2021-03-11, 17:28
Medlem
Needtogitgoods avatar
Häromdagen satt jag och fikade med en kollega på verkstan. Då kom vi in på ämnet "humor". Jag hävdade att män är roligare, men hon var övertygad om att kvinnor är minst lika roliga (lol). Då bad hon mig att säga ett skämt, för att bevisa att män är roligare.

Jag drog det klassiska bebisskämtet (hur många bebisar krävs för att måla en vägg? Beror på hur hårt du kastar).
Då satt hon helt tyst och stirrade på mig, som om jag vore mentalt skadad. Jag testade att säga ett till skämt (hur får man ner 10 bebisar i en skål? Stavmixer. Hur får man upp dom? Nachos.)

Då ställde hon sig upp och lämnade rummet utan att säga ett ord, hon anmälde mig till chefens chef som tyvärr också är en kvinna (och hennes kusin) och jag fick en rejäl utskällning idag. Jag riskerar nu att få sparken på grund av detta och andra händelser (anklagad för olaga hot av en polsk medarbetare, samt sexualbrott utanför jobbet).

Ett skämt riskerar nu alltså att förstöra mitt liv, vad har hänt med Sverige och svenska kvinnor?
Citera
2021-03-11, 17:34
Medlem
trevligt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needtogitgood
Ett skämt riskerar nu alltså att förstöra mitt liv, vad har hänt med Sverige och svenska kvinnor?

Gud vad respektlöst! "klassiska bebisskämtet", pfft. Sluta upp med det där omedelbart! Det må vara ett roligt skämt, men det är inte okej att skämta så där...
Citera
2021-03-11, 17:35
Avslutad
Din humor har svart bälte i dålig stämning så jag förstår inte riktigt vad du vill diskutera förutom att du saknar argument för dina påståenden.

Ā la anekdotisk bevisföring. Bara för att en tjej är tråkig så betyder inte det att alla tjejer är tråkiga.
Citera
2021-03-11, 17:37
Medlem
pigfaceregulates avatar
Det är väl uppenbart att hela TS inlägg var ett skämt?
Citera
2021-03-11, 17:38
Medlem
Needtogitgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Din humor har svart bälte i dålig stämning så jag förstår inte riktigt vad du vill diskutera förutom att du saknar argument för dina påståenden.

Ā la anekdotisk bevisföring. Bara för att en tjej är tråkig så betyder inte det att alla tjejer är tråkiga.

Dålig stämning? Menar du att det är mörk humor? Va fan ska jag sitta och skämta om barbiedockor och annat tjejigt?
Citera
2021-03-11, 17:44
Medlem
RedForces avatar
Vad är det som är roligt med att skada bebisar på det sätt du beskriver? Det låter snarare som att du är mentalt störd. Finns väl ingen som vill ha en så person på sin arbetsplats som talar om att göra såna saker med bebisar och dessutom tycker att det är kul.

Låter som att du borde söka psykiatrisk vård.

Här har du ett typiskt O.K skämt:

Citat:
Snigelmamman:
– Pass på nu barn, ni får inte gå över vägen nu för det kommer en buss om fyra timmar.

Jättekul!
Senast redigerad av RedForce 2021-03-11 kl. 17:47.
Citera
2021-03-11, 17:45
Medlem
Citat:
Dålig stämning? Menar du att det är mörk humor? Va fan ska jag sitta och skämta om barbiedockor och annat tjejigt?
Jag tycker att killar har svårt att uppskatta roliga skämt. De blir bara djupt kränkta.
T.ex. vad är det bästa om man får en kuk i munnen? Bita hårt och tugga.
Killar blir så kränkta och lite rädda för mig då, förstår inte varför.
Citera
2021-03-11, 17:45
Medlem
Needtogitgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedForce
Vad är det som är roligt med att skada bebisar på det sätt du beskriver? Det låter snarare som att du är mentalt störd. Finns väl ingen som vill ha en så person på sin arbetsplats som talar om att göra såna saker med bebisar och dessutom tycker att det är kul.

Man skämtar ju om saker som våldtäkt och hatbrott varje dag, innebär det att jag vill våldta och begå hatbrott? Nej.
Citera
2021-03-11, 17:46
Avslutad
Citat:

Mörkt ja.
Att skämta med kvinnor om bebisar är ungefär som att skämta med judar om förintelsen.
Hitta lite inspiration och få dem att skratta och vem vet. Du kanske får ligga.
Citera
2021-03-11, 17:47
Medlem
funktioners avatar
Det finns många kvinnor med störtskön humor. Du har träffat fel kvinnor helt enkelt. Eller så levererar du dina skämt dåligt och uppfattas endast som störd.
Citera
2021-03-11, 17:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Jag tycker att killar har svårt att uppskatta roliga skämt. De blir bara djupt kränkta.
T.ex. vad är det bästa om man får en kuk i munnen? Bita hårt och tugga.
Killar blir så kränkta och lite rädda för mig då, förstår inte varför.

Man kanske förväntar sig att man ska få en redlig deepthroat av dig. Där snackar vi dålig stämning.
Citera
2021-03-11, 17:48
Medlem
Needtogitgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedForce

Här har du ett typiskt O.K skämt:

Jättekul!

Vad var det roliga med skämtet du länkade? Riktigt tråkigt. :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in