2021-03-12, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Som du kan se i domen så var rätten oenig. Man valde att helt fria Viktor för mord. Två av ledamöterna blev nedröstade, de ville ha ett mycket hårdare straff. Han är inte dömd för rånmord. Han är dömd för rån.
Ja, det är väl hellre fria än fälla som gäller.
Jag tycker nog man får vara ganska nöjd med domen iallafall även om det är lite osäkert gällande Viktor. Men hans liv är ju till stor del förstört iallafall och det är ju också ett straff. Ja, man får vara nöjd med det här. Kunde blivit mycket värre.
Citera
2021-03-12, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fast man kan ju också tänka sig att en kvinnlig pastor, med stark världsförbättrariver plus ett lika starkt driftsliv, ber Kriminalvården om möjlighet att få frälsa CÖ:s själ innan fängelsesystemet, oåterkalleligt och definitivt, malt ned det sista av CÖ:s [ev] kvarvarande goda egenskaper?

Bara att vänta ett tag tror jag.
Jaa då. Det dyker nog upp damer. Alla går åt känner jag en som brukade säga.
Citera
2021-03-12, 14:19
Medlem
Jag har lyssnat på denna rättegången. Är man en vettig människa så uppför man sig inte på detta sätt.
Jag hoppas att Christoffer Öhman och vad hette den andra jävla dåren Viktor Karlsson.
Till alla er som jobbar inom Kriminalvården, kan ni förpetsta tilvaron för dessa två supernollor så kommer en smörgås-tårta med vändande post.
C.Å plus V.K skall ha All skit man någonsin kan komma på.
Ni som jobbar på Kumla, sänk svinen.
Jag är beredd att betala tio smörgåstårtor till Kumlabunkerns personal om ni kan förvandla Viktor Carlsson och Cristoffer Öhmans liv till ett helvete.
Jag är beredd att beala tio smörgåstårtor för detta ändamål.
Maila mig min betalning, så fixar jag det.
Citera
2021-03-12, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Tack, nästan skönt på ett sätt. Vet inte hur man hade klarat att föräldrarna blivit brutalt mördade på detta sättet.

Man hade iallafall fått ett nytt mål med livet. Att dräpa gärningsmännen.
Citera
2021-03-12, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Jag har lyssnat på denna rättegången. Är man en vettig människa så uppför man sig inte på detta sätt.
Jag hoppas att Christoffer Öhman och vad hette den andra jävla dåren Viktor Karlsson.
Till alla er som jobbar inom Kriminalvården, kan ni förpetsta tilvaron för dessa två supernollor så kommer en smörgås-tårta med vändande post.
C.Å plus V.K skall ha All skit man någonsin kan komma på.
Ni som jobbar på Kumla, sänk svinen.
Jag är beredd att betala tio smörgåstårtor till Kumlabunkerns personal om ni kan förvandla Viktor Carlsson och Cristoffer Öhmans liv till ett helvete.
Jag är beredd att beala tio smörgåstårtor för detta ändamål.
Maila mig min betalning, så fixar jag det.

Fantastisk ”svensk” muta. Tio smörgåstårtor. Sluta gör narr av dig själv och håll dig till ämnet i fråga.
Citera
2021-03-12, 14:31
Medlem
Lonnrots avatar
Vk bedrev en del knarkhandel vid sidan om vad jag minns. Har man dömt honom för detta? Eller ger det ingen påföljd att tala om i sammanhanget? Knarkhandeln var väl helt på eget initiativ...?
Citera
2021-03-12, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja, det är väl hellre fria än fälla som gäller.
Jag tycker nog man får vara ganska nöjd med domen iallafall även om det är lite osäkert gällande Viktor. Men hans liv är ju till stor del förstört iallafall och det är ju också ett straff. Ja, man får vara nöjd med det här. Kunde blivit mycket värre.
Jag håller med. Denna domen går att leva med. Även om jag hellre sett ett hårdare straff är ju inte så att Victor inte får något straff alls. 13 mån i häkte är nog ingen lek och sen fängelse några år på det. Han är även dömd i samhällets ögon och har orsakat kaos och skam hos familj och släkt.
Viktor va inte kriminell innan han hamnade i klorna på CÖ och det är väldigt sannolikt att han inte kommer återfalla i någon typ av kriminalitet. Han kommer kunna komma ut och få jobb som hantverkare i framtiden tror jag.
Citera
2021-03-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vk bedrev en del knarkhandel vid sidan om vad jag minns. Har man dömt honom för detta? Eller ger det ingen påföljd att tala om i sammanhanget? Knarkhandeln var väl helt på eget initiativ...?
Man kan väl inte döma någon för något som inte ligger i åtalet?
Citera
2021-03-12, 14:43
Medlem
Citat:
När han började hänga med CÖ fick han utföra små ärenden och agera springpojke. När det sen försvann knark fick Viktor ta skulden och där började hela denna påhittade härva med T Arkas osv
Citera
2021-03-12, 14:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man kan väl inte döma någon för något som inte ligger i åtalet?

Säg inte det. Det kunde vara uppfriskande...

Då har man inte väckt åtal om detta separat då?
Citera
2021-03-12, 14:48
Medlem
Citat:

C.Ö påstod att hans mamma snokade genom lägenheten och därför fick Victor Karlsson agera målvakt.
C.Ö kallade Victor för "dumlojal"
Citera
2021-03-12, 14:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texasman
När han började hänga med CÖ fick han utföra små ärenden och agera springpojke. När det sen försvann knark fick Viktor ta skulden och där började hela denna påhittade härva med T Arkas osv

Okej så det är två kockar men en smet.. Eller riktigare: samma smet och en kock, CÖ.

Så då har VK ingen egen knarkkarriär bortom sitt dåliga sällskap med CÖ?

Jag är inte ute efter att hudflänga nån, mer intresserad av att förstå sammanhangen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in