2021-03-12, 21:11
Medlem
p-14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Åker han på knultträff på Julafton också? Låter jävligt knepigt. Har han ingen släkt osv ?

Han är änkling. Var gift länge. Frun dog 14 september 2018.
Citera
2021-03-12, 21:14
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Högsta Domstolen i sig kan inte vara jävig. Utan man får helt enkelt gå till respektive justitieråd och pröva jävsfrågan var för sig. Dom som arbetat med Göran Lambertz i Högsta Domstolen samt de justitieråden som nu sitter i lagrådet tillsammans med Lambertz borde anses som jäviga. Men övriga justitieråd kan nog döma i målet utan problem. Man får heller inte glömma att Lambertz slutade på HD 2009, så troligen finns inte jättemånga arbetskamrater från den tiden kvar på HD.

Skulle dock majoriteten vara jäviga så säger ordningen att justitieråd från Högsta Förvaltningsdomstolen tillfälligt skall gå in och döma i målet.

Intressant!

Hur långt kan man gå gällande "jävighet" inom svensk rätt?
Kompisar, kolleger, tidigare "kurskamrater"?

Kan tänka mig att förvaltningsdomstolen (tidigare "Regeringsrätten") också är kompis alternativt kollega/kurskamrat med den misstänkte förbrytaren.

Domare, vad jag känner till, ska förklara sig jäviga vid minsta misstanke gällande jäv.
Gäller detta inte längre?

Skämt åsido kommer nu:
Roland Freisler, HD-domare i Tyskland.

-Tja, jag vet inte längre.. Systemet verkar vara korrupt! (Tjäna makten).
Citera
2021-03-12, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Det är verkligen ödets ironi att just GL blir anklagad för våldtäkt, ett brott som är svårt att freda sig mot som man.

Och GL som bestämt hävdar att bara för att man blir frikänd så är man inte oskyldig, han kommer alltid att vara dömd för våldtäkt.

Älskar karma
Jaaa!! Hatarna har det muntert nu.

OM bara denne KISA.son hade hållit sig till sin blogg, till att tänka på den 30.faldige psykomördaren hr T. Qvick samt på sina många insatser för svenskt rättsväsende.
Samt skippat "damerna".
DÅ hade väl aldrig denna såpa utspelat sig!?
Citera
2021-03-12, 21:16
Medlem
Duriens avatar
GL överklagan avslogs och han sitter fortsatt häktad. Lite kul är att han i överklagan lovade att han inte skulle påverka utredningen.
Naivt av honom att tro att det skulle hjälpa😄

Det stöder min teori om att han nu är i chock och inte kan ta till sig av anklagelserna.

Hybrisen verkar vara total.
Citera
2021-03-12, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p-14
Han är änkling. Var gift länge. Frun dog 14 september 2018.

Änkling, kåt och bonuspappa.
Citera
2021-03-12, 21:30
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durien
GL överklagan avslogs och han sitter fortsatt häktad. Lite kul är att han i överklagan lovade att han inte skulle påverka utredningen.
Naivt av honom att tro att det skulle hjälpa😄

Det stöder min teori om att han nu är i chock och inte kan ta till sig av anklagelserna.

Hybrisen verkar vara total.

Företräder han sig själv?
Citera
2021-03-12, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Jaha? Ännu ett fall av easy money. Fan vad jag hade önskat att någon runkat av mig tills jag vaknade och sedan fick jag 75k för besväret. Kvinnor har de bra dom.

Du saknar empatisk förmåga. Det betyder att du inte kan föreställa dig andra personers upplevelse av olika händelser och handlingar.

Kan vara bra för dig att ha denna störning eller oförmåga i åtanke.
Citera
2021-03-12, 21:35
Medlem
Det skrivs ju även om att man förhört vittnen. I vilket sammanhang skulle det kunna vara?. Det kan väl knappast ha varit i själva bostaden där den ev våldtäkten ägt rum. Å andra sidan har det väl inte framkommit hur många som varit med på denna julmiddag.
Senast redigerad av leosurvey 2021-03-12 kl. 21:37.
Citera
2021-03-12, 21:35
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Är det klarlagt att det är antiziganismaktivisten och tillika hans debattörkollega som är målsägande?
Nej - det är inte hon.
Citera
2021-03-12, 21:41
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Borde inte anhållen bytas ut mot häktad i rubriken?

"In Gaol" heter det i fina Australien. I princip samma sak som "bakom galler".
(Australien började sin "karriär" som straffkoloni, by the way..)

Skämt åsido, rätt intressant i tråden varför han sitter häktad..
Generellt är häktningsskäl ungefär att "den misstänkte" antingen "tänker" så att säga "gå ut på stan" och fortsätta med hemskheterna, alternativt så att säga "störa utredningen"/gömma "bevis"...
(Så åklagaren inte kan fälla skurken, typ..)

Hur ser det ur i G.L:s fall?
Finns det några officiella häktningsskäl? (Borde finnas i nuläget!)
Citera
2021-03-12, 21:43
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramboll
Nej - det är inte hon.
Han har tydligen haft många sötnosar som mentor. Den senaste? höll han inte covidavstånd till, så mycket vet vi. Hon verkar inte ha värnat om dom sköra gamla.
Nu är det han som blir straffad.
Citera
2021-03-12, 21:44
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Det skrivs ju även om att man förhört vittnen. I vilket sammanhang skulle det kunna vara?. Det kan väl knappast ha varit i själva bostaden där den ev våldtäkten ägt rum. Å andra sidan har det väl inte framkommit hur många som varit med på denna julmiddag.

"Vittnen" kan precis vara vad som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in