2021-03-12, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mio666
Bråket är fejk och en PR-kupp. Bra jobbat. Dom lyckades.

This. Lanseringen fick ett ljummet mottagande och folk gäspade. Gör om, gör rätt. Kasta in en skandal och du har folks attention, och där är vi nu. Men vem vill dricka lättmjölk när behovet och efterfrågan är ren grädde?
Citera
2021-03-12, 21:10
Medlem
cerns avatar
Citat:
Bråket är fejk och en PR-kupp. Bra jobbat. Dom lyckades.
Känns faktiskt som det och jag hade ingen aning om vad Bulletin var men nu vet jag på grund av detta.

Arpi verkar stolt och allt flyter på i vanlig ordning.. Allt känns riggat.. Hörde du tjafset också? Det var ju otroligt klippt.. Där klipptes skratten bort eller hur? Tror de garvade och hade skitkul helt ärligt!

Kolla vad chefredaktör Arpi skrev på sin Twitter:

Citera
2021-03-12, 21:33
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Vem är knösen Tino Sanandaji som enligt uppgifter skriker åt folk på möten?
Vem gör sånt 2021?
En kurdisk pajas och inte den riktiga ägaren, utan snarare en minoritetsdelägare som agerar springpojke till de riktiga ägarna av Bulletin som inte är nöjda med det ekonomiska resultatet i deras investering.

Som vanligt i såna här sammanhang så är det barking up the wrong tree som gäller. Det är inte Ivar Arpi's fel, eller de andra journalisterna i Bulletin, att Bulletin inte går bra. Tino Sandaler försöker bara låtsas som att han gör något åt problemet, att han tar ansvar osv. Problemet är ju delvis att Bulletin har en kurd som delägare och chef; hur kunde någon inblandad förvänta sig att detta skulle bli en succé? I ett av världens mest vänstervridna länder dessutom? Bulletin var dömt att misslyckas från dag ett.
Citera
2021-03-12, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion

För att ha invandrat såpass tidigt så är Tinos språk ganska avvikande. Undrar hur mycket han umgicks med andra barn.
I Tinos fall är det patologiskt, något som han är medveten om själv och har nämnt tidigare. Ingen normal människa över IQ 80 pratar så här dålig svenska efter att ha bott nästan ett helt liv i Sverige om det inte är något allvarligt fel. Och Tino har en IQ långt över 80.
Citera
2021-03-12, 21:47
Medlem
RickRozays avatar
Konstigt att folk är så oärliga även under anonymitet på internetforum.

Det hela bottnar i att Bulletin drogs in i en plagiatskandal några veckor sedan och att Arpi sagt till SVT att "nyhetschefen har bytts ut", fast don anställde som är ansvarig sitter enligt Tino kvar på samma roll.

Den som byttes ut var en som var sjukskriven mycket, "inte ledde nyhetsarbetet [enl. Sanandaji]" fast formellt hade rollen nyhetschef ett kort tag. Arpis utsago till SVT var alltså enligt styrelsen (Tino, Pontus m fl) en lögn, eller rökridå för att rädda ansikte.
Senast redigerad av RickRozay 2021-03-12 kl. 21:49.
Citera
2021-03-12, 21:50
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Kallelse till stormöte:

1. Mötets öppnande
2. Dagordningens godkännande
3. Val av justerare
4. Ivar vill att Tino lovar att inte hänga ut tidningens medarbetare i sociala medier
5. Tino förnekar att han hängt ut någon men kan inte lova att han inte kommer att göra det
6. Grundlagens tillämplighet i ett entreprenöriellt projekt med entreprenöriella visioner
7. Mötet avslutas genom att Tino skriker osammanhängande

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Citera
2021-03-12, 21:50
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Konstigt att folk är så oärliga även under anonymitet på internetforum.

Det hela bottnar i att Bulletin drogs in i en plagiatskandal några veckor sedan och att Arpi sagt till SVT att "nyhetschefen har bytts ut", fast anställde som är ansvarig sitter kvar.
Den som byttes ut var en som var sjukskriven mycket, "inte ledde nyhetsarbetet [enl. Sanandaji]" fast formellt hade rollen ett kort tag. Arpis utsago till SVT var alltså enligt styrelsen (Tino, Pontus m fl) en lögn, eller rökridå. Och enligt dom en onödig sådan.
Men tror du på fullaste allvar att det är plagiatgrejen som är huvudorsaken till att Bulletin inte drar in enorma summor pengar då eller? Tror du att det är därför som sandalkurden skäller på de anställda?
Citera
2021-03-12, 21:54
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Det kan vara runt frågan om Bulletin ska vara en nyhetstidning eller en analyserande tidning som tvisten står. Det har hittills kommit in en del nyhetsmaterial från TT som dock är rätt så intetsägande. Bättre då att satsa på politiska krönikörer som stödjer högerblocket i landet och tar strid med identitetspolitiken. Det är väl där tidningen lagt sig. Bra tycker jag. Det trillar in bra artiklar i en strid ström. Jag har svårt att förstå varför Tino S och Tholin ska lägga sig i. Otålighet kanske.

Antagligen. Vad Sverige egentligen behöver är media som inte vinklar nyheter ur ett vänsterperspektiv och som absolut inte utelämnar relevanta detaljer för att läsarna ska kunna göra sina egna analyser. Vad är relevant? Det kan nog läsaren avgöra bättre en en ideologiskt drillad ”journalist”.

Förutom det kan de granska makten, politiker och beslutsfattare istället för medborgare och deras åsikter. Men det kräver förstås jobb och kompetens.

Men det skulle behövas bättre än ytterligare åsikter och fler ideologiskt färgade analyser. Det hade jag hoppats på. Vad gänget på Bulletin tycker om saker och ting vet jag redan.
Citera
2021-03-12, 22:00
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Men tror du på fullaste allvar att det är plagiatgrejen som är huvudorsaken till att Bulletin inte drar in enorma summor pengar då eller? Tror du att det är därför som sandalkurden skäller på de anställda?

Om jag tror på att kurden skäller på dom för att dom farit med osanning och riskerat tidningens hela hederlighet?

Internationellt så är hederlighet, dvs att man talar sanning mycket viktigare än det är i Sverige. Här får kriminologer som Jerzy Sarnecki, public service, HELA journalistkåren fara med osanning om lättbevisade grejer. Exempel: flytkingvågen = kompetensregn (LÖGNER) Arenarapporten (900 miljarder i vinst på invandring), total lögn, "Det ursvenska är bara barberiet, all utveckling kommer utifrån" (Reinfeldt, faktamässigt fel och bullshit) det är sånt här som Sanandaji jämt bråkar om.
Du har inte följt hans facebook, läst hans böcker eller ens sett på seminariet Fakta om Invandring på youtube, så du får leva vidare i ovisshet, eller i oförstående då du inte är insatt, dvs har inte följt hela debatten som han och andra ärliga forskar/debattörer har fört i sedan tidiga 10-talet (fr 2013 eller så)
Senast redigerad av RickRozay 2021-03-12 kl. 22:02.
Citera
2021-03-12, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Finns ljudfilen tillgänglig nånstans för oss som ej vill betala Expressen?

Citat:
Ursprungligen postat av cern
Kan någon länka till den sidan där cheferna sitter och tjafsar helt offentligt? Tack.

Här!
(FB) Konflikt på Bulletin – öppet bråk mellan ägarna och ledningen
Citera
2021-03-12, 22:32
Medlem
dialektikers avatar
Nu kommer jag på vad jag tycker blir tråkigt med Bulletin. Det är ju inget kul att de är så eniga åsiktsmässigt. Tidningen blir så förutsägbar då.
Det är mycket roligare med DN då Lena Andersson sticker ut hakan och försvarar Claude Arnault, eller då Erik Helmerson vågar skriva en mer politisk inkorrekt krönika. Ja, även Hanne Kjöller ( även om jag för det mesta tycker att hon är slut i huvudet), och Lisa Magnusson kan vara lite klarsynta ibland.
Det blir mer oförutsägbart då.
Det är underhållande att dessa journalister rör sig på knivseggen. (Orrenius har jag bara hat emot däremot)

En hel tidning där alla krönikörer är rörande överens blir astråkig.
Det är så jag uppfattat Bulletin iallafall.
Senast redigerad av dialektiker 2021-03-12 kl. 22:50.
Citera
2021-03-12, 23:00
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
I Tinos fall är det patologiskt, något som han är medveten om själv och har nämnt tidigare. Ingen normal människa över IQ 80 pratar så här dålig svenska efter att ha bott nästan ett helt liv i Sverige om det inte är något allvarligt fel. Och Tino har en IQ långt över 80.

Han har redan sagt att han har ett talfel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in