2021-03-12, 20:43
Medlem
Gontars avatar
Hitintills fem partiledare och tre sosseministrar. Vågar Stefan möta Anders Holmberg tror ni? Att svara spontant är ju inte riktigt hans grej. Tror han duckar in i det längsta.
Citera
2021-03-12, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gontar
Hitintills fem partiledare och tre sosseministrar. Vågar Stefan möta Anders Holmberg tror ni? Att svara spontant är ju inte riktigt hans grej. Tror han duckar in i det längsta.

Tror du att han ställer en enda relevant fråga isåfall?
Citera
2021-03-12, 20:49
Medlem
Deagle66s avatar
Klappmongot Löfven stäler aldrig upp på en sådan utfrågning.
Citera
2021-03-12, 21:00
Medlem
Hinterstoissers avatar
Jag kan tycka att de borde sätta hårt mot hårt. Säg i början av varje program som han inte behagar dyka upp i:
"Vi hade till detta program bjudit in statsminister Stefan Löfven för att likt de andra sju partiledarna bli utfrågad, men man har meddelat att han inte har möjlighet. Kvällens gäst är istället...".

Det skulle på ett mycket enkelt sätt uppmärksamma det där korrupta, maktfullkomliga partiets sätt att gömma den store ledarn från att ställas till svars för sina tillkortakommanden. Holmberg verkar ju ha viss journalistisk integritet. De andra på SVT har jag inget förtroende för. Men han skulle kunna våga.
Citera
2021-03-12, 21:10
Medlem
GeleZachas avatar
Nej debatter och utfrågningar är inte hans starka sida. Ärligt talat är han ett sänke för sossarna, fattar inte varför inte fler sossar kräver hans avgång
Citera
2021-03-12, 21:17
Medlem
Gontars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Tror du att han ställer en enda relevant fråga isåfall?
Ja
Citera
2021-03-12, 21:24
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinterstoisser
Jag kan tycka att de borde sätta hårt mot hårt. Säg i början av varje program som han inte behagar dyka upp i:
"Vi hade till detta program bjudit in statsminister Stefan Löfven för att likt de andra sju partiledarna bli utfrågad, men man har meddelat att han inte har möjlighet. Kvällens gäst är istället...".

Det skulle på ett mycket enkelt sätt uppmärksamma det där korrupta, maktfullkomliga partiets sätt att gömma den store ledarn från att ställas till svars för sina tillkortakommanden. Holmberg verkar ju ha viss journalistisk integritet. De andra på SVT har jag inget förtroende för. Men han skulle kunna våga.

Möjlig väg men det är inte TV som ska diktera när och hur partiledare ska delta. Borde ligga i eget intresse.
Citera
2021-03-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ja

Med tanke på vilka pinsamt usla frågor han ställt till några av de andra så tror jag dig inte alls.

Varför ens ta in politiker om man inte är intresserad av politiken...
Citera
2021-03-12, 21:46
Medlem
Hinterstoissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Möjlig väg men det är inte TV som ska diktera när och hur partiledare ska delta. Borde ligga i eget intresse.

Jag håller inte riktigt med. Det är public service uppgift att medvetandegöra folket när en makthavare undviker att ställas till svars för sina handlingar på ett så flagrant vis.

Boris Johnson vägrade inför valet 2019 att bli intervjuad av BBC:s Andrew Neil. De kontrade genom att berätta det såhär:

https://www.youtube.com/watch?v=lZATuljaRxs

Med det i minnet så var det i ärlighetens namn en ren kopia på detta jag efterlyste. Mycket proffsigt.
Citera
2021-03-12, 21:57
Medlem
Gontars avatar
Citat:
Med tanke på vilka pinsamt usla frågor han ställt till några av de andra så tror jag dig inte alls.

Varför ens ta in politiker om man inte är intresserad av politiken...
Håller inte med dig. Politikerna får svettas över tidigare utlovade och numera svikna löften. Holmberg är den enda medarbetaren som håller hög klass på SVT.
Vilka frågor saknas tycker du? Detaljfrågor om procentsatser på amortering och fastighetsavgifter?
Holmberg är ute efter de stora penseldragen för att ge folk en möjlighet att förstå var ”sitt” parti står i dagsläget.
Citera
2021-03-12, 22:07
Medlem
Citat:
Håller inte med dig. Politikerna får svettas över tidigare utlovade och numera svikna löften. Holmberg är den enda medarbetaren som håller hög klass på SVT.
Vilka frågor saknas tycker du? Detaljfrågor om procentsatser på amortering och fastighetsavgifter?
Holmberg är ute efter de stora penseldragen för att ge folk en möjlighet att förstå var ”sitt” parti står i dagsläget.

Jag hörde inte en enda relevant fråga till Ebba Busch.

Jävla tjat om ett husköp (eller han frågade om tonen i media vilket är det enda han är intresserad av) och en specifik fråga om varför hon inte bråkat utåt i media om Corona strategin.
Seriöst?
En praktikant hade ställt vassare och mer relevanta frågor...

SVT ställer sällan nån som inte är pk-hatad mot väggen men det här är så dålig journalistik så att det fan är pinsamt.

Han tjafsar om en tweet från SD och ett svar från L, allvarligt talat?

Ställ de frågorna till berörda politiker istället.

Han hade kunnat lägga 30sekunder per fråga men valde 10minuter att fråga om och om igen om totalt ointressanta saker.

Jag saknade samtliga frågor om KD och deras politik, och hur framtiden ser ut. Vilka frågor som är viktiga på dagordningen. Hur man ser på dalande opinionssiffror och hur man ser på nästa val och vad som ska hända.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2021-03-12 kl. 22:13.
Citera
2021-03-12, 23:32
Medlem
Gontars avatar
Citat:
Jag hörde inte en enda relevant fråga till Ebba Busch.
Har inte sett det avsnittet ännu. Får återkomma om det.
Men ser fram emot att se Löfven om han nu vågar komma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in