2021-03-12, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharadjan
Domarna blev precis så som jag tolkat detta fall efter att ha läst FUP och lyssnat på rättegången.

Var har du lyssnat?😳😳😳🙌🏻
Citera
Medlem
Någon som vet hur mkt som VK ska betala? Det som dom hann bränna av bytet samt något skadestånd borde det väl bli?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hur vet du att han förlorat jobb och flickvän?

Så fort du är misstänkt för brott och har blivit åtalad så blir du av med ditt jobb. det finns ingen som vill ha en kriminell person i företaget. företaget måste överleva det kan skada företaget om du har kriminellea i huset vem vill ha en rånare i stt hem som lagat vvs. Hans tjej har gjort slut med honom av det jag har hört i byn. vem vill förknippas med dessa två mord och vem vill viktor som pappaförebild när det ska avlas fram barn. så tyvärr så är det många broar som har rasat för Viktor fast han inte är dömd nu för morden. Tyvärr så blir det tufft för honom. det han kan göra är att sedan byta stad plugga på univesritet i 4 år så att han kan få ett jobb efter det då kankse domen i nte syns i registret när de begär ut det vid en anställning.
Citera
2021-03-12, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Hur kan du ifrågasätta att en går fri när du inte är insatt? CÖ är nu dömd för båda morden...

OK då, lite insatt är jag väl.

Båda åkte ju dit för att råna paret. Det vet vi.

Att ingen hindrade den andre före, under, efter mordet är väl oxå ganska klarlagt.

Alltså bör man döma båda tycker jag, utan att ha läst nåt från domstolen.
Citera
2021-03-12, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Någon som vet hur mkt som VK ska betala? Det som dom hann bränna av bytet samt något skadestånd borde det väl bli?

Viktor kommer inte att få betala något.
Citera
2021-03-12, 12:07
Medlem
.-.-.s avatar
Kommer Victor nu få feta skadestånd för att han hängts ut i media som mördare? Aftonbladet hade ju han med namn och bild
Citera
2021-03-12, 12:10
Medlem
Zoneinopiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharadjan
Domarna blev precis så som jag tolkat detta fall efter att ha läst FUP och lyssnat på rättegången.

Samma här! Blev så chockad när båda fick livstid i tingsrätten....
Citera
2021-03-12, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
precis så var det... hur var det med fotavtrycket på hennes rygg som var Viktors?

Viktor sa att han ”snubblade” och råkade stödja sig med foten på hennes rygg.

Har för mig att han sa att hans kumpan föste in Victor i rummet och därmed tappade balansen.
Citera
2021-03-12, 12:17
Medlem
Personligen tycker jag att Victor borde få hårdare dom även om han är eller leker dum.

Han kunde valt att inte följa med, han kunde valt att avbryta sin del utav det hela innan han knackade på hos de nu mördade.

Han kunde valt att avbryta och gå därifrån innan det gick överstyr hemma hos offren.

Därmed borde han dömas mycket hårdare om inte lika hårt som hans kumpan.
Citera
2021-03-12, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Domen skriver att ingen av förbrytarna mördade maken i huset. Eftersom ingen annan förbrytare än de två bevisade fanns i huset - de två förbrytarna hade givetvis namngett denna/de inför hoten om livstid från domstolen - återstår bara en förklaring: Ett spöke mördade maken.

Svenska högre domstolar är på gränsen. Och man förstår efter annan aktuell händelse att många där är politiska stolpskott. Andra är förstockade inbilskheter som på mögliga paragrafer rider över folkvettet.

Att tingsrätter landet över i nämnder är politiskt marinerade med vänsterliberala flummare är en sak.
Men att högt skolade jurister skall svika folket så här är värre.
Domen skriver väl att CÖ mördade båda två.
Citera
2021-03-12, 12:29
Medlem
Zoneinopiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Nej "bara" hustrun vad jag sett.
Fel! Han döms nu för båda morden!
Citera
2021-03-12, 12:30
Medlem
Här kommer domen. Vassegoa.