2021-03-11, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pete91
Nej mörk rock som gick nedanför knäna sade de flesta vittnena- inte blå täckjacka.
Jag skrev vittnena som var närmast.
Citera
2021-03-11, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinvest
Det är sant att han inte kunde veta säkert att någon iakttagit hans ansikte, men som jag skrev i samma inlägg så kände han att han var tvungen att arbeta proaktivt för att befästa sig som vittne.
Varför? Som sagt, nån kunde ha känt igen honom i SvD av vittnena och SE hade anhållits veckan efter.
Citera
2021-03-11, 21:58
Medlem
reinvests avatar
Läser man vittnesförhören så förstår man att GM hade en knälång rock. Det är väldigt tydligt. Helt galet att det fortfarande diskuteras.
Citera
2021-03-11, 22:01
Medlem
Citat:
Läser man vittnesförhören så förstår man att GM hade en knälång rock. Det är väldigt tydligt. Helt galet att det fortfarande diskuteras.
Men allvarligt, om den parkasliknande jackan var knälång, varför kan inte den ha sett ut som en rock i mörkret?
Citera
2021-03-11, 22:07
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Men allvarligt, om den parkasliknande jackan var knälång, varför kan inte den ha sett ut som en rock i mörkret?

Ok, så du medger nu alltså att GM kan ha haft en knälång överdel? Liknande som SE hade.
Citera
2021-03-11, 22:11
Medlem
Citat:
Ok, så du medger nu alltså att GM kan ha haft en knälång överdel? Liknande som SE hade.
Vadå medger? Jag har hela tiden hävdat att den var knälång men blå parkasliknande jacka.
Citera
2021-03-11, 22:15
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Det där stämmer inte. Det är återigen TP som blandar bort korten. JA pratade med JÅS men han pratade även med en man i 50-60-årsåldern med keps. Det är ingen ihopblandning det handlar om. Att LL nämner SE i ett senare förhör kan jag hålla med om att det kanske inte är tillförlitligt men när TP drar fram vittnen efter 30 år som kanske tror att SE kan ha varit på Skandia 3/3 så varför ska LL sopas bort då? Det är cherrypicking på högsta nivå, eller på lägsta nivå rättare sagt.

Blev OP skjuten 3/3? Inne på Skandia? Ja då var det nog SE som gjorde det om SE var där 3/3. Nära till kassaskåpet också då.

Annars tyder det väl inte på något särskilt vad SE gjorde 3 mars? Har jag missat något?
Citera
2021-03-11, 22:17
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Vadå medger? Jag har hela tiden hävdat att den var knälång men blå parkasliknande jacka.

"Signalementet stämmer inte ens. Vittnena närmast beskriver stickad mössa och blå täckjacka. Vem är det som lever i en annan värld?"

Du skriver att signalementet inte stämmer med SE. Det gör det ju visst.
Citera
2021-03-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Blev OP skjuten 3/3? Inne på Skandia? Ja då var det nog SE som gjorde det om SE var där 3/3. Nära till kassaskåpet också då.

Annars tyder det väl inte på något särskilt vad SE gjorde 3 mars? Har jag missat något?
Nej så måste det ha varit. Praoeleven var medhjälpare. Han fick lära sig hur man mördar en statsminister under sin praoperiod.
Citera
2021-03-11, 22:22
Medlem
Citat:
"Signalementet stämmer inte ens. Vittnena närmast beskriver stickad mössa och blå täckjacka. Vem är det som lever i en annan värld?"

Ingen beskriver en 52-årig man med keps och handledsväska som GM
Citera
2021-03-11, 22:24
Medlem
Citat:

Det stämmer i den mening att han hade knälång rock/jacka. Det stämmer dåligt på följande:

- Huvudbonad (stickad mössa eller barhuvad)
- Kroppsbyggnad (bredaxlad, atletisk)
- Glasögon (inga glasögon nämns)
- Handväska (ingen handväska nämns)

Kort sagt är det mer som är fel än rätt.
Citera
2021-03-11, 22:26
Medlem
reinvests avatar
Smått komiskt här inne. Håller ni inte ens med att han skulle utretts noga? Haha, tror faktiskt inte ni går så långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in