2021-03-11, 10:13
Medlem
Med utgångspunkt i den tid vi lever i och den neurotiska förvridenhet som präglar många kvinnors sinne idag så är det sannolikt fantasier. Lambertz är dock en fullblodsidiot så det finns möjlighet att det slog slint i hans huvud och "Bonuspappa" började snuska sig med "dottern".
Citera
2021-03-11, 10:14
Medlem
Vem är GM och vad heter den där saken som återbetalade in natura för gengäld trots den skapar kaos och kommer att skriva ett inlägg på #Metoo.
Citera
2021-03-11, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolmance
Samnytt har en artikel om GL.
SL är ingen seriös plats att finna nåt alls som är värt att läsa.
Och vi skall inte döma GL utan det skall domstolen ev göra och
jag har personligen svårt att se den nya våltäktslagstiftningen
annat än feministiskt framtagen.
Senast redigerad av Japanskrapan 2021-03-11 kl. 10:25.
Citera
2021-03-11, 10:15
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av astmaanfall
Häktad på den högre misstankegraden. De bör alltså ha en del bevis vid detta laget.

Sannolika skäl
Sannolika skäl uttrycker hur stark misstanken är och är den högre graden av misstanke vid anhållande och häktning. Att det finns sannolika skäl för att den misstänkta personen har begått brottet är i allmänhet en förutsättning för att personen ska kunna häktas.
Man häktas i princip alltid på sannolika skäl så det säger inte så mycket om styrkan i bevisningen.
Citera
2021-03-11, 10:16
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missfosteroutsider
Vem är GM och vad heter den där saken som återbetalade in natura för gengäld trots den skapar kaos och kommer att skriva ett inlägg på #Metoo.
https://www.docdroid.net/rQfNFaj/uppsala-tr-b-19-21-aktbil-5-pdf
Citera
2021-03-11, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Jag har väldigt svårt att tro att detta var en äkta våldtäkt. Jag tror kvinnan varit så full att hon hade sex med honom med utsläckt medvetande, kanske i tron att han var någon annan och sen vaknade hon upp ur drömmen. Inte ovanligt, har själv upplevt det.

Mycket riktigt. Kvinna på fyllan, han antagligen också.
Hon vaknade av att han "hade sex" med henne.

https://www.expressen.se/nyheter/toppjuristen-begars-haktad-misstankt-for-valdtakt/
Citera
2021-03-11, 10:18
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fri123
Eller är så är han så jävla hederlig att han erkänt. Hur skyldig han än är så får jag för mig att han i grund och botten är hederligare än de flesta.

Om hon var full, var säkert han full.

Om hon däckade eller inte, låter jag vara osagt. Han kan mycket väl uppfattat det som att hon var med på saken, eller i vart fall inte sa emot i början. Sen kommer det till ett läge där hon vill avbryta. Kanske inte hysteriskt skrikande och fäktande med armarna. Men ändå ett klart "fylle"-nej. Inte väldens enklaste grej för en man att avbryta ett samlag när det är som bäst och omdömet simmar runt i några hinkar vin. Därför kör han färdigt.

Då skulle han nog inte blivit häktad.
Citera
2021-03-11, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Han var tillsammans med sin livskamrat tills hon dog i cancer för 2 1/2 år sedan.
De fick 3 barn ihop och var tillsammans i över 45 år.
Får aspievibbar av honom, även av hans fru när man läser hennes FBinlägg.
Förvånar mig faktiskt inte att det har hänt.
Tjejen är nog åt det hållet med, de har säkert inte tolkat varandra rätt.
Påminner mig om Dick Harrisson på något sätt.För att inte tala om Assange..

Vad menas med "aspievibbar"?
Citera
2021-03-11, 10:19
Medlem
StefanRoefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
"Våldtäkt" idag behöver inte innebära fullbordat sex. Räcker med en hastig hand på fel ställe, kanske under fyllan. Saken är ännu inte bevisad heller. Tänk på dreven mot Timell och Virtanen m.fl. Gamla "våldtäkter" som inte var våldtäkter drogs fram i det sjuka "metoo"-ljuset, tack vare den nya definitionen på våldtäkt.

Virtanen? "Feministen" som visade sig vara ett kvinnoförnedrande svin? Nästan i klass med Kapten Klänning.

Inget bra exempel från din sida. Han fick bara vad han hade förtjänat, skulle fler PK-idioter gärna ha.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VastraGotaland
Vad menas med "aspievibbar"?
Asperger-vibbar, socialt osmidig.
Citera
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
"Våldtäkt" idag behöver inte innebära fullbordat sex. Räcker med en hastig hand på fel ställe, kanske under fyllan. Saken är ännu inte bevisad heller. Tänk på dreven mot Timell och Virtanen m.fl. Gamla "våldtäkter" som inte var våldtäkter drogs fram i det sjuka "metoo"-ljuset, tack vare den nya definitionen på våldtäkt.
Jo, så kan det också vara, det är för tidigt att döma honom. Han ger lite känslan "honom kan man metoo:a", precis som t.ex Timell, och små alkoholvibbar. Det ska bli spännande att se detaljerna, om han är sleazy eller om han satts dit av en feminist. Något stort brott var det sannolikt inte, annat än i bemärkelsen "den som ens tittar på en kvinna om hon inte vill utför en misshandel".

Jag kopplar honom iofs starkt med vänster så det vore ironiskt om han åkte dit på en typisk vänster-lag.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-03-11 kl. 10:21.
Citera
2021-03-11, 10:20
Medlem
det är julhelg ... han är berusad och känner för sex men inte med hans fru... ibland så finns det tjejer som tycker att det är coolt att flörta med kända personer hon var väl också alkoholpåverkad och sedan blev det som det blev....men jag menar att det är julhelg och corona restriktioner så man är ju inte hos några okända personer precis. Antingen hemma hos honom , men han har ju en fru om jag inte har läst fel och var befann sig hon då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in