2021-03-11, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zugswang
Är det bara jag som tyckte att Lars s.k trauma var lite speciellt..? Fick nästan hålla mig lite för skratt. Jag tänkte att det fanns någon ”farbror” med i bilden och att han blivit utnyttjad i barndomen men nej, stackarn hade bara flyttat som barn. Jobbigt.
Jag tror att det låg mer bakom. Han hasplade över att han börjat äta och att han blev "kraftig". Kan tänka mig att det fanns mobbing och ensamhet med i Lars berättelse också. Lite konstigt tyckte jag att Ellinor inte frågade mer för att få honom att öppna sig ännu mer, men hon kanske inte vågade för att det redan var så jobbigt för honom. Man undrar dock hur ett förhållande ska ha en chans om det typ krävs 14 bultsaxar för att få minsta lilla öppning i rustningen.
Citera
2021-03-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag hoppas att du har tid att skriva dina reflektioner över de senaste avsnitten! Har verkligen sett fram emot att läsa det.

Jag känner att det är dags att läsa om Berts blogg nu. Jag fattar inte att produktionen tillåts misshandla folk som Grävis genom att utsätta dem för sånt här utan några som helst konsekvenser. Jag undrar hur Grävis familj och släkt upplever hur det är att se detta plågsamma drama?
Bert??
Citera
2021-03-11, 20:48
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Bert??

Jepp. En f.d. deltagare:

https://bertsblogg.wordpress.com/
Citera
2021-03-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jepp. En f.d. deltagare:

https://bertsblogg.wordpress.com/
Jaha jag kommer inte ens ihåg vad årets deltagare heter
Citera
2021-03-11, 20:50
Medlem
Macchiatos avatar
Ja kära nån. Den enda egentliga behållningen är såklart att se när det det börjar krisa och läget blir mer och mer ansträngt för att ha kul och vara på samma våglängd.

Susanna, den här superneggiga feministen som har såååå ont i magen verkar ju fly in i det kritikbiblioteket för att ha mer att ösa ur när hon inte förstår varför inte allt bara går som på räls. Sån ironi att hon tyckte han skulle "stått på sig mer" när hon var helt omöjlig för en liten skitgrej. Jag hade också låtit kvinnan få välja om hon tyckte det var så jävla viktigt, men det går inte att vinna för det var så hon kände när de fick veta att de hamnat snett i terrängen. Hade hennes virriga plan att gå efter solstrålarna på axeln fungerat hade hon vältrat sig i det. Jag hade åkt hem och stekt en kâlbôll' och lämnat programmet nästa morgon. Nu härdar väl grävarn ut och det blir hon som kommer avsluta för att hon inte känner rätt känslor. Ja hon har inte gjort sig mer attraktiv på äktenskapsmarknaden efter det här programmet iaf.

Sjukhusparet visar hur feminiserat programmet och experterna resonerar. Varför måste han bli mer känslosam? Kan inte hon bara skärpa till sig och ta upp det där känslokladdet med sina väninnor istället för att förstöra deras Yasuragihelg?

Bebisparet är bara så valpiga och osäkra i allt. De är som två halvblinda kattungar som försöker organisera ett äventyr runt husknuten. De vet inte vilka de är, vad de vill eller vad de kan förvänta sig, men de verkar sjukt stela och tråkiga ihop så det finns ingen chans att lite gulliga ord räcker i längden.
Citera
2021-03-11, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Välkommen till Flashback.

Susanna hackar på Johan. Hon letar fel och anmärker på precis allt. Johan är inte platt, jag misstänker att han är ganska förbannad inombords under inspelningarna. Men han har redan insett att det inte är någon idé att gå i klinch med Susanna. Hon skulle direkt dra feministkortet - precis som du - och knäppa alla knappar i offerkoftan och säga att han minsann inte är van vid kvinnor som säger vad de tänker och tycker. Hon kan inte inse att hennes negativitet och konstanta kritik är ett problem - "Jag är ju bara ärlig!" Men att de har problem är 100% Susannas fel.

De blev matchade pga att Susanna missledde experterna i vad hon var ute efter. Hon fick vad hon bad om, men det visar sig att det inte var vad hon ville ha.

Man kan ju också ställa sig frågan vad han sökte efter?
Något i matchningen har uppenbarligen gått snett.

I min mening är det snarare Johan som sätter på sig offerkoftan. Kan han inte stå upp för sig själv? Det är ju det Susanna vill, men han fattar inte det. Och innan ni går till attack, att stå upp för dig själv innebär inte att dra opassande skämt eller att agera "alfa". Säg vad du tycker, annars kommer inte den andra parten fatta vad som är fel. I mina ögon försöker Susanna men Johan, som vi sett hos många andra män i den här serien, har en oförmåga att sätta ord på sina känslor. Visst, alla kanske inte gillar ärlighet eller pikar. Men andra gör det. Det handlar ju helt om vad man har med sig från tidigare relationer. Men som sagt, dålig match.
Citera
2021-03-11, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macchiato

Sjukhusparet visar hur feminiserat programmet och experterna resonerar. Varför måste han bli mer känslosam? Kan inte hon bara skärpa till sig och ta upp det där känslokladdet med sina väninnor istället för att förstöra deras Yasuragihelg?

De har fyra veckor på sig att bestämma sig för att fortsätta vara gifta eller ej. Då är det klart att man behöver ta reda på om den andra parten är kapabel till att prata om känslor. Grejen är inte att han behöver bli mer känslosam, men i en relation bör man kunna prata om sina känslor.
Hon gjorde nog honom en tjänst genom att han fick krysta ut det där. Det känns som att hela hans energi går åt till att inte tänka eller känna känslor. Han uppehåller sig ständigt med aktiviteter rör att undkomma sig själv. Typiskt läkare kanske?
Citera
2021-03-11, 21:10
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAleppo

I min mening är det snarare Johan som sätter på sig offerkoftan. Kan han inte stå upp för sig själv? Det är ju det Susanna vill, men han fattar inte det. Och innan ni går till attack, att stå upp för dig själv innebär inte att dra opassande skämt eller att agera "alfa". Säg vad du tycker, annars kommer inte den andra parten fatta vad som är fel. I mina ögon försöker Susanna men Johan, som vi sett hos många andra män i den här serien, har en oförmåga att sätta ord på sina känslor. Visst, alla kanske inte gillar ärlighet eller pikar. Men andra gör det. Det handlar ju helt om vad man har med sig från tidigare relationer. Men som sagt, dålig match.

Kan skriva under 100% på att Johan borde säga ifrån och sätta ner foten... stör mig ordentligt på att han bara låter henne hålla på. Bli arg, för fan!
Citera
2021-03-11, 21:19
Medlem
Johan-Palms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giffi
Jag är lite förvånad över hur glupskt och okritiskt folk i tråden nappar på de agnar som produktionen lägger ut med klippningen. Hur är man funtad om man tror att ett endaste städskämt genererar den monolog i synken som Susanna kommer med? Självklart handlar det inte om någon engångsföreteelse (mycket kan man komma undan med i nyfasen), utan hon har helt enkelt tröttnat på en unket mossig och troligtvis ganska tjatig humor. Hon var attraherad, och så beter Johan sig avtändande.

Få saker är så jobbiga som att bli seriöst attraherad av en man, och så kommer han dragandes med gubbskämt stup i kvarten. Man ska nog tolka Susannas “jag sluter mig” som hennes besvikelse över att den uppenbara sexuella attraktionen snabbt maldes ner av Johans taffliga skämt. Han menar givetvis inget illa och beteendet är sjukt vanligt bland män, men jösses killar vad snabbt ni skulle lägga av med de här ‘lustigheterna’ om ni förstod vilken effekt sånt tjat har på våra äggstockar. Susanna gör rätt i att markera, så att han kan sluta med sina dumma och avtändande skämt.

Som socionomstuderande har Susanna säkert fått se sin beskärda del av misshandlade och grovt förtryckta kvinnor, vilket hon också antyder. Flashback vore förstås inte flashback om inte f-ordet triggar som det gör här, men allvarligt talat. Om man som normalsvensk på 2020-talet inte tycker att män och kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter så är man fan bakom flötet. Och nej, det innebär inte att småpojkar måste ha klänning. Slappna av lite vettja.

Självklart kommer en 30+ socionomstuderande kvinna flippa om en vit man skämtar om städning.
Självklart kopplar hon det direkt, precis som dig, till kvinnor som blir misshandlade av sina män.
Skämt leder till kvinnomisshandel precis som att invandringskritik leder till förintelsen.

Hon hade inte varit nöjd oavsett vad han gjort eftersom feminister inte är förmögna att ha lyckliga äktenskap. Det kommer inte funka och det finns ingen idé att försöka. Det positiva är att sånna här kvinnor är så störiga att de skrämmer bort de flesta vettiga män.

Om man som "normalsvensk" (?) tycker att hennes dryga beteende är rimligt är man dum i huvudet.

Jag tror att hon försökt framställa sig som en härlig, skön, varm, avslappnad tjej som inte är så kinkig när hon sökte in till programmet. Hennes självbild ligger ganska långt ifrån verkligheten. Dessutom fick hon en man som passade perfekt in på hennes beskrivning, men det dög förstås inte. Jag gissar att det är för att feministernas dröm-man som är maskulin, stark, stabil, trygg och samtidigt kuvad och känslig inte existerar.

Jag förstår att Grävis inte säger ifrån eftersom han ändå gett sig in på det här och ska spendera 4 veckor med henne, men jag hoppas verkligen att han gör det snart. #backaGrävis

Kaviarn är nog bara en enkel och okomplicerad kille. Alla människor behöver inte så många känslomässiga trauman och alla är inte så känsliga. Tror hon kommer fortsätta försöka pressa fram en massa känslor han inte har.
Citera
2021-03-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAleppo

Haha sätter Johan på sig offerkoftan?
Har nog aldrig i detta programmets historia sett någon som blivit så pass skadeskjuten från första sekund han klev ner från altaret.
Vad han än gör så är det ju fel? Har han en endaste åsikt är den fel och det ska tyckas tvärtom.
Sen när han väl tar för sig och försöker visa lite jävlar anamma då tolkar Susanna det istället som att han är mansdominerande.
Hjälpa till att lyfta flaggstången hos svärföräldrarna.. Nej nej det går inte för då ska hon dit och försöka låtsas lyfta själv för att visa att tjejer kan istället.
Låt han för fan visa att han är kapabel till att göra saker?
Framförallt framför dina egna jävla föräldrar.
Men nej hon bryr såklart inte ett skit om att Johan ska få stå upp för sig själv.
Allt handlar om att hon hela tiden ska få påvisa att hon och "tjejer kan" och att hennes åsikt alltid är viktigast i alla lägen.
Sedan när han istället inte står upp för sig själv och svänger efter hennes pipa, ja då är han helt plötsligt en svag människa som inte tar för sig.

Susanna beter sig på riktig som en fullblods-narcissist.
Fattar inte på riktigt hur fan hon kunde glida igenom gallringen till att vara med i det här programmet.

Okej om hon nu inte tycker att den här matchningen blev speciellt bra.
Men vem fan totalt vuxenmobbar en snäll reko kille?
Dessutom i TV utan att ens rynka på näsan av att det?
Fan skrämmande beteende och minst lika skrämmande att en del folk här inne verkar backa upp det.
Senast redigerad av Hkspett 2021-03-11 kl. 21:39.
Citera
2021-03-11, 21:25
Medlem
Blorkums avatar
Susanna verkar fullkomligt vidrig att vara runt. Ironiskt att hon anklagar Johan för att se glaset som halvtomt när hon klagar genom hela programmet.
Han ska ha en eloge för sitt tålamod, även om man hoppas att han sätter ner foten till slut.Hon säger sig vilja "testa" honom och se om han står på sig. Undra vad som hade hänt om han faktiskt hade stått på sig.
Citera
2021-03-11, 21:26
Medlem
Triremers avatar
Det är intressant att 2/3 tjejer gör för allt för att sabba relationen. Feministen äcklar mig så jävla mycket. Hur kan hon vara så hjärntvättad? Feminism och tramset om att det skulle vara resursslöseri att käka några granskott får mig att bli illamående. Jag hade skällt ut idioten.

Sen har vi bölfian som är gift med läkaren. Han kanske inte saknar djup. Har hon tänkt på att kvinnor är känsligare än män? Vi män bölar inte och gnäller efter att ha jobbar mycket.

Bara tacotjejen verkar vara lätt att ha att göra med. Lugn, snäll och accepterar sin man för den han är.
Senast redigerad av Triremer 2021-03-11 kl. 21:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in