2021-03-12, 10:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PIGAFCE
Precis min mening, och även om man följer dom så tycker iaf jag att detta har ett stort allmänintresse

15. Överväg noga konsekvenserna av en namnpublicering som kan skada människor. Avstå från sådan publicering om inte ett uppenbart allmänintresse kräver att namn anges.

Jag har svårt att se så många med större allmänintresse!
GL borde namnges men antar att hans politiska tillhörighet stoppar det (S), media är ju som bekant styrt av vänstra sidan av vårt politiska landskap.
Citera
2021-03-12, 10:24
Medlem
Jag skulle verkligen vilja veta vem bruden är :-)
Citera
2021-03-12, 10:24
Medlem
vet vi vem offret är?
Citera
2021-03-12, 10:25
Medlem
Göran har sysslat med sexköp i så många år så nu får vi hoppas polisen går till botten med detta. Han är värre än Göran Lindberg.
Citera
2021-03-12, 10:27
Medlem
Chef.Skinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
vet vi vem offret är?
Nej, det är sekretess på målsägande i våldtäktsmål.
Citera
2021-03-12, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PTZic
Ja, och där finns exempel på skadestånd som utdömts där man namnpublicerat där det inte ansetts vara en sådant allmänintresse. Ett flertal tidningar och mediabolag fälldes i pressen opinionsnämnd för att ha namnpublicerat Fredrik Virtanen.

Sedan tidigare låg praxis att inte namnpublicera förrän domen vunnit laga kraft, dvs att alla överklaganden gjorts och domen står fast. Det har man gradvis tullat på, först när dom föll och senare när åtal väcks. Men man får aldrig namnpublicera någon bara på en misstanke, då har vi utomrättsliga processer när man går på vad bara någon påstått. Ett bra exempel är ju Lasse Kronér vars anklagelser visade sig vara bitter hämnd från en dumpad kvinna.

Sen i dagens värld försvara sig media att det "redan var allmänt" via internet eller att utländska medier publicerat (som kan ha andra regler). Men även i såna fall har man fällts.
Ok ja då har jag fått lite svar på mina frågor. Tack för tydlighet
Citera
2021-03-12, 10:28
Medlem
PaoloRobertos avatar
Lambertz jävla clown, han borde fått sparken för längesen. Finns massor skit om honom på nätet.
Karma när den är som bäst.
Citera
2021-03-12, 10:30
Medlem
Göran var den som tjejerna i GL fup kallade för professorn för han var så akademisk och beläst. Det fanns en anledning till att Trolle inte gick vidare med de andra männen och det stavas Lambertz.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Lambertz jävla clown, han borde fått sparken för längesen. Finns massor skit om honom på nätet.

OT:
Om man utgår från att du är din avatar så är detta det roligaste inlägget på länge, fullständig avsaknad av självinsikt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto

Länka. Eller hänvisa.
Citera
2021-03-12, 10:31
Medlem
Man offrade Göran Lindberg och räddade de andra höga männen.
Citera
2021-03-12, 10:32
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Länka. Eller hänvisa.

Här får du ett reportage om clownen.

https://youtu.be/JycbgdlpOEM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera