Citat:
Ursprungligen postat av
nova68
Så länge Esbjörn drar i långbänk och har lagfart är det han som åker på vitet.
T.ex om det på måndag beslutas att fastighetsägaren vid vite om 50.000:- inom tre månader ska ha sanerat på fastigheten, faller det på lagfaren ägare och dit skickas även beslutet med rek.
Så om fastigheten då ändå inte är sanerats efter detta kommer vite utdömas till Esbjörn och då hjälper det inte att han efter detta ger ett köpebrev till Ebba, han var lagfaren ägare den tidpunkt då vitet utdömdes och det är hans vite att betala.
Om han inte skriver köpebrev åt Ebba fort som f**n efter beslutet, för då måste den nye ägaren få respit att sanera innan ett nytt vitesföreläggande ens kan fattas.
Som ny ägare måste man sen skyndsamt sanera och lämna in bevis till kommunen, kvitto på att t.ex förorenad jord lämnats till deponering så man inte får ett eget vite.
Du tänker då bara på pengar min vän. Du ser ej brottet som begåtts av den kvinnliga politikern Ebba.
Fastigheten som Esbjörn äger är inte i så dåligt skick som många tycks tro. Under färgen är det fräscht virke. .
Lite renovering av entréräcket upp till farstuingången ser slitet ut. . Måhända det blåst ner ett träd där en gång.
Jag gillar att renovera trämaterial (som en snickare och målare) ungefär.
Ja det räcket till farstun har en kostnad på cirka 5 k kronor i reparationskostnad.
Förstår inte människor som ska dra iväg med flera 10 tusentals kronor. . Men det är väl de själva som vill tjäna pengar..
Hade jag varit Esbjörn granne hade jag enbart ordnat virket och gjort jobbet gratis. . Inte för att glädja mig själv utan för att glädja honom så,att han kan sitta där på verandan och drick morgonkaffet. Och känna sig fri över att huset gick tillbaka i hans ägo. .. givetvis hade ja ordnat med fuktstop .. och ben vit fin färg trappan nyrenoverad.. som jag hade gjort gratis för honom utan att begära ens ett tack. . Allt för hans trivnads skull. . Ja jag hade till och med ordnat dit lite gäst och vetemjöl och ingredienser för både kakor bullar o pizza eller spagetti degar. .. allt för att Esbjörn ska känna sig hemma i sitt hus. .. fungerar inte spis eller ugn inomhus. . Tjaa då ordnar vi en ugn utanför ..
Det ska vara still och stillrent. .utan begär.. utan begär..