2021-03-11, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graf.Mensdorff
Jag tror Jomshof är bränd. Totalt onyanserad i sin Islamkritik. Islam är stort och det finns många typer av Islam. Jomshof borde skaffa sig vänner som är muslimer så kommer han inse att de inte är så farliga.

Det var nog det dummaste och mest ignoranta(eller kanske än värre en medveten skademinimering) inlägg jag läst.
Det finns bara ett Islam. Religionen kan läsas i Koranen. Kornen tillåter inga modereringar. Men det finns två olika tolkningar. I västögon är det samma helt oavsett.
Som muslim är man troende eller inte. En icke troende är fritt villebråd för en troende dito. Och en västerlänning eller jude är alltid fritt villebråd. Allt enligt denna bok som kräver fullständig underkastelse. Jomsof har skaffat sig ett starkt skydd av folk som inser detta. Att han inte är idealpolitikern är sekundärt. Ingen etnisk svensk kan ha muslimska vänner av den enkla anledningen som heter koranen.
Som Kemal Atatürk den vassaste hjärnan i Turkiet gjorde. Han förbjöd alla muslimska yttringar, kläder och dess sjuka uppdelning av folk. Och landet blomstrade. Vill du läsa om en initierad i frågan om Islams och muslimers problem och farlighet skall du läsa om Mustafa Kemal Atatürk. Han var en turkisk fältmarskalk och revolutionär statsman. Han grundade det moderna Turkiet. Som nu under Erdogan har börjat krypa tillbaka till det gamla. Märkligt nog.
Citera
2021-03-11, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Hur tolkar du Jomshofs uttalande som att han hatar muslimer?

Jag tänker att vi hatar det vi anser vara avskyvärt. Islam är avskyvärt enligt Jomshof. En förlängning av detta blir då, enligt mitt personliga resonemang, att muslimer (som underkastar sig religionen Islam) avskys (hatas) av SD (som repostar Jomshofs position).

Men jag är absolut bredd att backa på begreppet hata då jag inser att det innehåller ett personligt tankespång till ett annat laddad begrepp. SD avskyr muslimer, nöjer jag mig med.
Citera
2021-03-11, 09:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crackmove
Jag tänker att vi hatar det vi anser vara avskyvärt. Islam är avskyvärt enligt Jomshof. En förlängning av detta blir då, enligt mitt personliga resonemang, att muslimer (som underkastar sig religionen Islam) avskys (hatas) av SD (som repostar Jomshofs position).

Men jag är absolut bredd att backa på begreppet hata då jag inser att det innehåller ett personligt tankespång till ett annat laddad begrepp. SD avskyr muslimer, nöjer jag mig med.

OK. Det är ditt personliga resonemang. Mitt personliga resonemang är att man kan tycka att islam är avskyvärt utan att alla muslimer är det. Precis som kommunism var avskyvärt men inte alla under USSR var det.

Då är följdfrågan: Varför gör ni detta till en stor grej?
Citera
2021-03-11, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Tack för hjälpen?

Iran blev utnyttjat o plundrat på olja av engelsmännen under 2:a världskriget, sedermera av amerikanerna o sen fransmännen, för oljan.

Därefter åkte alla utlänningar ut o nu kör dom eget shia-race.

Fö om islam, det är vi ”kristna” som öppnade dörrarna till muhammedanien!

Arabiska morer började under senare medeltiden, tog Spanien o vandrade helt upp till Belgien..

Erövrade, plundrade, våldtog, precis som vi i industriell form. Vi vill gärna sälja coca cola o Volvo men tänk så konstigt att det blev svängdörrar till slut...

Vårt eget fel!
Och då ska Generation Villbråd, våra barn, barnbarn unga och gamla , framtida generationer agera krockkuddar och ta emot deras hämnd... och deras hat emot otrogna (ickemuslimer) ? Varför ska dom behöva få sina liv förstörda och aldrig känna sig trygga i vårt en gång i tiden världens tryggaste land? Varför importerar vi en sådan här religion med värderingar som inte hör hemma här? Så onödigt...
Citera
2021-03-11, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Jag förstår din tanke. Men mitt intryck är snarare att strategin hos S och C har vässats; de missar inte en chans att måla upp SD och M som rasister, genom misstolkningar av väldigt tydliga och direkta uttalanden.

Jag ser inte vad som är kontroversiellt. Det är klart sedan tidigare att SD gillar svensk kultur bättre än arabisk, samt att de tycker islam är en dålig ideologi.
Annie Lööfs upprördhet är helt artificiell, hon gör detta av rent strategiska skäl.

Att hennes och S väljare sväljer det är givet och inte heller konstigt, men Kristersson måste stå emot det för att ha chans till vinst. Går han på spelet är det definitivt kört.

Visst, S och C håller på som vanligt. Klart de kommer att försöka brunsmeta alla som kan tänka sig SD som regeringsunderlag. Inget nytt på den fronten. Detta räknar såklart också M med när det sträcker ut en hand till SD. En del av kostnaden. Utmaningen för Kristersson nu är att hålla nere den kostnaden genom att sminka grisen så pass att den ser anständig ut. Jomshofs uttalande om islam, och liknande utspel, gör det jobbet svårare för M då S/C får vatten på sin kvarn.
Citera
2021-03-11, 09:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Tack för hjälpen?

Iran blev utnyttjat o plundrat på olja av engelsmännen under 2:a världskriget, sedermera av amerikanerna o sen fransmännen, för oljan.

Arabiska morer började under senare medeltiden, tog Spanien o vandrade helt upp till Belgien..

Erövrade, plundrade, våldtog, precis som vi i industriell form. Vi vill gärna sälja coca cola o Volvo men tänk så konstigt att det blev svängdörrar till slut...

Vårt eget fel!

Erövrade och plundrade? Fråga iranier och de hade det bättre eller sämre 1975. Gärna någon av de som flydde till bl.a Sverige efter revolutionen.

Sedan det här ständiga VI. Sverige var aldrig nere i Iran. Däremot Iran och många länder i MÖ drev Imperialism mot stora delar av Afrika. Länder som fortsatt tom bedriver slavhandel.
Citera
2021-03-11, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
OK. Det är ditt personliga resonemang. Mitt personliga resonemang är att man kan tycka att islam är avskyvärt utan att alla muslimer är det. Precis som kommunism var avskyvärt men inte alla under USSR var det.

Då är följdfrågan: Varför gör ni detta till en stor grej?

Vilka är "vi" och vad är "detta"?
Citera
2021-03-11, 09:24
Medlem
magpests avatar
Citat:

Ditt enfaldiga synsätt gör det omöjligt att kritisera någon religion (eller företeelse), överhuvudtaget. Det är tydligt att du inte kan hålla två tankar i huvudet samtidigt. Att jag ogillar x (en abstrakt idé) innebär inte att jag även ogillar y (människan i sig) som bekänner sig till x.

Misstänker att du är vänsterbliven, så ska ge dig något du kan ta till dig med lätthet: om du anser att nazism är något avskyvärt och att det var synd om de tyskar som behövde bekänna sig till nazismen - innebär det att du hatar dessa tyskar?
Citera
2021-03-11, 09:25
Medlem
thebandit777s avatar
Muslimer - Judar - Problem
Muslimer- Kristna - Problem
Muslimer - Kvinnor - Problem
Muslimer - Djur - Problem
Muslimer - Muslimer - Problem

Ni ser den röda tråden?
Citera
2021-03-11, 09:25
Avslutad
Citat:
Vilka är "vi" och vad är "detta"?

"Ni" är de svagbegåvade får som sväljer allt som media och Annie Lööf säger åt er och "detta" är icke-händelsen att Jomshof sa att islam är avskyvärt. I kombination med Esbjörn-sagan så märks det att vänstern är livrädda nu.
Citera
2021-03-11, 09:27
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Rent nonsens! Och du har belägg? Ordbajsa går ju oftast hem eller hur

Allmänt vetenskapligt vedertagna kunskaper.
Vetenskap som bygger på empiri och evidens om att just Islam är likställt med
terror,våld,incest,kvinnoförtryck, pedofili samt ytterligare en mängd elände.
Alltså igen vetenskap till skillnad mot religion som bygger på vidskepelser.
Islam har ingenting i dagens moderna värld att skaffa.
Dina äckliga floskler som Islamist bejakade kan du ta med dig när du åker.
Stoppa islamiseringen av vårt fosterland Sverige.
Rösta rätt nästa år 2022.
Senast redigerad av Charlemange 2021-03-11 kl. 09:29. Anledning: Stavning
Citera
2021-03-11, 09:27
Medlem
Citat:
Tack för hjälpen?

Vårt eget fel!

Det var så mycket fel i den beskrivningen så jag vet knappt var jag ska börja. Jag gör som så, du får nog läsa lite mer historia och fakta innan du uttalar dig nästa gång. Pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in