2021-03-11, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Det var mörkt, fuktigt och lite dimmigt.
Ja och det är ju Pelle 73 vi pratar om här. Nä är man helt neutral och baserar sin teori på faktorer man känner till, så är det enligt mig svårt att komma fram till att det varit tillfälligheter och en olycka. Jag är dock helt flexibel i min åsikt.
Citera
2021-03-11, 08:51
Medlem
Då hade jag rätt, killen dog av en olycka i skogen.
Terrängträning med stor risk för att halka.
Det händer mig på sommaren och utan mobil för att ringa efter hjälp då är man rätt fucked.

Stackarn fick säkert frysa ihjäl och hade all sin hopp att sin vän skulle meddela vart han fanns.
Killen höll säkert ut i flera dagar innan han sakta dog, i ensamhet och in pain.
Citera
2021-03-11, 08:52
Medlem
Citat:
Han berättade ju för sina polare att han skulle ut på en långrunda i det området han hittades i. Ganska dumt om man inte vill bli upptäckt. Allt tyder på en olycka.

Eller en backup för det fall han skulle bli hittad i framtiden och att det i sådana fall skulle se ut som en olycka. Han räknade antagligen inte med att bli hittad så snabbt. Men de närmast anhöriga borde rimligen kunna bilda sig den bästa uppfattningen om hans beteende den sista tiden.
Citera
2021-03-11, 08:56
Medlem
Kan inte riktigt släppa det som jag funderade på tidigare om kopplingen till branden 1999 och har nu via lite letande hittat att branden startade på exakt samma ställe. Deniz kan omöjligen ha någon direkt koppling till branden. Men på något sätt har han hittat och fastnat för samma ödsliga plats som pyromanen?

"Larmet hade kommit klockan 10.58 och omkring 11.15 stod man vid Åvavägen rakt söder om röken, och försökte ta sig upp längs en liten kärrväg som går norrut mot Vargklåva mosse. Backen upp från Åvavägen är brant och var skadad av erosion, så släckbilen körde fast. Man tog då en 4-hjulig motorcykel från släpet och körde upp för att lokalisera elden. När brandmannen Tommy Åslund nådde fram brann det i en dal en bit norr om kärrvägen."
Utdrag från Tyrestabranden - orsak och verkan, skrivet av Anders Kärrström
Citera
2021-03-11, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Ja och det är ju Pelle 73 vi pratar om här. Nä är man helt neutral och baserar sin teori på faktorer man känner till, så är det enligt mig svårt att komma fram till att det varit tillfälligheter och en olycka. Jag är dock helt flexibel i min åsikt.

Att hänga upp sig på att en 30-årig jägarsoldat inte kan trilla/halka på klippor är konstigt. Han kan ju mkt väl velat avsluta sitt liv själv men jag tycker det mesta pekar på olycka.
Citera
2021-03-11, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Dude
Och alla kommer bli förvånade när det kommer fram att pentylstubin var inblandat.

Undrar lite ang Pentylstubinen, känns inte det spontant som en risk att försöka ta livet av sig med det? Risken att man endast blir väldigt skadad men överlever. Han kanske råkade spränga bort ett ben bara.
Citera
2021-03-11, 09:02
Medlem
Citat:
Att hänga upp sig på att en 30-årig jägarsoldat inte kan trilla/halka på klippor är konstigt. Han kan ju mkt väl velat avsluta sitt liv själv men jag tycker det mesta pekar på olycka.
Absolut. Inget av faktorerna ger 100% säkerhet enskilt, det är när man lägger ihop det som det börjar bli alldeles för mycket tillfälligheter. En 30 årig jägarsoldat kan också må psykiskt dåligt.
Citera
2021-03-11, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Undrar lite ang Pentylstubinen, känns inte det spontant som en risk att försöka ta livet av sig med det? Risken att man endast blir väldigt skadad men överlever. Han kanske råkade spränga bort ett ben bara.

Linda den ett par varv runt bålen eller halsen så är det omöjligt att överleva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Absolut. Inget av faktorerna ger 100% säkerhet enskilt, det är när man lägger ihop det som det börjar bli alldeles för mycket tillfälligheter. En 30 årig jägarsoldat kan också må psykiskt dåligt.

Självklart kan dem det, det är ju uppenbart antingen det ena eller det andra.
Citera
Medlem
Citat:
Och alla kommer bli förvånade när det kommer fram att pentylstubin var inblandat.
Jag kommer ej bli förvånad då jag känner till att bombgruppen inte kallas in utan goda skäl.
Citera
2021-03-11, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Helt fel och det är generellt sett också ganska osmart att inte ta med sig mobil eller annan typ av larmfunktion när man vistas ensam i skog och mark. Möjligen kan det vara en högre andel av män som inte har detta, då män generellt är mer risktagande än kvinnor men att inga män eller naturälskande personer skulle ha med sig mobil i skogen är rent nonsens.

Nu är ju den frågan helt orelevant.
DA var ingen långlöpare och han var inte ute på långlöpning. Han kan möjligen varit på en längre skogsutflykt. Löpningen är ett villospår för att han inte skulle saknas så tidigt.

Om telefon och löpning.
Jag är löpare och känner väldigt många.
När man springer en runda hemifrån eller runt på spåren så är det typ 50/50 att man har mobil.
De som har mobil har den oftast för musik. Håller med om att det är mer tjejer. Killarna har mer klockor avancerade klockor. Killar lyssnar lite mindre på musik.

På längre löpturer känner jag ingen som springer utan mobil ( så klart det finns nån, men ingen av mina bekanta). Särskilt gäller detta om man gör det i naturen.
På längre löpturer har man ofta en ryggsäck eller vätskebälte. Då är det enkelt att ha mobilen med.

Att springa ett långpass som DA påstår, utan mobil, är helt utseslutet.
Citera
2021-03-11, 09:07
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Förvånade? Det har ju påpekats ett antal ggr redan i denna och den andra tråden. Inget nytt rykte alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in