2021-03-12, 15:12
Medlem
Condylomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Underligt att det är så frekvent förekommande inom vården då. Dagligen skickas sjukjournaler jorden runt mellan experter för just extern bedömning. Du borde ringa upp och be dem sluta...
Om du sätter värde på din trovärdighet så kan du väl vara bussig att länka till frekvent förekommande kognitiva utredningar via nätet?
Så ingen får för sig att det är Damernas Värds 10 frågor du tänkter på?
2021-03-12, 15:12
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Intressant. Jag brukar också fråga mina polare om de känner till en bra elektriker, rörmokare, snickare, jurist etc. när jag behöver hjälp.

Tänka sig. Men Ebba fick inte lov att anlita Theo för skrivuppdraget. Håhåjaja. Snacka om att vända kappan efter vinden...
2021-03-12, 15:14
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
På svengelska säger vi;
WHAT'S GOOD FOR THE GOOSE IS GOOD FOR THE GANDER
Nej, fel uttryck, korrekt här blir: What comes around goes around
Bevis:
Expressen idag, Brännström är nu i extas över att Ebba tog bort meningen med Binninge på sin facebook, vilket vi såg för runt 1 vecka sedan. Brännström är också bundis med Ardin, bruden du hatar i Assangetråden, snacka om karma...

https://www.expressen.se/dinapengar/ebba-busch-raderade-text-om-brott-pa-sin-facebook/
hahaha....
Citat:
Jag är road, men du är farligt nära i att spekulera i min identitet. Jag har aldrig avslöjat vad jag jobbar med, eller vad jag har för yrke. Det enda jag berättat i en annan diskussion, är att jag har rättssäkerhet som särintresse.
Om du vill anmäla en tråddeltagare för 1:06, för att hen konstaterar att du är en idiot och fått det konfirmerat genom att läsa andra trådar, är det inte en spekulation utan konstaterande utan något behov att eftersöka någon identitet, därav att flashback har en sökfunktion.
Citat:
Intressant. Jag brukar också fråga mina polare om de känner till en bra elektriker, rörmokare, snickare, jurist etc. när jag behöver hjälp.
Har svårt att tro att det finns en värre jurist än Binninge som du konsulterar, denna jurist borde vid detta laget vara ganska luttrad då i dina konsultationer rörande dina utfall i denna tråd, eftersom du rådfrågar...
Senast redigerad av vittne-x 2021-03-12 kl. 15:29.
2021-03-12, 15:14
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ebba Busch utsatte Esbjörn för press.

Till och med Esbjörn själv har i domstol förklarat att han skrev under avtalet av egen fri vilja.
2021-03-12, 15:15
Medlem
Condylomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Citat:
Nu förtalar du Binninge igen. Vad är det du vill uppnå med det?

Om fälld i rättegång så kan det väl inte vara förtal.

Jag begriper bara inte hur tusan och vem som tog kontakt med Binninge?
Jag tror inte att Esb sa: Binninge kom hit och hjälpe mig/kan någon ringa Binninge?
Jo, det kan det.
2021-03-12, 15:20
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Strategin från Binninges sida är att dra ärendet i långbänk för att utsätta Ebba för maximal press. Men vad skulle hända om man slänger in Uppsala kommun som ny part med ett föreläggande på skrottippen som sen många år retat upp grannarna intill. Visserligen landar detta på Ebba, men hon kan i sin tur stämma Esb/ Binninge eftersom hon åtagit sig att forsla bort detta, men förhindrats av Binninge. Här kan man då påtala att Esb/Binninge:s obstruktion går ut över 3:e part, och bör ha företräde eftersom sjön som ligger i riskzonen betjänar många hushåll. Marielunds vänner kunde ju t.ex fundera på en grupptalan här också.

Synpunkter ?

Kan du förmå Marielunds vänner att föra en sådan grupptalan, så kör hårt

Det skulle ju råda "husfrid" i Marielund, hette det i alla fall initialt. Men det kan inte vara många där som ser till Margareta med något gott öga, efter hur allt detta har utvecklat sig.
2021-03-12, 15:41
Medlem
Condylomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Fast vi har ju beviset på den planering som gjordes upp på Pernroth Lüllmaas Facebook att hänga ut EB i media. Så vi vet sanningen om vem som införde pressen.
Oja dig lagom du.
Media SKA hänga ut korrupta politiker. Tredje statsmakten är en omistlig del av en demokrati. Det och inte massa tjafs om juridiska petitesser (som avses sminka grisen) är anledingen att Ebba ska veta att hon har (allmänhetens) ögon på sig. När Ebba Busch (politiker) agerar i strid med moralens krav så är det ett måste att väljarna får veta det.

Ser fram mot huvudförhandlingen -då blir det uthängning av den syndfrias mindre smickrande sidor kan jag lova.
2021-03-12, 15:43
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Men Ebba har minst sagt målat in sej i ett hörn pga sitt uttalande om Binninge på Facebook.

Hon kan ju iofs be till sin fader i himlen (Gud) att Binninge är så pass snäll att han droppar förtalsmålet om/när de kommit överens om Ebbas Exitförfarande ur affären.

Det behövs inget ingripande från högre makter, det räcker gott att svenskt rättsväsen tar beslut i ärendet.

Det är brännvinsadvokaten och sexförbrytaren Binninge har målat in sig, eller snarare Esbjörn, i hörnet.
Förtalsanmälan är bara ett slag i luften av Binnikemasken, han griper efter halmstrån

Ledsen Aftonbladet, Sveavägen, Arena, SSU och alla andra.. Det blir inget avsättande av Ebba, hon har både den juridiska och moraliska rätten på sin sida.
2021-03-12, 15:50
Medlem
trngws avatar
En annan sak som är viktig att notera, som återigen är en lögn som sprids av Ebba-hatarna, är att Ebba skulle ha målat in sig själv i ett hörn. Det har hon inte gjort på något vis.

Istället är det precis tvärtom. Esbjörn-ligan och Binninge-maffian trängde Ebba allt längre in i ett hörn med alla lögner och smutskastning som de spred med hjälp av Expressen och annan mindre nogräknad media som helt okritiskt deltog i drevet och spred skiten vidare.

Till sist hade Ebba inget annat val, än att sänka sig till samma nivå som motparten och svensk massmedia, och kasta skit tillbaka.

Det fick en omedelbar effekt. En omedelbar effekt i att sanningen började sippra fram, och Ebbas hörn kunde börja växa igen.

Så, nej, Ebba har inte målat in sig i ett hörn. Hon har tagit sig ut från hörnet hon blev inträngd i av moraliskt förkastliga människor med en illa dold agenda.
2021-03-12, 15:58
Medlem
MarryBlunts avatar
Så här skriver Ebba.

Citat:
Ett av de mest vedervärdiga brotten är brott mot äldre. Där gärningsmän systematiskt riktar in sig på äldre och sköra människor

Tänk att jag tycker att det luktar väldigt illa om den. Att det tyder på att Ebba saknar all form av självinsikt.
Hon är ju själv, samtidigt som hon skriver det, inblandad i ett mål, där det ifrågasätta om hon själv väldigt systematiskt riktat in sig på att få köpa en gammal förvirrad mans hus.

Dessutom hade jag missat detta.
Citat:
Aftonbladet har tagit del av värderingen som är gjord av Notar. Den utgick bland annat från taxeringsvärdet (3,5 miljoner kronor), läget och husets skick. Mäklaren konstaterar att läget är mycket bra men att huset är i behov av omfattande renovering.
Värdet sattes till 4,2 miljoner kronor, plus minus 200 000 kronor.
Värderingen är datumstämplad den 8 oktober 2020, nästan två månader efter att köpekontraktet skrevs.
Troligt vis är detta en av de största anledningarna till att vi inte får se Notars värdering. Inte i samband med kontraktsskrivandet.

Så vilken värdering låg till grund för priset? Skäligen illa gjort av Ebba The Bitsch.
2021-03-12, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Citat:

Om fälld i rättegång så kan det väl inte vara förtal.

Klart det kan.
2021-03-12, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Kan du förmå Marielunds vänner att föra en sådan grupptalan, så kör hårt

Det skulle ju råda "husfrid" i Marielund, hette det i alla fall initialt. Men det kan inte vara många där som ser till Margareta med något gott öga, efter hur allt detta har utvecklat sig.

Du har ansträngt dig under lång tid med många inlägg att försvara Ebba Busch och hennes gärningar. Men efter en liten konversation som jag inledde med dig, och några andra flitiga anhängare till Ebba Busch i dag, kunde jag konstatera att det är inte rättvisa ni vill ha.

I en civiliserad diskussion blir ni skogstokiga och hoppar på mig, i samma sorts reaktion vi sett från Ebba Busch på Facebook, när hon systematiskt smutskastar alla personer som har beröringspunkter med motparten i en tvist. Det krävdes inte mycket, för att visa vad ni är för slags personer som uppviglar folk att ge upp husfriden i en svensk liten by.

Det ni håller på med är gatujustis med mot en privatperson, som är part i en tvist mot er ledare. Det ni förespråkar är kaos i Marielund. Där domstolar ska utnyttjas för dunkla avtal och nu utomrättsliga åsikter från grannar om vem som skulle ha varit en roligare granne än den som äger fastigheten..

Har grannar synpunkter vänder man sig till kommunen, som utövar tillsyn. Rättshaverister är ni.
Senast redigerad av Vresrosen 2021-03-12 kl. 16:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in