2021-01-27, 02:44
Medlem
guest02s avatar
Hur är det att beställa från UK i nuläget? Klassade grejer? Alltså är det bara att vänta på att paketet kommer fram eller stoppas, eller måste jag göra någonting mer?
Citera
2021-01-27, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandaren6767
Vad händer om man beställer dopingklassade medel med recept (intyg i paketet) från Storbrittanien? Är olagligt som jag förstår men vad skulle hända om tullen hittar det? Skickas tillbaka eller kan man hamna i trubbel med polis etc?

Citat:
Ursprungligen postat av Anvandaren6767
Vad händer om man beställer testosteron/dopningsmedel med recept från ett EU land? Är det riskabelt också?

Jag puffar de här två inläggen. Inte pga doping men frågan om man får importera receptbelagda läkemedel från EU-land om man har recept med i försändelsen? Tex ett paket kodein från Polen med ett polskt läkarrecept?

Jag vet inte om det går att fixa men jag är intresserad av frågan.

Har köpt antibiotika en gång från Storbritannien på recept och det kom fram. Men det kanske bara var random tur att tullen inte kontrollerade paketet.
Citera
2021-02-10, 22:01
Medlem
Litteraturs avatar
Jag läste någonstans att det bara är Sverige och UK som narkotikaklassat Lyrica.
Tyckte det lät jävligt konstigt. Någon som vet mer?
Citera
2021-02-12, 18:23
Medlem
Hur ligger det till om en mindre mängd hälsofarlig vara fastnar i tullen? Tycker det är väldigt svårt att utläsa det ur lagtexten!
Citera
2021-02-20, 02:08
Medlem
Kan man beställa 5-htp från UK eller är det olagligt och vad kan man få för straff om tullen får tag på det?
Citera
2021-03-09, 23:07
Medlem
Jag undrar bara överlag, hur det ser ut med att få saker hem till sig beställt från utomlands. Från nederländerna, hur mycket får ni hem av det ni beställer?

Och, kan någon friska upp mitt minne, om man väl fått något plockat, är man flaggad då? Hur länge typ? Risken större att bli av med saker isf?
Citera
2021-03-11, 21:37
Medlem
sadustenellers avatar
Hej, har fått problem med tullen och skulle gärna vilja ha hjälp..
Jag fick ett brev om "Underrättelse om beslag i postsändelse"
Det gäller antagligen en medicin jag köpt för att klara av plugget lättare..

Några råd på vad jag ska säga? Har ju inte använt VPN när jag köpte är jag rädd.. är det bara att erkänna eller hur långt brukar dom liksom gå..?

Tack så mkt.
Citera
2021-03-12, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sadusteneller
Hej, har fått problem med tullen och skulle gärna vilja ha hjälp..
Jag fick ett brev om "Underrättelse om beslag i postsändelse"
Det gäller antagligen en medicin jag köpt för att klara av plugget lättare..

Några råd på vad jag ska säga? Har ju inte använt VPN när jag köpte är jag rädd.. är det bara att erkänna eller hur långt brukar dom liksom gå..?

Tack så mkt.

Vad beställde du? Hur mycket? Vilket land ifrån?
Citera
2021-03-12, 08:38
Medlem
sadustenellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen
Vad beställde du? Hur mycket? Vilket land ifrån?
Tack för svar, beställde modafinil men osäker vilket land. Inte särskilt mkt, det var menat för eget bruk.
Citera
2021-03-12, 10:51
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Tack för svar, beställde modafinil men osäker vilket land. Inte särskilt mkt, det var menat för eget bruk.
Det bästa du kan göra är att bara ignorera det hela, i de flesta fall läggs detta bara åt sidan.
Du har under alla förhållanden förlorat din beställning, att svara med "kvitto" eller annat innebär att du erkänner narkotikasmuggling.

Någon vara får du aldrig.
Citera
2021-03-12, 11:26
Medlem
sadustenellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Det bästa du kan göra är att bara ignorera det hela, i de flesta fall läggs detta bara åt sidan.
Du har under alla förhållanden förlorat din beställning, att svara med "kvitto" eller annat innebär att du erkänner narkotikasmuggling.

Någon vara får du aldrig.
Tack så jättemkt, jag hoppas verkligen det läggs åt sidan och aldrig tas upp mer.. Förlora beställningen är jag helt OK med, problem med polis eller tull är det sista jag vill..
Citera
2021-03-12, 11:38
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Tack så jättemkt, jag hoppas verkligen det läggs åt sidan och aldrig tas upp mer.. Förlora beställningen är jag helt OK med, problem med polis eller tull är det sista jag vill..
Nu var det åratal sedan jag slutade knarka, men fick några brev av den typen. Jag svarade aldrig på dessa och allt rann ut i sanden.
Fick nog några brev från en tullåklagare också, men även dessa åkte i papperskorgen.

Nå, se det som en varning. Det är i dagens läge rätt svårt att få igenom olagligheter pga tull och PostNord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in