Citat:
Ursprungligen postat av
pf10
Helt fel och det är generellt sett också ganska osmart att inte ta med sig mobil eller annan typ av larmfunktion när man vistas ensam i skog och mark. Möjligen kan det vara en högre andel av män som inte har detta, då män generellt är mer risktagande än kvinnor men att inga män eller naturälskande personer skulle ha med sig mobil i skogen är rent nonsens.
Nu är ju den frågan helt orelevant.
DA var ingen långlöpare och han var inte ute på långlöpning. Han kan möjligen varit på en längre skogsutflykt. Löpningen är ett villospår för att han inte skulle saknas så tidigt.
Om telefon och löpning.
Jag är löpare och känner väldigt många.
När man springer en runda hemifrån eller runt på spåren så är det typ 50/50 att man har mobil.
De som har mobil har den oftast för musik. Håller med om att det är mer tjejer. Killarna har mer klockor avancerade klockor. Killar lyssnar lite mindre på musik.
På längre löpturer känner jag ingen som springer utan mobil ( så klart det finns nån, men ingen av mina bekanta). Särskilt gäller detta om man gör det i naturen.
På längre löpturer har man ofta en ryggsäck eller vätskebälte. Då är det enkelt att ha mobilen med.
Att springa ett långpass som DA påstår, utan mobil, är helt utseslutet.