2021-03-12, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Så många gånger som det är skrivet så är vi nog alla medvetna om det.
Du missade ju att skriva det så jag blev osäker. Men nu kommer jag nog ihåg att det var 4.6 miljoner som var Densias värdering. Notars var 4.2 miljoner +/- 200.000kr.
2021-03-12, 17:56
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Aftonbladet hade nog missat det då. Men menar du att hon bara fick ett sms och att båda parter var fullt införstådda med det!

Ja.

Om jag fick ett detaljerat besiktningsprotokoll från Anticimex i ena handen och ett värderings-sms* i andra handen, så skulle jag nog vara nöjd i motsvarande situation.

Nu sägs det att det finns ytterligare en värdering och ponera att den prislappen ligger på samma nivå som Notars värdering, så skulle jag nog tro att jag skulle vara fullständigt trygg vad gäller värdering och skick.

* Där värderingen använder sig av besiktningsprotokollet i kombination med gängse värderingsmetoder.
2021-03-12, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Härligt! Oscarsson kuppade ut sanningen som Tv4 inte tänkte publicera. Det visar på moralisk styrka och rättspatos!
Ha där ser man! hoppas han får sparken! Det Oskarsson la ut både i text å i film var sjukt hårt klippt i sitt sammanhang så man fick svar men hörde inga frågor. Borde vara olagligt.
Senast redigerad av sandraso 2021-03-12 kl. 18:16.
2021-03-12, 18:14
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Oscarsson drog alltså ner brallorna på redaktionschefen och Casten Almqvist, mycket intressant att Bonniergruppen klippte bort mycket vital info som aldrig var avsedd att visas, som då Marcus lyckades prångla ut, har en känsla av att han är portad i serverparken en bra tid framöver.

Någon som kan spara ner klippet innan det också raderas, det här var alltså ALDRIG avsett att sändas ut, vilket gav förklaringen till hans raderingar på facebook.

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/marcus-ny-häpnadsväckande-information-om-ebbas-husaffär/13324015
Både klippet och facebookinlägget visar hur extremt fult och oärligt de klippte reportaget av Esbjörn i Nyheterna. Oscarson var rättfram och en frisk fläkt från början innan TV4 tvingade honom till att bli politisk korrekt. Nu gjorde han ett krumsprång igen och TV4 satte nya tvång på honom.
2021-03-12, 18:15
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Varför tror du datum på Notars värdering är långt efter att avtalet slöts mellan Ebba och Esbjörn!?
- Jo, för att hon hade ingen värdering när avtalet slöts, helt plötsligt fick hon eld i boken och beställde en värdering, men Notar ville inte skriva ett datum tidigare än de gjort värderingen.
Bedragerskan Ebba-Elisabeth Busch försökte så gott hon kunde men fick inte Notar att mygla.
Precis så tror jag oxå att det gick till. Det vore intressant att veta om hon sa ett värderingspris till Esbjörn. Och vad hon i så fall sa.
Vet man vem hennes vännina var?
2021-03-12, 18:17
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du missade ju att skriva det så jag blev osäker. Men nu kommer jag nog ihåg att det var 4.6 miljoner som var Densias värdering. Notars var 4.2 miljoner +/- 200.000kr.
😂😉😜 Ja ungefär så har jag fått uppfattningen om att det är vad som sagts oxå.
2021-03-12, 18:22
Medlem
Citat:
Precis så tror jag oxå att det gick till. Det vore intressant att veta om hon sa ett värderingspris till Esbjörn. Och vad hon i så fall sa.
Vet man vem hennes vännina var?
Nej det har inte kommit fram ( funderar på om det är Margaux Dietz? det hade ju varit riktigt komiskt i så fall)
2021-03-12, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Ha där ser man! hoppas han får sparken! Det Oskarsson la ut både i text å i film var sjukt hårt klippt i sitt sammanhang så man fick svar men hörde inga frågor. Borde vara olagligt.
Det var bra att Esbjörn själv fick komma till tals tycker jag. Det är alldeles för många som oinbjudna har gjort sig till talespersoner för honom.
2021-03-12, 18:25
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Ja.

Om jag fick ett detaljerat besiktningsprotokoll från Anticimex i ena handen och ett värderings-sms* i andra handen, så skulle jag nog vara nöjd i motsvarande situation.

Nu sägs det att det finns ytterligare en värdering och ponera att den prislappen ligger på samma nivå som Notars värdering, så skulle jag nog tro att jag skulle vara fullständigt trygg vad gäller värdering och skick.

* Där värderingen använder sig av besiktningsprotokollet i kombination med gängse värderingsmetoder.
Jag vet oxå att det ska finnas ytligare en. Men den vet vi inte vem som gjorde eller? Jag trodde att det var polarns bror som gjorde den. Men det har jag fått sagt till mig att det inte var.

Själv hade jag definitivt inte nöjt mig med ett sms och begärt att få läsa allt som fanns att tillgå innan kontraktsskrivning. Vare sig jag var köpare eller säljare. Men där kan man ju vara olika. Vi antar att Ebba kan bevisa att hon fick smart, och att Notar kan bekräfta att besiktningen skedde i god tid före kontraktet skrevs och att Aftonbladet blandade ihop utskrift datum och besiktnings datum.
2021-03-12, 18:26
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Nej det har inte kommit fram ( funderar på om det är Margaux Dietz? det hade ju varit riktigt komiskt i så fall)
Jag tror det är hon. Men det är ju bara gissningar. Tänk att den vännen och vittnet ska vara så hemlig.
2021-03-12, 18:27
Avslutad
Ja där ser man , Ebba raderar brottslig text.. hon är kriminell , fast det visste vi ju redan 😃
2021-03-12, 18:29
Medlem
Citat:
Jag tror det är hon. Men det är ju bara gissningar. Tänk att den vännen och vittnet ska vara så hemlig.
Ja det är märkligt, alla runt Esbjörn dras fram och lite till men vi vet fortfarande inte vem denna väninna är, eller vem de "gemensamma bekanta" som också ska vara involverad är. Så det är bra att det blir rättegång så dom kommer fram ur garderoben!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in