2021-02-17, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
Jag vill påstå att jungfrun är det mest intelligentaste stjärntecknet i zodiaken, jag har själv jungfrun i månen!

De enda som hänger ikapp med jungfrun är skorpionen
Skulle säga att vattumannen är det mest intelligenta tecknet i Zodiaken. Det är inte konstigt att det sägs att vattumän antingen blir genier eller mentalpatienter.
Vattumän är det tecken som är i minst kontakt med sina känslor. Mystiska. Intelligenta. Galningarna finns här.
Senast redigerad av Halshuggning 2021-02-17 kl. 12:28.
Citera
2021-02-17, 12:29
Bannlyst
Fittans stjärntecken. Själv hör jag till kukens stjärntecken.

Tror ni på det där, på allvar?
Citera
2021-02-17, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Skulle säga att vattumannen är det mest intelligenta tecknet i Zodiaken. Det är inte konstigt att det sägs att vattumän antingen blir genier eller mentalpatienter.
Vattumän är det tecken som är i minst kontakt med sina känslor. Mystiska. Intelligenta. Galningarna finns här.

Aha. Och det finns statistik på att man har högre iq om man är född 19 januari–18 februari? Kan jag få se på den?
Citera
2021-02-17, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigFittgenstein
Aha. Och det finns statistik på att man har högre iq om man är född 19 januari–18 februari? Kan jag få se på den?
Nja, inte direkt. Egna observationer från psyk.

Astrologer nämner vattumän och skorpioner som smartaste.
https://www.businessinsider.com/zodiac-sign-intelligence-according-to-astrologists-2017-12?r=US&IR=T
https://www.readersdigest.ca/health/healthy-living/intelligent-zodiac-sign/

Det stjärntecken som har haft flest nobelprisvinnare har varit tvillingar.
https://www.insider.com/smartest-astrological-signs-ranked-nobel-prize-2018-8#1-gemini-97-winners-11

Men den listan gillar jag inte gällande nobelprisvinnarna då man kan få nobelpris inom många ämnen. Medicin, ekonomi och annan forskning är det mest intressant då det krävs att man är bra på att vara analytisk.

Hade velat hitta en lista med Mensa och stjärntecken.
Citera
2021-02-17, 13:08
Bannlyst
Citat:
Nja, inte direkt. Egna observationer från psyk.

Astrologer nämner vattumän och skorpioner som smartaste.
https://www.businessinsider.com/zodiac-sign-intelligence-according-to-astrologists-2017-12?r=US&IR=T
https://www.readersdigest.ca/health/healthy-living/intelligent-zodiac-sign/

Det stjärntecken som har haft flest nobelprisvinnare har varit tvillingar.
https://www.insider.com/smartest-astrological-signs-ranked-nobel-prize-2018-8#1-gemini-97-winners-11

Men den listan gillar jag inte gällande nobelprisvinnarna då man kan få nobelpris inom många ämnen. Medicin, ekonomi och annan forskning är det mest intressant då det krävs att man är bra på att vara analytisk.

Hade velat hitta en lista med Mensa och stjärntecken.

och jag hade veta att någon någonsin backade upp sina påstående med nåt annat än cirkelresonemang.

-ASTROLOGIN SÄGER ATT VATTUMANNEN ÄR SMARTAST!
-Aha. Källa på det?
-KOLLA HÄR! EN ASTROLOG SÄGER VATTUMÄN OCH TVILLINGAR! OCH SKORPIONER!

kan ni inte ens hålla er till en sanning i en halvtimme?
Citera
2021-02-17, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigFittgenstein
och jag hade veta att någon någonsin backade upp sina påstående med nåt annat än cirkelresonemang.

-ASTROLOGIN SÄGER ATT VATTUMANNEN ÄR SMARTAST!
-Aha. Källa på det?
-KOLLA HÄR! EN ASTROLOG SÄGER VATTUMÄN OCH TVILLINGAR! OCH SKORPIONER!

kan ni inte ens hålla er till en sanning i en halvtimme?

Det är väl inte direkt att det finns så mycket forskning inom detta område och vem ska man isåfall fråga om inte en astrolog som ändå arbetar och har en förståelse inom området? Ditt kukstjärntecken låter som ett riktigt korkat stjärntecken, undrar hur vi andra kunde missa det...
Citera
2021-02-17, 22:19
Avslutad
Citat:

Jag vill påstå att de fyra mest intelligentaste tecknen är: Skorpion, Vattuman, Jungfru och Tvilling
Citera
2021-02-17, 23:19
Medlem
Jag är tvilling. Har bara haft ett seriöst förhållande som börjar närma sig 10 års jubileum nu - med en kräfta. Mina närmsta vänner genom åren har uteslutande vart Lejon, fiskar och Vattumän nu när jag tänker efter.
Citera
2021-02-17, 23:41
Medlem
Hamleyss avatar
Enhörningar och drönarna är mycket attraktiva
Citera
2021-03-12, 10:56
Avslutad
Någon som har koll på om husen eller planeterna är det man skall gå efter?

Inte för att jag skall grotta mig i det, men intressant kuriosa bara.
Citera
2021-03-12, 19:00
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
Någon som har koll på om husen eller planeterna är det man skall gå efter?

Inte för att jag skall grotta mig i det, men intressant kuriosa bara.

Stjärntecken är nog stjärntecken ska du se..

En persons grundläggande natur kartlagd för en bättre förståelse..

Rätta stjärntecken sammansatta hamnar aldrig i bråk för dom passar så bra tillsammans i det undermedvetna/beteende hos dessa personer.

Den enas svaghet är den andras styrka på så sätt binder ihop dom bättre.

Den som är olycklig i sitt förhållande, är oftast ihop med fel stjärntecken som inte passar ihop med sitt egna stjärntecken där det leder till konflikt och bråk för mesta dels.
Citera
2021-03-22, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Stjärntecken är nog stjärntecken ska du se..

En persons grundläggande natur kartlagd för en bättre förståelse..

Rätta stjärntecken sammansatta hamnar aldrig i bråk för dom passar så bra tillsammans i det undermedvetna/beteende hos dessa personer.

Den enas svaghet är den andras styrka på så sätt binder ihop dom bättre.

Den som är olycklig i sitt förhållande, är oftast ihop med fel stjärntecken som inte passar ihop med sitt egna stjärntecken där det leder till konflikt och bråk för mesta dels.

Vad har du för åsikt om födelsekartor, mer utöver soltecknet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in