2021-03-11, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Håller med er, vilken vedervärdig människa Susanna verkar vara. Ryser. Hennes falska, nervösa skratt, där hon tar extremt illa upp om någon annan tycker något annat än henne.
Jag har haft och göra med en sån person. En så otroligt falsk människa. Hon tar jätteilla vid sid för skitsaker, för att hon är så hyperkänslig.
Hon lurar en genom att skratta nervöst.

Vilka jävla diktaturfasoner hon har mot Johan. Han får inte ens säga att det kanske kan regna in i kojan. Då tar hon illa vid sig och dikterar att han ska säga att det är bra, annars tar hon illa vid sig.

Vilken otroligt vedervärdig människa hon är.
Verkligen skitkul att få en så inskränkt och intolerant människa inom socialtjänsten, när hon är klar socionom. *Not*
"Är glaset halvtomt eller halvfullt?!? Va? Va? Va?" Det var hemskt hur hon gick på honom i kojan. Men sen när de skulle göra kolbullar stod hon och gnällde, det såg inte gott ut. Synd att inte han kontrade tillbaka då med att hon borde vara mer positiv. Nä, fy vilken tråkig människa. Bort!
Citera
2021-03-11, 15:41
Avslutad
Anton är inte rädd för att ha egna åsikter, på ett trevligt och roligt sätt. Hans och Sofias relation är hittills den enda som verkar fungera. Jag tror att de har potential. Dock har Anton bråttom med framtiden av nån anledning, det blir väl så i en småstad. Säkert många av hans kompisar som har barn och hus redan, och han känner sig stressad. Vill inte få barn tio år efter kompisarna. Hoppas han kan bromsa det där så inte det blir en issue för dem.

Susanna är hemsk. Det finns inget annat ord. Hon letar fel. Johan försöker hålla humöret uppe men han håller på att ledsna märker man. Allt han gör och säger är fel. Uttrycker han sin ärliga mening - "Det här håller inte för regn" - får han kritik. Håller han inne med sin ärliga mening får han kritik för att han är vek. Psykologerna var inne på att Susannas beteende är någon försvarsmekanism för att inte behöva släppa honom in på livet, men jag tror att hon helt enkelt bara är dryg och otrevlig. Hon behöver någon som är otrevlig mot henne för att kunna ha ett förhållande. Ett sånt förhållande blir dock bara en evig maktkamp och håller inte i längden. Susanna är en katt-tant i vardande.

Sist då Ellinor o Lars. Ellinor är alldeles för varm och genuint kontaktsökande på ett djupare plan än vad Lars kommer kunna ge. Han kan leverera nån enstaka gång på kommando, som i dagens avsnitt, men han kommer aldrig löpande kunna ge Ellinor den emotionella respons hon behöver. Som när hon bröt ihop efter yogan, hon hade behövt att han höll om henne och frågade hur det var och lyssnade med värme. Det kan han inte ge spontant. Han behöver minst 10 års intensiv psykoanalys innan han kan ge något ens i närheten. Det är kört även för dem.
Citera
2021-03-11, 15:42
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Håller med er, vilken vedervärdig människa Susanna verkar vara. Ryser. Hennes falska, nervösa skratt, där hon tar extremt illa upp om någon annan tycker något annat än henne.
Det är ju bara sunt, fast det där går på autopilot, det är inte ett aktivt val utan mer reflex...att stöter man på fel åsikter fryser man till is och blir bara förstummad
Citera
2021-03-11, 15:55
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
, Som när hon bröt ihop efter yogan, hon hade behövt att han höll om henne och frågade hur det var och lyssnade med värme. Det kan han inte ge spontant. Han behöver minst 10 års intensiv psykoanalys innan han kan ge något ens i närheten. Det är kört även för dem.
Ska Lars ha 10 år av elchocker för att lära sig anpassa sig efter den kvinnliga värmen.....

Eller så kanske hon kan välja bättre sina tillfällen att bryta ihop å komma igen än just under yogan, vad händer ifall Lars råkar ta henne till biblioteket🤫tro?

Alternativt kan han menande kontra & bryta ihop själv inför henne och leverera den filmiska repliken "håll om mig".

Då får vi se om Ellinor är rådig 💪
Senast redigerad av Crapmagic 2021-03-11 kl. 16:02.
Citera
2021-03-11, 16:11
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Susanna är hemsk. Det finns inget annat ord. Hon letar fel. Johan försöker hålla humöret uppe men han håller på att ledsna märker man. Allt han gör och säger är fel. Uttrycker han sin ärliga mening - "Det här håller inte för regn" - får han kritik. Håller han inne med sin ärliga mening får han kritik för att han är vek. Psykologerna var inne på att Susannas beteende är någon försvarsmekanism för att inte behöva släppa honom in på livet, men jag tror att hon helt enkelt bara är dryg och otrevlig. Hon behöver någon som är otrevlig mot henne för att kunna ha ett förhållande. Ett sånt förhållande blir dock bara en evig maktkamp och håller inte i längden. Susanna är en katt-tant .

Alltså jag har ju tyckt att Johan är för tålmodig som låter henne hålla på.
Låter sig hunsas lite väl mycket (undrat om han är lite väl sävlig som karl).

Men jag tror ändå det är bäst att bemöta henne så ändå.

Hon är ju fan psyko, överspänd 24/7.
Det är inte lätt att ha å göra med såna människor.
Citera
2021-03-11, 16:15
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femlaxar
Susanna dricker öl och Johan saft. Syns tydligt vem som har kuken i det förhållandet.
Vad var det för smak på safterna?

Nu blev jag plötsligt intresserad av att hänga med Johan, ofarliga män is the tjitt (fönstertjitt) å däremellan få bli påsatt (sittandes på) av Susanna-typer.

Nä det måste ju varit något särskilt skäl bergis bakom att han valde saft idag
Citera
2021-03-11, 16:15
Medlem
Det verkar som att ni är vana vid att kvinnor är tysta och inte säger vad de tycker och tänker. Därför har ni svårt för att Susanna ifrågasätter och utmanar Johan. När Susanna dessutom säger ifrån när hon blir obekväm av Johans skämt bortförklarar han det genom att säga att man ska kunna skämta om allt. Ja, ett skämt är ett skämt. Men det är kul första gången man hör det. Inte den hundrade gången. Jag hoppas att man får se mer av Johans personlighet i kommande avsnitt. Just nu framstår han verkligen som platt. Vill se varför Susanna och Johan blev matchade.
Citera
2021-03-11, 16:18
Medlem
Citat:
Jag har haft och göra med en sån person. En så otroligt falsk människa. Hon tar jätteilla vid sid för skitsaker, för att hon är så hyperkänslig.
Hon lurar en genom att skratta nervöst.

Vilka jävla diktaturfasoner hon har mot Johan. Han får inte ens säga att det kanske kan regna in i kojan. Då tar hon illa vid sig och dikterar att han ska säga att det är bra, annars tar hon illa vid sig.

Vilken otroligt vedervärdig människa hon är.
Verkligen skitkul att få en så inskränkt och intolerant människa inom socialtjänsten, när hon är klar socionom. *Not*

Bara jag som noterar att Susanna är lik Kristi brud på det sätt hon pratar och tittar in i kameran. Skulle inte förvåna det minsta om hon är fullblodsnarcisssist.
Citera
2021-03-11, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAleppo
Vill se varför Susanna och Johan blev matchade.

För att produktionen ville skapa konflikter och dessutom kunna diskutera könsroller genom programmet.

Ingen kan på riktigt tro att de skulle passa ihop.
Citera
2021-03-11, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Bara jag som noterar att Susanna är lik Kristi brud på det sätt hon pratar och tittar in i kameran. Skulle inte förvåna det minsta om hon är fullblodsnarcisssist.
Hon är riktigt obehaglig. Uppfylld av sin egen förträfflighet. Man önskar att Johan vänder på klacken och bara går samtidigt är det rätt åt henne att hon får göra bort sig i tv i flera program
Citera
2021-03-11, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAleppo
Det verkar som att ni är vana vid att kvinnor är tysta och inte säger vad de tycker och tänker. Därför har ni svårt för att Susanna ifrågasätter och utmanar Johan. När Susanna dessutom säger ifrån när hon blir obekväm av Johans skämt bortförklarar han det genom att säga att man ska kunna skämta om allt. Ja, ett skämt är ett skämt. Men det är kul första gången man hör det. Inte den hundrade gången. Jag hoppas att man får se mer av Johans personlighet i kommande avsnitt. Just nu framstår han verkligen som platt. Vill se varför Susanna och Johan blev matchade.
Hon går ju in för att provocera honom. Det viktiga är inte att man har rätt, utan att man står på sig, som hon själv sa.

---
Lite lustigt att när det gällde en typiskt manlig grej (navigering) så var det viktigt för henne att han visade att han bestämde men när det gällde en typiskt kvinnlig grej (matlagning) så var tjafset om hur det skulle vara inte längre en bluff.
Senast redigerad av Konservburk 2021-03-11 kl. 17:02.
Citera
2021-03-11, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jösses kvinna vad du tillskriver dig mycket och sätter dig på höga hästar. Om du inte finner gubbskämten roliga så är det ingen som ens vill åt dina äggstockar.

Mina äggstockar har nog fått sin beskärda del även utan gubbskämt, tack så mycket

Men efter avsnitt 4 får jag självmant snällt ta och backa angående Susanna och sälla mig till #teamgrävis. Anser fortfarande inte att feminismen är någon grej överhuvudtaget, utan hon är helt enkelt en mycket omogen människa och rätt otrevlig dessutom. Till skillnad mot Johan, som uppenbarligen har kommit bra mycket längre i sin känslomässiga utveckling och säkert kan fungera mycket bra i en relation. Jag stör mig också oerhört på hennes passiv-aggressiva flinande och skrattande, som enbart framstår som obehagligt och falskt. Johan som har uppenbart god emotionell intelligens gör sitt bästa för att skapa en trevlig atmosfär, men det är såklart tvärkört om motparten endast vill hitta fel och vässa. Ouch. Jag vidhåller att Susanna straffar honom för att han inte levde upp till den ursprungliga attraktionen. Det är ingen ursäkt, bara en förklaring. Jag får ont i magen av att se dem, bryt här och nu, låt Susanna växa upp och må Johan träffa en kärleksfull och snäll partner som matchar hans vänliga och varma personlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in