2021-03-11, 09:36
Medlem
Har under en längre misstänkt att en grannen filmar mig med någon slags värme kamera (?). Känner mig så extremt iaktaggen och obekväm i mitt eget hem. Det är ganska lyhört i huset och jag hör dom ofta bråka om någon jag misstänker är mig. Kan knappt gå på toa längre. Jag har inga bevis för påståendet men min magkänsla säger att något inte står rätt till.

Min teori är att han inte gillar mig och försöker därför psyka mig på det här sättet för att få mig att flytta härifrån.

Jag har aldrig gjort honom någonting. Men nu har mina känslor eskalerat och jag måste gå till botten med det här. Vill helst inte konfrontera honom för att jag kommer framstå som en idiot och kan inte riskera att han anmäler mig till hyresvärden.

Antigen stämmer mina misstankar eller så måste jag helt enkelt leva i en psykos och vara schizofren.

Finns det någon jag kan prata med om sånt här? Eller något ställe jag kan lämna in en anmälan?
Senast redigerad av Rootset 2021-03-11 kl. 09:47.
Citera
2021-03-11, 09:43
Medlem
Liberationfronts avatar
Du kanske borde sluta med droger
Citera
2021-03-11, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rootset
Har under en längre misstänkt att en grannen filmar mig med någon slags värmekamera (?). Känner mig så extremt iakttagen och obekväm i mitt eget hem. Hör dom ofta bråka om någon jag misstänker är mig. Kan knappt gå på toa längre. Jag har inga bevis för påståendet men min magkänsla säger att något inte står rätt till.

Min teori är att han inte gillar mig och försöker därför psyka mig på det här sättet för att få mig att flytta härifrån.

Jag har aldrig gjort honom någonting. Men nu har mina känslor eskalerat och jag måste gå till botten med det här. Vill helst inte konfrontera honom för att jag kommer framstå som en idiot och kan inte riskera att han anmäler mig till hyresvärden.

Antingen stämmer mina misstankar eller så måste jag helt enkelt leva i en psykos och vara schizofren.

Finns det någon jag kan prata med om sånt här? Eller något ställe jag kan lämna in en anmälan?

Din mage har fel. Du lever i en psykos och kan prata med någon om detta inom psykiatrin.
Citera
2021-03-11, 09:48
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Jag säger inte att du har schizofreni men det du berättar låter som en klassisk paranoid vanföreställning. Det hade varit en grej om du haft något bevis alls men så verkar ju inte vara fallet. Kan du flytta därifrån? Inte permanent kanske men om du bor någon annanstans och fortfarande känner dig iakttagen bör du överväga att något inte står rätt till.

Låt inte stigman hindra dig från att söka hjälp.
Ring din vårdcentral och säg att du behöver prata med en psykiatriker isåfall.

Om däremot känslan försvinner när du bor någon annanstans så borde du flytta permanent.
Citera
2021-03-11, 09:53
Medlem
f30malmos avatar
Om du inte tänker gå till läkare så kan du alltid skaffa gardiner som du alltid har fördragna, så slipper du tänka på grannen ett tag i alla fall.
Citera
2021-03-11, 09:56
Medlem
UgLyBastards avatar
sluta med amfetaminet..

du märker väl att det inte är hållbart?b
..
Citera
2021-03-11, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Din mage har fel. Du lever i en psykos och kan prata med någon om detta inom psykiatrin.
Jag har redan gjort det, jag har varit inlagd på psyk angående detta och blivit matad med midiciner men det hjälper inte. Jag äter olanzapin utan positivt resultat.
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Jag säger inte att du har schizofreni men det du berättar låter som en klassisk paranoid vanföreställning. Det hade varit en grej om du haft något bevis alls men så verkar ju inte vara fallet. Kan du flytta därifrån? Inte permanent kanske men om du bor någon annanstans och fortfarande känner dig iakttagen bör du överväga att något inte står rätt till.

Låt inte stigman hindra dig från att söka hjälp.
Ring din vårdcentral och säg att du behöver prata med en psykiatriker isåfall.

Om däremot känslan försvinner när du bor någon annanstans så borde du flytta permanent.
Jag känner inte såhär när jag är i andra lägenheter, bara här hemma. Jag kan flytta om jag vill men det kommer bli för omständigt.

Jag vet hur det känns att ha en manisk upplevelse och känna sig iaktaggen/förföljd men den här gången känner jag att det är på riktigt och inte bara en psykisk upplevelse.
Citera
2021-03-11, 10:09
Medlem
Clay Allisons avatar
I den här tråden hittar du massor av kompisar: (FB) Förekommer organiserad gang stalking?

Finns inga som helst problem med att konkreta bevis saknas. Det är bara att sjunka in i psykosen.
Citera
2021-03-11, 10:31
Medlem
Dofternas avatar
Filmar grannen dig genom väggen med värmekamera? Bör finnas enklare sätt att få någon att flytta med tanke på att ingen kan känna av en värmekamera genom en vägg.
Citera
2021-03-11, 10:39
Medlem
Garanterad psykos. Åk till psykakuten
Citera
2021-03-11, 10:58
Moderator
Maviels avatar
Det känns ju verkligt med vanföreställningar men du får lyssna på oss här. Det du beskriver låter som en typisk vanföreställning och du behöver få hjälp för det innan du gör ngt dumt. Kanske vara inlagd en period för medicininställning om du nu mår så dåligt i din lägenhet? Har du nån kompis du kan bo hos lite?
Citera
2021-03-11, 11:00
Medlem
Erikmarklunds avatar
Låter helt klart som du är övervakad, sök igenom din kropp efter oförklarliga små ärr om han kan ha opererat in chip för att följa dig dygnet runt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in