Citat:
Ursprungligen postat av
Einzelgaenger
"Ni" är de svagbegåvade får som sväljer allt som media och Annie Lööf säger åt er och "detta" är icke-händelsen att Jomshof sa att islam är avskyvärt. I kombination med Esbjörn-sagan så märks det att vänstern är livrädda nu.
Ok, tack för detta icke konstruktiva försök till personangreppet, du klarsynta upplysta geni som befinner dig i en högre tankesfär.
Jag är vän av diskussion och ideutbyte, och dessutom ganska prestigelös. Synd att du inte är det! Jag är för övrigt varken svagbegåbad eller identifierar mig som "vänster". Har en PhD, dock inte inom statsvetenskap/idéhistoria som du kanske märker! 😂
Jag uppfattas vanligtvis som en person som sätter mig på tvären, dvs motsatsen till flockbeteende. Du, däremot, tycks ha hittat din flock och följer din herde. Och det är ingen personlig kritik. Det är svårt att bryta sig loss från klantänkande.
Jag gör verkligen inte anspråk på visdom inom ramen för denna tråd. Är här av personligt intresse för att lära mig mer. Det är lättare att lära mig och andra genom konstruktiva resonemang och invändningar än att kasta begrepp som "vänsterbliven" eller "svagbegåvad". För det är i sig ganska "svagbegåvat", tänker jag.
OnT: Du säger att Jomshofs uttalande är en icke-händelse. Så kanske det framstår i din värld. Men så är det definitivt inte i Kristersson/Busch-världen. De måste ju ständigt lägga tid och energi på denna typen av utspel istället för att tala om sin egen politik. Så ser världen ut, like it or not.