2021-03-12, 08:41
Medlem
De flesta människor skulle komma ihåg var de befann sig och från vem de fått veta att en försvunnen man känner har hittats mördad. Det som klanen S, H och SOA minns går inte ihop. Alla tre visste redan att hon låg mördad bakom planket?

Hur och vilken tid kontaktade H Fiskegubben om att L hittats? Hennes mobil togs i beslag av polisen, så vem lånade ut mobil till henne innan det hämtades en hos föräldrarna i Lundby? Någon i polishuset?

Någon som vet vilken anställd som åtalas för otillåtna slagningar i polisens register?
NA idag (plusartikel)
www.na.se/logga-in/anstalld-hos-polisen-atalad-kan-fa-behalla-jobbet-om-hen-doms-misstanks-ha-sokt-i-hemliga-register-p a-kollegor-och-deras-anhoriga
Citera
2021-03-12, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Så fort det blev känt att en kropp var funnen i Hjärsta så gick nog djungeltelegrafen mellan alla som var inblandade i fallet (i polishuset).

Om SOA var hemma i Lundby och väntade på att HD skulle höra av sig efter förhöret så kan han stött på "någon" som berättar om fyndet som gjorts.

Eller SOA sitter på parkeringen vid polishuset och väntar, Lundbygrannen kommer insladdande och berättar varför hon har så bråttom.

Att HD skulle veta "för de bar sig konstigt åt vid förhöret, mycket spring" är inte troligt som jag ser det. Det är någon i huset som kommit med upplysningar! Någon som är övertygad om att SD inte kan vara inblandad.

Det är för mycket väsen om detta. Nåt lurt är det och minst tre personer minns väldigt otydligt. Det är mer troligt att hon fått infon via djungeltelegrafen än nåt sjätte sinne i förhörsrummet.
Citera
2021-03-12, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
De flesta människor skulle komma ihåg var de befann sig och från vem de fått veta att en försvunnen man känner har hittats mördad. Det som klanen S, H och SOA minns går inte ihop. Alla tre visste redan att hon låg mördad bakom planket?

Hur och vilken tid kontaktade H Fiskegubben om att L hittats? Hennes mobil togs i beslag av polisen, så vem lånade ut mobil till henne innan det hämtades en hos föräldrarna i Lundby? Någon i polishuset?

Någon som vet vilken anställd som åtalas för otillåtna slagningar i polisens register?
NA idag (plusartikel)

www.na.se/logga-in/anstalld-hos-polisen-atalad-kan-fa-behalla-jobbet-om-hen-doms-misstanks-ha-sokt-i-hemliga-register-p a-kollegor-och-deras-anhoriga
Hoppla, känns lite som om det kan kopplas ihop med Avels gräv! Hoppas
Citera
2021-03-12, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Unpretty little liar...

Nästan lite imponerad av dubbelmoralen?
👍

Kör dubbelt men ställer krav på SD - har brist på tillit.
Är svartsjuk om han gått till LW och sen får JS lyssna på hennes svårmod.

Ljuger utan problem för SD och är övertydlig att hon och JS bara är vänner.
Sen är det full rulle i bingen med honom.

Allt inom löpet på drygt en vecka.

28 april

HD till SD: Var i Enköping igår och loggade
Blev kvar tills idag. "

"Bara vänner"

SD: "Du får vara vad du vill med honom och andra. Men du har lovat säga till om någonting ändras. Blir konstigt annars om du nu säger ni är bara vänner. "

HD: Ok. Ville bara vara tydlig men säger till om det blir ngt annat."
(..)
HD: Bryter ihop och gråter.
Har kännt sån längtan efter dig idag"
SD: Mmm.

29 april

HD till JS:" önskar att jag låg hos dig."
"Vill kramas"
"Mycket"

kl 23.19
HD till SD: tjejerna letade efter dig. Var oroliga.

SD: "Pratade med T. Hon hörde mig en timme innan och att jag var borta sedan. Jag kan visa ett par bilder för att visa att det inte var så.
Jag gissar SP passerade dina tankar. Vill ej du tror så. Förresten så ringde T 23.10 så då kan du nog förstå att hon inte sovit en timme. "

HD: Ok.

30 april

HD till JS:
" Tankarna som kom i natt var om S trots allt hade gått till L även om han lovat T att vara kvar hemma."

"S förstod att jag trodde han var hos L ..."

"Jag uttryckte ingenting. Han hade skrivit efter att jag lagt bort telefonen. Han känner mig och vet vad jag tänker ... Han förklarade vad han gjort. Skickade utdrag från messengerkonversation med tid som visade att han inte umgicks med L."

SD: "Jag kan fortsätta vara tolt över dig och se dig som perfekt.
Jag är stolt över att få vara din man."

HD: Har aldrig varit och kommer aldrig bli perfekt.

SD: Du är så nära man kan komma och fortfarande vara människa.

HD: Tack!

SD: Att skaffa barn med dig. Tänk att mina barn* bär på stora delar av dig.

HD: Du är medveten om att jag fortfarande finns i ditt liv.
Ska cykla hem nu.

SD: Ja, du kommer alltid vara mina barns mamma.

HD: Du finns i mitt hjärta.

3 maj

HD till SD: Älskar dig.

5 maj

HD till SD: Idag har du funnits i mina tankar mer än vanligt. Vill krama dig.

9 maj
HD till JS: "Goa du, om du var här skulle jag ta dig i min famn och tala om att du är värdefull och att jag tycker om dig. Jag längtar efter dig!"

" Kanske ska jag krypa ner naken nu med och tänka på dig"

..

Varför höll hon på att mala om sitt ex hela tiden med JS? Och om LW... Hon hade väl väninnor?

Märks att hon inte varit ute på marknaden på 20+ år...

Men JS kanske gick igång på att leka terapeut.
Citera
2021-03-12, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
I ett annat påstående skriver SD att LWs ring innehåll DNA från flera personer, dels att OM ring hade rispat SDs ben så hade den innehållet miljoner celler.

Om man ska vara vara språkpolis kan man se flera fel/konstigheter i hans text (jag vet att man inte kan dra för stora växlar på det, men det fyller på bilden av konstigheter).

– Enligt rapporten från Nederländerna så innehåller ringen dna från minst två personer (och det är väl så man uttrycker det om man har konstaterat dna från två personer? Hade man hittat dna från tre personer så hade man skrivit "från minst tre personer"). Den ena profilen matchar LW och den andra SD där sannolikheten är 12 miljoner gånger större att det är SD jämfört med att det skulle vara någon annan.

– Hans skriver ring i obestämd form - inte ringen (i bestämd form). Så man kan forfarande tolka påståendet som sant. "Ring" som rispade SDs ben innehöll nog miljoner celler, det är därför den togs av från LWs finger och forslades bort från brottsplatsen. Den ring som undersöktes är inte den som rispade, utan den har bara nuddat SD (och innehåller därför bara enstaka celler från honom).

– Han använder sig själv som exempel: om ring hade rispat "SDs ben". Han sätter sig själv på brottsplatsen istället för att förneka att han överhuvudtaget har varit där. Det blir bakvänt på nått sätt...

SD skriver...
– Ringen: Enstaka celler från SD, och troligen från fler (källa: protokoll NCF, sid 151). Om ring hade rispat SDs ben hade troligtvis miljoner celler återfunnits.

Protokollet från Nederländerna (i svensk översättning)
Tolkning och slutsats
Prov AABP5735NL från en ring

L*na W*SSTRÖM
En blandad DNA-profil erhölls från detta prov. Minst två individer har bidragit med DNA till provet. Offret L*na W*SSTRÖMS DNA-profil AABP5738NL matchar den blandade DNA-profilen. Förutsatt att ringen bars av offret och att förekomst av objektets ordinarie bärares DNA bör förväntas på det objektet, görs antagandet att provet innehåller offrets DNA.

H*nna-S*fie D*VIDSSON
Ingen indikation på förekomst av DNA fran H*nna-S*fie D*VIDSSON har hittats i detta prov AABP5737NL

K*rl St*fan D*VIDSSON
På grundval av DNA-profiljämförelsen dras slutsatsen att K*rl St*fan D*VIDSSON, AABP5736NL kan ha bidragit med DNA till detta prov.

En statistisk beräkning av bevisvärdet har gjorts. Beräkningen genomfördes under användning av en databas av 2085 män från Nederländerna. Ett statistiskt korrektionsvärde för "Identitet genom ursprung" (IBD eller theta) på 0,03 tillämpades.

Följande antaganden har gjorts:
(1) bomullstoppen innehåller DNA från två individer, och
(2) bidragen till provet är inte relaterade till varandra, och
(3) offret är en av bidragsgivarna.

Fynden har utvärderats med beaktande av följande påståenden:
I. Provet AABP5735NL från ringen innehåller DNA från L*na W*SSTRÖM och K*rl St*fan D*VIDSSON.
II. Provet AABP5735NL från ringen innehåller DNA från L*na W*SSTRÖM och en slumpmässig okänd individ.

Den blandade DNA-profilen MBP5735NL är ungefär 12 miljoner gånger mer sannolik, än påstående I är sant, än om påstående II år sant.

Ja bakvänt. Och en ring saknas ju så på den kan det ju ha funnits miljoner celler från SD.
Citera
2021-03-12, 09:11
Medlem
Citat:
Håller med vad Du skriver förutom det sista stycket.

SD "gömde" sig hos svärföräldrarna. De visste exakt varför...

Att BA/SOA/HD/SD inte skulle komma ihåg hur det kom fram att LW var funnen är skitsnack.
De skyddar någon som borde ha hållit tyst (som iof trodde att SD inte kunde vara inblandad)!

Tillägg: Det var inte Dina ord det sista stycket... men det är vad jag inte tror på (det BA säger).
BA har haft en låg profil i detta.
HDs syster var tillsammans med modern orsak till HDs psykiska mående och tidigare ungdomssynder? Eller hur hon uttryckte det? Kanske blandat ihop det, men är det inte troligt att BA sett att HD drabbats av förlossningsdepression alt psykisk sjukdom debuterar efter att barnen föds?
SOA kanske ser sig själv i den förlorade sonen SD, vet hur lätt det är att begå små misstag, man är inte mer än man, typ
Citera
2021-03-12, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är för mycket väsen om detta. Nåt lurt är det och minst tre personer minns väldigt otydligt. Det är mer troligt att hon fått infon via djungeltelegrafen än nåt sjätte sinne i förhörsrummet.

Ja frågan är om den som hade hand om djungeltelegrafen hann berätta exakt var kroppen var funnen.

Om HD/SOA inte visste var LW låg utan bara var nyfikna borde de ha tagit en sväng förbi inne i området. Nu verkar det som att de åkte motorvägen och där kunde de se mot MP. Hon hade lika gärna hittats på annat ställe (Vivallaskogen) som inte syns från motorvägen. Visste de var LW låg?
Citera
2021-03-12, 09:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Varför höll hon på att mala om sitt ex hela tiden med JS? Och om LW... Hon hade väl väninnor?

Märks att hon inte varit ute på marknaden på 20+ år...

Men JS kanske gick igång på att leka terapeut.

Sillen var uppenbart intresserad av henne och är smart nog att veta att vi damer faller bara för män som kan lyssna och stötta i vått och torrt.
Citera
2021-03-12, 09:16
Medlem
Citat:
Ja frågan är om den som hade hand om djungeltelegrafen hann berätta exakt var kroppen var funnen.

Om HD/SOA inte visste var LW låg utan bara var nyfikna borde de ha tagit en sväng förbi inne i området. Nu verkar det som att de åkte motorvägen och där kunde de se mot MP. Hon hade lika gärna hittats på annat ställe (Vivallaskogen) som inte syns från motorvägen. Visste de var LW låg?
Har för mig att någon av HD eller SOA åkte in i området men att det var avspärrat, samtidigt som de hävdar att de inte pratat om det hela under bilfärden, vilket är konstigt med tanke på att HD kommer ifrån ett polisförhör gällande försvinnandet av Lena, de borde pratat om vilka frågor som ställdes under förhöret, men alla är olika..
Citera
2021-03-12, 09:19
Medlem
Citat:

De hade hämtat en mobil hos mormor och var på väg till Elgiganten för att köpa kontantkort. Så de menar att de passerade brottsplatsen då.

Sen är det väldigt luddigt i förhör både hos polisen och i tingsrätten om eller vad de såg.

Sen fattar jag inte det här med att HD menar att SD inte pratade om det inträffade. Höll det inom sig.
HD verkar ha ett outtömligt behov av att prata om allt. Hon menar att de grät ihop för det var så jobbigt detta. SD åkte till sjukan för akuta stressymptom.
Nog fasen var detta samtalsämne nr 1 för HD under väldigt lång tid?

Snackade de väder och vind och byta pappen mot plåt på ladan när de fikade där ute på landet? Nja.
Citera
2021-03-12, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hoppla, känns lite som om det kan kopplas ihop med Avels gräv! Hoppas

Om inte annat så förstärker det bilden av att poliser och civilanställda gör fel.
Citera
2021-03-12, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Sillen var uppenbart intresserad av henne och är smart nog att veta att vi damer faller bara för män som kan lyssna och stötta i vått och torrt.

Mysigt pillowtalk de måste ha haft.
Han ba’ berätta det där om när SD visade Messenger en gång till tack.

Han var väl själva definitionen av en ”rebound guy”. Men det förstod han inte själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in