Moderkortet är prisvärt för 1590:-, har ett likadant med 5600X, och man får mycket för den pengen. Har fått dåliga recensioner pga ethernet-porten och även jag hade en del problem vid byggandet och installationen med detta, den vägrade helt enkelt ta emot drivrutinerna såväl från medföljande CD:n, som direkt nerladdade från ASUS och testade även drivisar från Intels egen sida (det är en intel-krets för nätverket).
Efter en del research insåg jag att moderkortet inte var kompatibelt med äldre versioner av windows10. Den jag hade på USB-sticka var "Windows 10 Enterprise X64 R4 NORDiC APRIL 2018" dvs ver1803, och den hade INTE stöd för 2.5Gbit-porten sitter på moderkortet. Detta framgick inte av manualen, på ASUS hemsida, eller någon annanstans officiellt. Windows sa helt enkelt "kunde inte hitta någon kompatibel enhet".
Efter installation av W10Pro/2004 istället fungerade det utmärkt med drivrutinerna. (Hade ingen wifi-sticka så kunde inte uppdatera den befintliga enterprise-versionen innan ethernet-porten var igång, moment22...)
Var också tvungen att flasha BIOS eftersom jag använder 5600X men det var hur enkelt som helst.
-----
V.g. hårddisken så har jag ingen uppfattning om den du valt, men recensionerna på inet var inte lysande. Däremot undrar jag varför du väljer en SATA-SSD med ett moderkort som har bra stöd för NVMe M.2 (som, i teorin, är betydligt snabbare än SATA). Själv valde jag mellan:
WD Black:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5034285
Samsung 970 evo plus:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5035391
Jag satte samsungen, erkänt bra diskar. Dock en bra bit dyrare ser jag nu, men 1TB WD-disken för 1249:- är vad jag hade satt i en ny dator idag om jag hade byggt.
-----
Är också personligen tveksam till att lägga 1000 spänn på en bunke extrafläktar. Har själv inga extra utöver CPU-kylaren som följde med (en ganska fattig wraith stealth, som gör sitt jobb om än tveksamt - har en Noctua jag kan peta dit vid behov) samt 1st chassifläkt som satt förmonterad. Håller koll på temperaturen dock. Mitt råd skulle vara att bygga burken som den är, och se/känna efter hur varmt det blir i lådan. Har ingen uppfattning om lådan.
Men å andra sidan spelar jag bara WoW :-)
-----
Hade inte heller betalat 1349:- för Windows

Själv kör jag föraktiverad variant nerladdad från "någonstans"

Har också sett rapporter om fungerande e-bay nycklar för typ 50 spänn, med nerladdning från Microsoft, fullt fungerande och fullt lagligt (?).