2021-03-11, 17:21
Bannlyst
Göran Lambertz är ochså flitig gäst hos sin vän Gubb-Jan Stigsons stuga uppe i Öje. Han brukar ofta bada med Stigsons " trevliga döttrar" sa han
Citera
Medlem
smoerreboms avatar
Har aldrig hört talas om häktningförhandling på över 3,5 h !!??!

Alltså ok om det är flera tilltalade i något rån eller flera råneller något sånt. Det är bara ett händelseförlopp under en kväll som ska gås igenom ingen diamantkupp.

De har inte släppt ut parterna och sitter och överlägger då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Inte alltdi. Det finns flertalet exempel då försäkringsbolag betalar ut ersättning trots friande dom.

För att den som friats inte var den som begick brottet menar du.
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Häktad.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vAn7xl/toppjurist-haktad-misstankt-for-valdtakt

Jahapp, fanskapet är fortfarande "toppjurist" – inte det mer logiska Göran Lambertz. Fy fan vad jag avskyr MSM.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det är extremt märkligt att man inte direkt ville göra husis hemma hos honom. Kanske har hon vittnat om att penetration inte skett (därmed ingen sädesavgång)?
Eller så har det skett men han är prostatahyvlad... det kallas då "la plaisir seche" och det blir inte så mycket att undersöka
Citera
Medlem
Citat:
Frugan dog för 2,5 år sedan och han bjuder hem 30-årig kvinna. De firar julafton ihop, äter gott och dricker mycket. Sen somnar dom (hon?), han kanske börjar "kela" lite och hon gnyr till (han tolkar det som att hon vill) sen penetrerar han henne och hon vaknar och fattar vad som händer, säger stopp, men han fortsätter? Frestelsen blev för stor...?
Så tolkar jag det också om man läser dagens artickel om studenten och juristen julprassel i AB. Mitt stalltips är att han går fri.
Citera
2021-03-11, 17:22
Medlem
Då antar jag att detta överklagas till Hovrätten vilket i detta fallet är Svea Hovrätt.
Citera
Medlem
Citat:
17:20:44

Åtal ska väckas senast 25 mars, men det kan förlängas.

https://unt.se/lokalt/uppsala/artikel/gripandet-drojde-manader--unt-rapporterar-direkt/jpk5406r
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Haha då skulle du åka på studiebesök på juristerna. Jag har aldrig sett så mycket snygga unga tjejer klänga på och omkring GL som på juristernas studentförenings bal för några år sedan när GL var särskilt inbjuden.

Så varför skulle hon tro att det var något sexuellt? Varför tänkte han på nåt sexuellt när han har beskrivit sig själv som "bonuspappa" åt henne?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Skulle inte kalla våldtäkt mot en kvinna som en man ser som sin egen dotter för "partaj"

Har han sagt till dig att han ser henne som sin dotter?? Du tror på något som en tidning skrivit ihop
Citera
2021-03-11, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Har aldrig hört talas om häktningförhandling på över 3,5 h !!??!

Alltså ok om det är flera tilltalade i något rån eller flera råneller något sånt. Det är bara ett händelseförlopp under en kväll som ska gås igenom ingen diamantkupp.

De har inte släppt ut parterna och sitter och överlägger då?

Absolut inte ovanligt.
Citera
2021-03-11, 17:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Skulle inte kalla våldtäkt mot en kvinna som en man ser som sin egen dotter för "partaj"

Inte jag heller såklart. Men nu är det ju vad han påstår. Sin egen dotter är ju det inte. Det är det inte. En lärling bara. En vuxen kvinna. Men ska man ha sex så ska det ju helt givet vara helt ömsesidigt. Ok från bägge parter. Han kanske då har tagit det här med julfest och dricka som en invit medan hon trodde att det bara skulle vara en trevlig stund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in