.

Att säga "det är mellan två vuxna människor" är att förminska i allra högsta grad. Kvinnorna på kvinnojourerna, som blivit fysiskt och psykiskt misshandlade av män som i början uppvisade samma tendenser som Pedram, är också vuxna människor. De kvinnor som var tredje vecka blir mördade av sina män är också vuxna människor. Det är förminskande att påstå att Pedram inte har ansvar över sitt beteende för att "de är vuxna människor". Det lägger att ansvar på Therese, bara för att "hon är vuxen", som verkligen inte hör hemma där.

Jag tänker inte svara dig mer nu. Som jag sagt flera gånger: den som försvarar Pedrams beteende bör rannsaka sig själv. Och det är exakt det du gör, försvarar hans beteende. Så, rannsaka dig själv.

Jag förstår vad du menar. Min partners bästa vän gick igenom en hel del hemska upplevelser med polisiära insatser till slut. Måste jag tillägga att han var utlänning?
2021-03-13, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
är väl ingen som har ifrågasatt hur det varit dem senaste veckorna det vi snackar om är det som hände INATT och då kan ingen hur mycket man än hatar therese inte säga att hans handlande var helt åt helvete fel

Nej men om du har någon form av läsförståelse så tog jag upp hela historien från början. Judith gjorde fel igår, ja. Men hela denna mess är skapad för att tess älskar när killar blir förtvivlade och osäkra, enbart för att hon är extremt svag själv. Jag hatar inte tess, men i detta fallet måste hon börja bygga upp sin självkänsla. Den är noll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in