Citat:
Ursprungligen postat av
Tjejenduvillha
fast jag pratar om beteendet hon uppvisat innan, och jag menar INTE att hon teaseat honom eller så utan att hon väldigt tydligt använde härskartekniker för bara ett par veckor sedan mot honom när han ville sova med Tanja. Hon skrek åt honom, var 2 mm från hans ansikte, ställde sig upp och hytte med pekfingret i hans ansikte, drog iväg honom om och om igen för att han skulle be henne om ursäkt för att han ville sova med tanja och störde hennes sömn, vi med mer känsla för människors beteenden kunde ju verkligen se att det handlade om att hon var svartsjuk för att han "valde" tanja.
Ingen av de där två uppvisar ett bra beteende, men jag känner att vi kommer ungefär lika långt i denna situation som "SLUTA FÖRMINSKA MIN RÖV" när du drar förminskandekortet, för det är inte det jag gör, jag ser bara hela situationen från veckor tillbaka.
Det är inte ett dugg förminskande att kunna se det från hela perspektivet, jag rättfärdigar inget av det, utan säger bara att båda beter sig lika illa och det är sanningen.
"Vi med mer känsla för människors beteenden." Herregud.
Att säga "det är mellan två vuxna människor" är att förminska i allra högsta grad. Kvinnorna på kvinnojourerna, som blivit fysiskt och psykiskt misshandlade av män som i början uppvisade samma tendenser som Pedram, är också vuxna människor. De kvinnor som var tredje vecka blir mördade av sina män är också vuxna människor. Det är förminskande att påstå att Pedram inte har ansvar över sitt beteende för att "de är vuxna människor". Det lägger att ansvar på Therese, bara för att "hon är vuxen", som verkligen inte hör hemma där.
Jag tänker inte svara dig mer nu. Som jag sagt flera gånger: den som försvarar Pedrams beteende bör rannsaka sig själv. Och det är exakt det du gör, försvarar hans beteende. Så, rannsaka dig själv.