2021-03-12, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Som politiker bör han hålla sig från känsloutbrott som att ropa ut världens näst största religion med många svenska anhängare som "avskyvärd" . Oavsett hur han själv känner för islam. Jag kan faktiskt inte förstå hur islam blivit en sådan viktig fråga för SD. Men eftersom så är fallet borde partiet utbilda sina riksdagsledamöter, medlemmar och anhängare i religionsfrågor. Om det är religioner som ska diskuteras och inte invandring.

Fast det är ju en avskyvärd religion.
Vart den än drar fram, tar den med sig våld, död, intolerans och förtryck.

Om den tar mer plats, så måste detta sägas och i slutändan bekämpas.
Citera
2021-03-12, 08:05
Medlem
FoxHounds avatar
Bra sagt! Fuck islam
Citera
2021-03-12, 08:09
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Fast det var inte Jomshofs poäng jag frågade efter.
Att man ska behöva förklara för dessa hakhängande inbreds som man gör för dagisbarn.....

Måste vara jobbigt att folk inte förstår dig. Du missförtod Jomshof. Ska du gråta dig till sömns nu?
Citera
2021-03-12, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Rickard Jomshof är en idiot!

Hans uttalande leder bara till att de andra partierna kommer växa sig starkare på SD:s bekostnad.
Tiden att ”smyga” på fjäderlätta tår och långsamt och pedagogiskt försöka få svensken att vakna finns tyvärr inte. Klockan är fem över tolv. Borde ha gjorts för 10-20 år sedan. Kommande val 2022 är absolut sista, sista chansen att rädda Sverige. Nu måste folk bestämma sig. Och det är bråttom. Vill vi leva i ett tryggt land utan våld och hot eller vill vi leva i ett islamstyrt land där man är inlåst av olika regler och förtryck? Islam är en röd tråd. Vilken sida väljer svensken?
Citera
2021-03-12, 08:25
Medlem
mjohan84s avatar
Jag såg programmet själv och detta var inget jag ens reflekterade över... uttalandet var inget uppseendeväckande och ingen av oss fyra vuxna som satt och kikade sa något om det när vi såg programmet

Media är så jävla duktiga på att ta bort det övriga någon säger och sedan bara lägga upp vissa citat... han pratade ju om hur många som slaktades i dessa länder och hur barbariskt det är, något som även killen ifrån Jemen påtalade...

Kritisera kristendom det får man tydligen men att kritisera islam...då smäller det i pk-Sverige

Vad hade hänt om han sa typ att jehovas är en avskyvärd sekt som förvrider folks hjärnor ? Hade reaktionen varit likadan då?

Vänstern har aldrig gillat religion innan men islam försvarar de till varje pris
Citera
2021-03-12, 08:46
Medlem
NoExcuse4Violences avatar
Jag hoppas att det här inte leder till onödigt våld. Våld är alltid fel oavsett vem som begår det. Jag tror att det är lätt att som västerlänning titta mot muslimska samhällen och endast se problemen som finns där. Men det finns alltid två sidor av myntet. Titta t ex på Dubai där stölder, våldtäkter och annat är nästan obefintligt tack vare hårda straff och stränga lagar. Ibland får man ge upp vissa friheter för att få ökad trygghet.
Citera
2021-03-12, 09:06
Medlem
Såg Jomshofs intervju i Nyhetsmorgon idag. När han pressades erkände han mer eller mindre att han sagt fel (borde sagt islamism istället för islam) och borde varit tydligare, vägrade sedan ställa sig bakom Söders försvar av uttalandet och avslutade med att kalla islam en avskyvärd religion igen. Under hela intervjun berättar han (på ett beundransvärt otydligit sätt) hur tydlig han är/varit.

Otydligt betabeteende. 2/5 solar.
Senast redigerad av skn 2021-03-12 kl. 09:11.
Citera
2021-03-12, 09:09
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Helt rätt det är en invasion genom massinvandring över årtionden och de kommer att bryta sönder alla länder de får makt i. Europa behöver tömmas på muslimer omedelbart.

Det MÅSTE göras, eller gå under. Finns bara de två valen för det kommer till ett vägskäl i framtiden.

Ulf Kristersson myntade nyligen: Islam är en del av samhället. Men jag vill vända på frågan till Ulf och fråga honom är samhället en del av Islam? Troligtvis nej på den frågan så varför tror han att Samhället är en del av Islam när De inte är en del av oss?
Citera
2021-03-12, 09:14
Medlem
HatarIslams avatar
Så jävla brutal Jomshof. Älskar hur han INTE tog tillbaka uttalandet utan REPETERADE det i morse i TV, och att han även lade till att han inte bryr sig om vad fittan Steffe Röfvén tycker.

"Vår regering går islamisternas ärenden och har islamister i sitt parti" och "Vi ska ta upp kampen mot islamismen".

Kung Jomshof.
Citera
2021-03-12, 09:16
Medlem
vadå det är så , islam är en jäkla religon som ställer till mer problem än det goda en religon skall tillföra
Citera
2021-03-12, 09:20
Medlem
HatarIslams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoExcuse4Violence
Jag hoppas att det här inte leder till onödigt våld. Våld är alltid fel oavsett vem som begår det. Jag tror att det är lätt att som västerlänning titta mot muslimska samhällen och endast se problemen som finns där. Men det finns alltid två sidor av myntet. Titta t ex på Dubai där stölder, våldtäkter och annat är nästan obefintligt tack vare hårda straff och stränga lagar. Ibland får man ge upp vissa friheter för att få ökad trygghet.

Och ändå är det våld du kommer få uppleva. Det är såna som dig som förstört sverige. Tyvärr har vi över 80% i befolkningen som tänker som du. Medan landet invaderats av fienden i årtionden, och de har bevisligen fört ett lågintensivt krig mot oss så har ni inte gjort någonting annat än att klaga på att vi som är emot invasionen är "rasister" och ni har bekämpat oss överallt i samhället, på arbetsplatser i sociala medier, överallt.

Nu får ni skörda er idioti. Tror ni att islamisterna kommer att skona er? Ni fattar inte vad ni har gjort. Sverige och hela Europa kommer i framtiden lida något enormt, vi kommer få det värre än judarna under andra världskriget.

Hur vet jag det? Se bara vad som hände de kristna i mellanöstern där islam drog fram. UTROTADE! Tro inte att muslimerna som finns här är fredliga. De bidar sin tid, och när de anser att de är starka nog så kommer du få se...

Dags för dig och andra som dig att informera er och ställa er på rätt sida: https://www.thereligionofpeace.com/
Senast redigerad av HatarIslam 2021-03-12 kl. 09:24.
Citera
2021-03-12, 09:35
Medlem
Jomsof ger Islamvurmarna i regeringen en rejäl käftsmäll som de inte vågar kommentera utan rådslag om nån illasinat ihopdiktat

Go Jomshof Go https://www.tv4.se/artikel/T2xUFG9cDF15vZkieR5IO/jomshof-star-fast-vid-uttalandet-ja-islam-aer-en-avskyvaerd-religion
Senast redigerad av Tomatji 2021-03-12 kl. 09:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in