Citat:
Ursprungligen postat av
HeligModer
"Vi med mer känsla för människors beteenden." Herregud.
Att säga "det är mellan två vuxna människor" är att förminska i allra högsta grad. Kvinnorna på kvinnojourerna, som blivit fysiskt och psykiskt misshandlade av män som i början uppvisade samma tendenser som Pedram, är också vuxna människor. De kvinnor som var tredje vecka blir mördade av sina män är också vuxna människor. Det är förminskande att påstå att Pedram inte har ansvar över sitt beteende för att "de är vuxna människor". Det lägger att ansvar på Therese, bara för att "hon är vuxen", som verkligen inte hör hemma där.
Jag tänker inte svara dig mer nu. Som jag sagt flera gånger: den som försvarar Pedrams beteende bör rannsaka sig själv. Och det är exakt det du gör, försvarar hans beteende. Så, rannsaka dig själv.
Det är fler i denna tråden som bör rannsaka sig själv, vet du vad som är FÖRMINSKANDE PÅ RIKTIGT, det är när folk skriver att hon borde anmäla honom för våldtäkt...Det är fanimej att förminska varenda kvinna/man/barn därute som genomgått en våldtäkt (vilket INTE DETTA VAR hur man än vrider och vänder på det)
Folk som tycker att det där ens var i närheten av våldtäkt borde verkligen läsa på, för allas skull. Både killar och tjejer. Blir lika provocerad av att folk drar våldtäktskortet såsom rasistkortet.. Man vattnar ur och förminskar det verkliga och riktiga begreppet.
Nej jag vill inte att du svarar mig mer i tråden, vi kommer inte komma någon vart så det är bättre vi slutar här, det sista jag vill skriva är LÄGG INTE ord i min mun, det är exakt vad du gör när du skriver att jag inte tycker att pedram har ett ansvar, SJÄLVKLART har han det. Gå tillbaka i tråden så ser du att jag aldrig skrivit de orden utan det är ord du lagt på mig. Over and out.