Säger inte Johan vad som passar Susanne får han på moppe direkt. Killen tillåts inte ha egna känslor eller tankar. Elva minuter in i avsnitt 4. De har byggt ett vindskydd och ligger därinne. Hon säger något om att det skulle vara kul om det började regna för att se om det fungerar då.
Citat:
S: Synd att det inte regnar så man skulle få testa på det också, om det här verkligen höll det.
Citat:
J: Jag vet inte om [skratt] jag skulle bli så glad om det regnar. Jag tror inte jag skulle ha någon .. jag ser för mycket igenom [avbryts]
Citat:
[Susanna fräser till och hugger av]
S: Men! Men sluta va så negativ!
Det han sa, ett konstaterande att taket hade glipor, det kunde inte Susanna ta. Då ändrar sig Johan för att slippa mer tjafs, skrattar ansträngt och säger "det är klart att det skulle funka" [för att vara henne till lags].
Skitterapeuten klagar på bådas kommunikation men det är ju Susanna som är otroligt blockerande gentemot Johan och han kommer troligtvis bli mer och mer beklämd av hur hon vill styra honom. Fortsätter det så här kommer han knappt våga andas i hennes sällskap.
Terapeuten borde ta sitt ansvar här och låta Susanna och Johan ventilera vad som är på väg att hända mellan dem, men jag antar att han anser att Susannas attityd är ok för att hon har rätt värdegrund = alibi att bete sig illa.
https://www.svtplay.se/video/30354422/gift-vid-forsta-ogonkastet/gift-vid-forsta-ogonkastet-sasong-7-brollopsresan-det-har-ar-mina-no-go-zoner?start=auto