2021-03-13, 13:55
Medlem
FishGbgs avatar
Morrn morrn,har Pedroz fått någon varning eller?
2021-03-13, 13:56
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
tror tyvärr inte hennes syrra ser så mycket hoppas dem har andra i familjen eller vänner som berättar
Hade det varit en normalt funtad familj hade dom gjort en anmälan. Skulle inte du om du såg din dotter på TV blivit utsatt för övergrepp? Men deras döttrar är med i diverse knullprogram så jag är osäker på hälsan i den familjen.
2021-03-13, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Hon är rädd och försöker att hålla skutan upprätt.
Hon berättade för Steph igår att hon kände obehag när hon låg i vägghålet och han försöker tvinga sig på en kyss. Hennes egna ord inte mina. Lite koll har hon. Åker på måndag.

det absolut bästa vi kan göra är att rösta ut henne på måndag annars kommer hon komma ut från huset ännu mer förstörd än vad hon redan är tyvärr tror jag inte vi lyckas
2021-03-13, 13:57
Medlem
Jag kunde inte sova igår och det som hände var detta kort beskrivet!
Therese var den som skapade denna situation. Hon är en vacker människa och har många kvalitéer kan jag tycka, dock har hon den egenskapen som många tjejer mellan 16-20 har, och det är med tydlighet säga vad hon tycker när det kommer till känslor. Hon leker med Pedram och han gör detsamma. Otroligt patetiskt beteende av båda men hade Therese varit ärlig med sig själv och honom så hade detta aldrig hänt som hände inatt. Hon som han är fruktansvärt destruktiva i sin relation. Båda är vuxna människor men Therese får honom dit hon vill hela tiden för han kommer varje gång. Bästa hade varit att göra som Adrian och bara dissa henne. Ingen av de båda har någon form av självrespekt. Jag skulle aldrig krypa för en människa som inte kan vara tydlig då jag lärde mig tidigt i livet att människor med dålig självkänsla uppför sig såhär.
Therese och Pedram är otroligt omogna känslomässigt och ut med båda. Skapar TV men inga människor jag skulle gynna med en miljon kronor. Han skulle gått och lagt sig i en annan säng, inte börjat kladda. Hon njuter av hans förtvivlan och frustration. När hon skicka iväg hans hand första gången skulle det ha varit stopp där. Men håller med att han försökte lite för mycket. Tycker det är pinsamt att två vuxna människor uppför sig såhär. Har ogillat Pedram från första veckan allmänt. Dryg och självgod (några kallar det självförtroende ) men jag har svårt att se att han inte en vacker dag kommer med våld göra illa sin framtida tjej eller närstående. Han har dessa drag när han tappar det. En psykopat helt enkelt. Han ska bara ut. Så jävla ointressant i mina ögon.

Nu till Tanja! Otroligt skön tjej. Men hon har en extrem fördel med att hon är känd sedan tidigare. Det är inte rättvist mot de andra, oavsett vem som står mot henne. Därav måste produktionen sluta med att skicka in redan kända människor.

Nardos: underhållande tjej. Dock är hon en människa som kan förstöra en stämning på två sekunder. Hon gräver sin egna grav när hon tycker alla ska anpassa sig efter henne. Förstår vad hon menar men hon skulle lånat någon annans säng och inte komma in i ett rum med sju personer och ifrågasätta det de pratar om. Det måste man lära sig om man väljer att bo med andra människor.

I'm out
2021-03-13, 13:58
Medlem
Citat:
Hade det varit en normalt funtad familj hade dom gjort en anmälan. Skulle inte du om du såg din dotter på TV blivit utsatt för övergrepp? Men deras döttrar är med i diverse knullprogram så jag är osäker på hälsan i den familjen.

jo direkt
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Det finns också intressanta böcker och historia att läsa att kolonialmakterna även tog med sig kunskap inom medicin, forskning, byggde infrastruktur, och städer. Att araberna förslavade över 20 miljoner svarta och steriliserde männen för att inte kunna föröka sig skrivs det naturligtvis inget om. Svarta kvinnor som ändå fick barn med sin herre dödades direkt. 20 miljoner. Jämför det siffran som förslavades av vita. Där kunde de svarta få barn och familj. Se bara skillnaden mellan arabländer och väst världen. I arabländerna förekommer inga historiska svarta familjer sedan slavhandeln. Däremot finns de både i Nord- och Sydamerika. De enda svarta som förekommer i arabvärlden är dagens slavar. Det finns mer att diskutera men kanske inte i tråden.

Sorry för off topic.

Jag gillar inte Tess på några plan. Hade hon varit Arab hade alla rykt.

Intressant läsning!
Det finns alltid två sidor av myntet förstås. Alla länder är skyldiga till någon sorts jävelskap. Arabländerna är väl den del av världen som hållt samma linje sedan profeten bildade Islam (ca 623 AD) Heliga krig är inte slut i det området ännu. Sekulära Europa har lämnat både korståg och teokrati bakom sig sedan flera hundra år.
Gemensamt är att Afrika har varit slagpåse under tiden som kristna och muslimer har krigat mot varandra. Islam som religion har inte ens påbörjat steget från teokrati till kunskapssamhälle, och skulle man göra en liknelse med kristendomen så befinner de sig på 1400-talet. Med tanke på att det tog cirka 1600 år för kristna länder att frigöra sig från kyrkan (från år 0 AD), så antar jag att muslimerna har sisådär 600 år tillgodo för att bli mindre teokratiskt styrda. Den som lever får se, men under min livstid kommer ingen förändring ske i den arabiska sfären. I det kristna ditot rullar sekulariseringen på i oförminskad takt, vilket i slutändan kommer innebära att en annan troslära tar över området. Jag låter det vara osagt om det blir en specifik religion eller om det blir ett område med ateism och slutligen nihilism.

OnT: hade Peddo varit svennebanan hade han rykt.
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
det absolut bästa vi kan göra är att rösta ut henne på måndag annars kommer hon komma ut från huset ännu mer förstörd än vad hon redan är tyvärr tror jag inte vi lyckas
Javisst. Se det som att göra det för hennes egna skull.
2021-03-13, 13:59
Medlem
missismisters avatar
Är ledsen att behöva göra 99 % av denna grupp arg nu.. men jag förstår verkligen INGENSTANS var Katti tillför något i detta program.

Har mött 10 talet kvinnor som henne, hon är inte mer ”ovanlig” än hennes dreads.

Ut med tanten. Hon är tråkig och bara där för att svensken tycker att hon är ”häftig” med sina rastas och lila hår.
Please...
2021-03-13, 13:59
Medlem
Vore kul om BB gav i uppdrag till Simon och Pontus att städa bort allt hö som är kvar på golvet nu. Simon skadeglädje mot Nardos är värt att bestraffa.
2021-03-13, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
fast jag pratar om beteendet hon uppvisat innan, och jag menar INTE att hon teaseat honom eller så utan att hon väldigt tydligt använde härskartekniker för bara ett par veckor sedan mot honom när han ville sova med Tanja. Hon skrek åt honom, var 2 mm från hans ansikte, ställde sig upp och hytte med pekfingret i hans ansikte, drog iväg honom om och om igen för att han skulle be henne om ursäkt för att han ville sova med tanja och störde hennes sömn, vi med mer känsla för människors beteenden kunde ju verkligen se att det handlade om att hon var svartsjuk för att han "valde" tanja.

Ingen av de där två uppvisar ett bra beteende, men jag känner att vi kommer ungefär lika långt i denna situation som "SLUTA FÖRMINSKA MIN RÖV" när du drar förminskandekortet, för det är inte det jag gör, jag ser bara hela situationen från veckor tillbaka.

Det är inte ett dugg förminskande att kunna se det från hela perspektivet, jag rättfärdigar inget av det, utan säger bara att båda beter sig lika illa och det är sanningen.
"Vi med mer känsla för människors beteenden." Herregud.

Att säga "det är mellan två vuxna människor" är att förminska i allra högsta grad. Kvinnorna på kvinnojourerna, som blivit fysiskt och psykiskt misshandlade av män som i början uppvisade samma tendenser som Pedram, är också vuxna människor. De kvinnor som var tredje vecka blir mördade av sina män är också vuxna människor. Det är förminskande att påstå att Pedram inte har ansvar över sitt beteende för att "de är vuxna människor". Det lägger att ansvar på Therese, bara för att "hon är vuxen", som verkligen inte hör hemma där.

Jag tänker inte svara dig mer nu. Som jag sagt flera gånger: den som försvarar Pedrams beteende bör rannsaka sig själv. Och det är exakt det du gör, försvarar hans beteende. Så, rannsaka dig själv.
2021-03-13, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Jag kunde inte sova igår och det som hände var detta kort beskrivet!
Therese var den som skapade denna situation. Hon är en vacker människa och har många kvalitéer kan jag tycka, dock har hon den egenskapen som många tjejer mellan 16-20 har, och det är med tydlighet säga vad hon tycker när det kommer till känslor. Hon leker med Pedram och han gör detsamma. Otroligt patetiskt beteende av båda men hade Therese varit ärlig med sig själv och honom så hade detta aldrig hänt som hände inatt. Hon som han är fruktansvärt destruktiva i sin relation. Båda är vuxna människor men Therese får honom dit hon vill hela tiden för han kommer varje gång. Bästa hade varit att göra som Adrian och bara dissa henne. Ingen av de båda har någon form av självrespekt. Jag skulle aldrig krypa för en människa som inte kan vara tydlig då jag lärde mig tidigt i livet att människor med dålig självkänsla uppför sig såhär.
Therese och Pedram är otroligt omogna känslomässigt och ut med båda. Skapar TV men inga människor jag skulle gynna med en miljon kronor. Han skulle gått och lagt sig i en annan säng, inte börjat kladda. Hon njuter av hans förtvivlan och frustration. När hon skicka iväg hans hand första gången skulle det ha varit stopp där. Men håller med att han försökte lite för mycket. Tycker det är pinsamt att två vuxna människor uppför sig såhär. Har ogillat Pedram från första veckan allmänt. Dryg och självgod (några kallar det självförtroende ) men jag har svårt att se att han inte en vacker dag kommer med våld göra illa sin framtida tjej eller närstående. Han har dessa drag när han tappar det. En psykopat helt enkelt. Han ska bara ut. Så jävla ointressant i mina ögon.

Nu till Tanja! Otroligt skön tjej. Men hon har en extrem fördel med att hon är känd sedan tidigare. Det är inte rättvist mot de andra, oavsett vem som står mot henne. Därav måste produktionen sluta med att skicka in redan kända människor.

Nardos: underhållande tjej. Dock är hon en människa som kan förstöra en stämning på två sekunder. Hon gräver sin egna grav när hon tycker alla ska anpassa sig efter henne. Förstår vad hon menar men hon skulle lånat någon annans säng och inte komma in i ett rum med sju personer och ifrågasätta det de pratar om. Det måste man lära sig om man väljer att bo med andra människor.

I'm out

herregud vilka efterblivna människor det finns här hörde du inte samtalet nyss mellan pedram och tess på sovrummet där båda sa att tess var oskyldig och att dispyten var mellan pedram och judith vilken är löst ska du skriva ett inlägg ta reda på var problemet är innan du skriver
2021-03-13, 14:03
Medlem
in med frågorna nu för helvete

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in