2021-03-11, 09:06
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringaren999
Detta är ju helt sensationellt!

Om det kliar så svårt vid 71 års ålder hur skulle det då inte ha varit i hans krafts dagar? Undrar vad han skickligt har dolt under alla år?

Var inte han en av de ivrigaste när det gällde att åter nagla fast Qvick vid skampålen?
Citera
2021-03-11, 09:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Häktningsförhandlingen sker klockan 13.30 på torsdagseftermiddagen.
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/valkand-jurist-begard-haktad-misstanks-for-valdtakt/
Citera
2021-03-11, 09:08
Medlem
Tillhör inte hans fanclub direkt men...

Jag får ändå för mig att han inte är en sådan som lurar i buskarna och brottar ner sina offer. Sen tidpunkten... Låter som natten mellan 24-25 December. Då umgås man ofta med nära och kära. Måste vara något där som gått galet.

Men med dagens lagstiftning på området tycker jag att vi avvaktar med att döma honom innan bevisen kommit fram, och han fått säga sitt. Allt för många har fått sina liv förstörda på grund av grundlösa påhopp.
Citera
2021-03-11, 09:09
Medlem
Jag har Lambertz bok om quick. Snacka om att leva i en fantasivärld där hemska Quick rår för allt ont i världen. Synd att han vill att riktiga mördare ska gå fria från ansvar.
Citera
2021-03-11, 09:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Lambertz är en lysande jurist som dessutom gjorde mycket bra under sin yrkesverksamma karriär. Han hamnade snett i Quick-ärendet. Inte juridiskt, men moraliskt. Att placera Lambertz på platsen av största idiot inom det svenska rättsväsendet är fel. Det finns däremot många andra kandidater. Både kända och okända.
Ojjj, det var visst din idol GL!

Idiot är ett alldeles för lindrigt uttalande om GL!
Som skrivits tidigare, GL har något sliskigt, äckligt i sitt utseende, det fullständigt lyser sexuella avvikelser om honom, att han nu är en Våldtäktsman förvånar mej inte ett dyft.

Tror absolut inte alls på karma och liknande men nu kommer ivf rättvisa att skipas när GL får ta på sej anstaltskläder!
Senast redigerad av LawNumberSix 2021-03-11 kl. 09:19.
Citera
2021-03-11, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Vad är oddsen för att Leif G.W. Persson firar med något starkt i dag😂
Det blir nog sill och nubbe för GW idag 😀
Citera
2021-03-11, 09:11
Medlem
Oj, ja Lambertz går det att förknippa med många skumma saker. Minns när en statistikprofessor i radio förklarade att något inte kan vara mer sannolikt än 100%.
Citera
2021-03-11, 09:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fri123
Tillhör inte hans fanclub direkt men...

Jag får ändå för mig att han inte är en sådan som lurar i buskarna och brottar ner sina offer. Sen tidpunkten... Låter som natten mellan 24-25 December. Då umgås man ofta med nära och kära. Måste vara något där som gått galet.

Men med dagens lagstiftning på området tycker jag att vi avvaktar med att döma honom innan bevisen kommit fram, och han fått säga sitt. Allt för många har fått sina liv förstörda på grund av grundlösa påhopp.
Ensam i huset och köpt sällskap?
Citera
2021-03-11, 09:15
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfons-Bokalen
Det är något som inte stämmer här. Tror att det är någon psyksjuk kärring som försöker bli känd över en natt. Lite Monica och Bill Clinton-vibbar.
Vad grundar du detta på? Känner du G L?
Citera
2021-03-11, 09:16
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
GL, ja det förklarar ju en hel del varför JK-ämbetet började falera under hans tid varför HD kom med oväntade utslag. Han har framstått som en närmast störd och udda individ, på extremt höga poster. Någon som vet under vems vingar han lyckades komma så långt, med sin udda stil och sina udda tankar om världen? Han måste haft starka känningar hos (s).

Att han ens håller på med sex i sin ålder, det verkar helt obegripligt. Han känns som en a-sexuell liten ex-homo-farbror.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-03-11 kl. 09:19.
Citera
2021-03-11, 09:18
Medlem
Chef.Skinners avatar
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/valdtaktsmisstankte-juristen-hjalpte-kvinnan-med-juridiska-fragor/
Citat:
Under torsdagsmorgonen begärdes en välkänd svensk jurist häktad, på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt.
Offret är en ung student som juristen hjälpt med studiefrågor – och som han själv betraktat sig som en ”bonuspappa” för

[...]

Under julhelgen bjöd han hem den unga kvinnan till sin bostad.
– De åt och drack. Ganska mycket. Kvinnan beskriver det som att hon ”däckade”.

– Sedan vaknar hon av att han förgriper sig på henne. Hon försökte freda sig, men han bara fortsatte.

Citera
2021-03-11, 09:19
Medlem
”Kliniskt knäpp” sa GW om honom efter Quick-haveriet. Han blev konstig under de där åren men detta är en ytterligare dimension.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in