2021-03-11, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamaZotero
Klassiskt ord mot ord men bevisningen är att hon tagit initiativ till att kontakta Göran Lambertz först av allt -- sen initiativet att åka hem till en ensam gubbe på julafton -- sen initiativet att dricka alkohol med honom.

Talar för att Göran är oskyldig -- Varför skulle inte hon även, tagit initiativet till sex?

Ska alla kvinnor utgå från att alla män, till och med gamla gubbar 70+ är potentiella våldtäktsmän, menar du?
Citera
2021-03-11, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Inte jag heller såklart. Men nu är det ju vad han påstår. Sin egen dotter är ju det inte. Det är det inte. En lärling bara. En vuxen kvinna. Men ska man ha sex så ska det ju helt givet vara helt ömsesidigt. Ok från bägge parter. Han kanske då har tagit det här med julfest och dricka som en invit medan hon trodde att det bara skulle vara en trevlig stund.

Nej, det är inte vad han påstår. Det är vad DU påstod. Han påstår att han har varit hennes "extra pappa".
Citera
Medlem
Målsägarbiträdet berättar ovanligt utförligt:

https://tv.aftonbladet.se/326212?jwsource=cl
Citera
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Ömsesidig attraktion? Hon har ju anmält gubben för våldtäkt. Det är knappast fråga om någon "attraktion" till den 40 år äldre gubben från hennes sida (som hon dessutom sett som en fadersfigur).
Jag skulle gissa att han har drogat henne och i vilket fall har hon blivit redlöst berusad hemma hos honom och han tog tillfället i akt, snuskpappa Göran.
BoulevardAlruna ser det som fullt rimligt att MÄ var attraherad av Lambertz. Jag borde varit tydligare och tagit med hens inlägg.

Att hon blev redlöst berusad tyder väl på att hon inte är van att dricka alkohol och att Lambertz bjöd rikligt. Han kanske har skaffat sig alkoholproblem. Kanske har han till och med minnesluckor.
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Det kan ju också ha handlat om verklig attraktion (vad som skedde sedan uttalar jag mig inte om). En man med makt ska inte underskattas. Säkert också mkt intressant att tala med. Glöm inte att det finns många kvinnor som tycker om äldre män. Alla trånar inte efter en 27åring med tvättbräda utan det är erfarenhet, makt, självsäkerhet och bildning som drar också. Sen att de flesta här tycker GL är ful är en helt annan sak. Jag tycker att Trump inte är nån Mr World precis men han har kvinnotycke som fan!
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är extremt märkligt att man inte direkt ville göra husis hemma hos honom. Kanske har hon vittnat om att penetration inte skett (därmed ingen sädesavgång)?
Det där superkonstigt. Polis och åklagare har s.a.s. vänt på hela proceduren. Jag hoppas att det inte beror på att de är rädda för den "högt uppsatte juristen" med "försänkningar i den socialdemokratiska makthierarkins allra översta skikt".

För övrigt tror jag att MÄ inte alls ville anmäla GL, just på grund av detta och att hon skulle bli bränd för all framtid inom den offentliga delen av det juridiska systemet ( om hon nu vill bli åklagare eller domare). Det var ju hennes väninna som gjorde detta på eget initiativ. -> Off topic: Berätta ALDRIG en hemlighet för en kvinna.
Citera
2021-03-11, 17:26
Medlem
Citat:
Så varför skulle hon tro att det var något sexuellt? Varför tänkte han på nåt sexuellt när han har beskrivit sig själv som "bonuspappa" åt henne?

Hon var attraherad av honom. Hon var attraherad under fyllan. Hon ångrade sig I bakfyllan.

Har han beskrivit sig som bonuspappa? Eller är det aftonblaskan som påstår att MÄ sagt att han sett henne som dotter?
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Nej, det är inte vad han påstår. Det är vad DU påstod. Han påstår att han har varit hennes "extra pappa".

Som lärare. Hon var hans lärling! INTE samma sak som dotter. Har du svårt för att läsa eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Absolut inte ovanligt.

Det hör definitivt inte till vanligheterna. Särskilt inte i våldtäktsmål.
Citera
2021-03-11, 17:27
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Häktad.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vAn7xl/toppjurist-haktad-misstankt-for-valdtakt

Målsäganden brukar inte fira jul enligt artikeln. Vilket talar för icke-kristen kulturell bakgrund.
Citera
Medlem
Citat:
Haha då skulle du åka på studiebesök på juristerna. Jag har aldrig sett så mycket snygga unga tjejer klänga på och omkring GL som på juristernas studentförenings bal för några år sedan när GL var särskilt inbjuden.
Det är bara för att du inte ser alla karriärsugna unga, snygga män i kostym som flockas kring högdjuren. Så är det alltid - och jag tror inte de erbjuder sex, de vill bara synas och höras hos de som har inflytande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamaZotero
För att den som friats inte var den som begick brottet menar du.

Ja. Eller att inget brott begåtts.
Citera
2021-03-11, 17:28
Medlem
Citat:
Har han sagt till dig att han ser henne som sin dotter?? Du tror på något som en tidning skrivit ihop

Det är inblandade advokater som hävdar att han har uttryckt sig så. Det vore ju inte osannolikt heller, då han har en egen dotter i hennes ålder, att han skulle ha känt faderskänslor inför en 40 år yngre kvinna. Om det nu finns något som heter faderskänslor hos män eller om alla män kanske bara är knullidioter? You tell me.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in