2021-03-11, 09:34
Medlem
Ja tror Jomshof talade helt utan manus.Han blev svenskt förbannade med den senaste attacken i färskt minne.
Någonstans måste botten vara nådd med islam. Vi närmar oss den punkten med rasande fart.
Citera
2021-03-11, 09:37
Avslutad
Måste man tycka om alla religioner?

Om Richard Jomshof och SD nu hävdar att islam är en avskyvärd religion och ideologi är väl inget som är nytt direkt från deras sida. Förstår inte varför folk blir så skitnödiga.
Citera
2021-03-11, 09:38
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Det var så mycket fel i den beskrivningen så jag vet knappt var jag ska börja. Jag gör som så, du får nog läsa lite mer historia och fakta innan du uttalar dig nästa gång. Pinsamt.
Bra skrivet.
För El Cid befriade Spanien från de äckliga moderna på 1070 talet redan.Fanns aldrig några muslimska erövringar mot Belgien.
Islam är slut helt inom max 100 år förmodligen tidigare.
Kriget mot Islam kommer att förena Europa, USA, Ryssland och Kina.
Varför då,svaret är pengar så klart. Välståndet som kommer av fri öppen världshandel.
Islam hindrar kapitalets fria rörlighet, haram inom islam att handla med pengar och så vidare.
Islam förgör sig själv.
Citera
2021-03-11, 09:52
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det är ett kvinnligt attribut att inte rakt ut säga sanningen som man ser den. Jomshof är det avseendet mer man än du någonsin kommer bli.

Jag förstår inte riktigt, alltså på riktigt, vad är det som Jomshof sagt som folk blir helt till sig över? Notera: Jag räknar inte in Lööf som folk.
Att "tala ur skägget" och framför allt kritisera hat och förtryckarsekten islam är något av det mest riskabla man kan göra i demokratin och yttrandefrihetens högborg Sverige tydligen, inte för att det han yttrade är någon revolutionerande nyhet direkt utan för vilka som reagerar hårdast, muslimerna själva håller ju käft som vanligt eller så ingår inte SVT i deras media utbud..., utan det är MPs Märta Stenevi och förstås vår landsfader tillika riksfyllo Löfven som förövrigt brukar hålla sig gömd i vanliga fall, som känner sig tvungna att försvara denna våldsbejakande och kvinnoförtryckande ideologi/"religion", frågan är varför dem gör det....
Senast redigerad av FFL88 2021-03-11 kl. 10:41.
Citera
2021-03-11, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackmove
Visst, S och C håller på som vanligt. Klart de kommer att försöka brunsmeta alla som kan tänka sig SD som regeringsunderlag. Inget nytt på den fronten. Detta räknar såklart också M med när det sträcker ut en hand till SD. En del av kostnaden. Utmaningen för Kristersson nu är att hålla nere den kostnaden genom att sminka grisen så pass att den ser anständig ut. Jomshofs uttalande om islam, och liknande utspel, gör det jobbet svårare för M då S/C får vatten på sin kvarn.

Hur många människor behöver bli mördade och skändade innan du inser att islams kritiker har rätt?
Citera
2021-03-11, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Ditt enfaldiga synsätt gör det omöjligt att kritisera någon religion (eller företeelse), överhuvudtaget. Det är tydligt att du inte kan hålla två tankar i huvudet samtidigt. Om jag ogillar x (en abstrakt idé) innebär inte att jag även ogillar y (människan i sig) som bekänner sig till x.

Misstänker att du är vänsterbliven, så ska ge dig något du kan ta till dig med lätthet: om du anser att nazism är något avskyvärt och att det var synd om de tyskar som behövde bekänna sig till nazismen - innebär det att du hatar dessa tyskar?

Håller med dig i sak. Samtidigt tycker jag det är utmanande att hålla isär tankarna här. Så kanske jag är enfaldig i denna fråga. Vad menar vi när vi säger Islam eller talar om nazister? Individerna vi kvantitativt räknar till denna sfär eller den teoretiska ideoligin/läran i sig?

Kanske var det så att Jomshof tydligt gjorde en sådan distinktion här som jag missat. Jag uppfattade det dock som ganska onyanserat.

Annars är jag ganska prestigelös i frågan, inget jag på något sätt jagar upp mig över. Så jag är absolut bredd att ta SD i försvar i alla frågor jag förstår/tycker är vettiga. Exempelvis så gillar jag att SD ständigt piskar den trötta integrationshästen med ständiga ifrågasättanden. Det behövs. Andra partier behöver vakna upp och se allvaret. Här gör SD en verklig insats. Med det sagt tycker jag att de gång efter annan visar brist på omdöme. Varför skjuta sig själv i foten och äventyra ett framtida borgligt regeringsunderlag? Finns ju liksom inget hot längre ut till höger som kan sno deras röster från den flanken?
Citera
2021-03-11, 10:09
Medlem
Pungpuckels avatar
Religioner får vara hur vidriga dom vill, men när det går ut över hela samhället då är det väl dags att sätta ner foten?
Muslimer är otacksamma kräk som inte och aldrig någonsin har hört hemma här.
Fullständigt inkompatibla.
Citera
2021-03-11, 10:27
Medlem
Stefan Löfven, Annie Lööf och Ulf Kristersson kan väl utveckla vad de tycker är så fint i ideologin med islam då de aldrig gjort det men ständigt tar den i försvar. Vad gillade de med Drottninggatan och liknande händelser som får dem att ha den ståndpunkten?
Citera
2021-03-11, 10:31
Medlem
Jack-Ryans avatar
Säga vad man vill om detta men killen från Jemen talade klarspråk. Islam är ett hot mot mänskligheten.
Citera
2021-03-11, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
"Ni" är de svagbegåvade får som sväljer allt som media och Annie Lööf säger åt er och "detta" är icke-händelsen att Jomshof sa att islam är avskyvärt. I kombination med Esbjörn-sagan så märks det att vänstern är livrädda nu.

Ok, tack för detta icke konstruktiva försök till personangreppet, du klarsynta upplysta geni som befinner dig i en högre tankesfär.

Jag är vän av diskussion och ideutbyte, och dessutom ganska prestigelös. Synd att du inte är det! Jag är för övrigt varken svagbegåbad eller identifierar mig som "vänster". Har en PhD, dock inte inom statsvetenskap/idéhistoria som du kanske märker! 😂

Jag uppfattas vanligtvis som en person som sätter mig på tvären, dvs motsatsen till flockbeteende. Du, däremot, tycks ha hittat din flock och följer din herde. Och det är ingen personlig kritik. Det är svårt att bryta sig loss från klantänkande.

Jag gör verkligen inte anspråk på visdom inom ramen för denna tråd. Är här av personligt intresse för att lära mig mer. Det är lättare att lära mig och andra genom konstruktiva resonemang och invändningar än att kasta begrepp som "vänsterbliven" eller "svagbegåvad". För det är i sig ganska "svagbegåvat", tänker jag.

OnT: Du säger att Jomshofs uttalande är en icke-händelse. Så kanske det framstår i din värld. Men så är det definitivt inte i Kristersson/Busch-världen. De måste ju ständigt lägga tid och energi på denna typen av utspel istället för att tala om sin egen politik. Så ser världen ut, like it or not.
Citera
2021-03-11, 10:40
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Religioner får vara hur vidriga dom vill, men när det går ut över hela samhället då är det väl dags att sätta ner foten?
Muslimer är otacksamma kräk som inte och aldrig någonsin har hört hemma här.
Fullständigt inkompatibla.
Exakt, hur många terrordåd mm krävs innan det är dags att vakna, ingen större ansträngning behövs för att hitta exempel på att integrationen av muslimer är totalt fruktlös, att detta dessutom aktivt understöds av en inkompetent sittande regering kommer tyvärr gå till historien.
Vore finfint nu om SD utökar denna retorik ytterligare, för dem enda som förlorar på det är just dem som försvarar denna våldsbejakande och förtryckande "ideologi/religion".
Citera
2021-03-11, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swayways
Kvinnan kan börja med att lära sig tala rent. Sedan kan hon läsa på om Islam. Möjligen då kan man ta henne på allvar.

Du tror alltså att vi någonsin kommer kunna ta Fjamåt-30-miljoner-negrer-i-Sverige-Annie på allvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in