2021-03-11, 02:53
Medlem
Besticks avatar
Antons framtänder alltså.
Citera
2021-03-11, 02:54
Medlem
Passepartouts avatar
Säger inte Johan vad som passar Susanne får han på moppe direkt. Killen tillåts inte ha egna känslor eller tankar. Elva minuter in i avsnitt 4. De har byggt ett vindskydd och ligger därinne. Hon säger något om att det skulle vara kul om det började regna för att se om det fungerar då.

Citat:
S: Synd att det inte regnar så man skulle få testa på det också, om det här verkligen höll det.
Citat:
J: Jag vet inte om [skratt] jag skulle bli så glad om det regnar. Jag tror inte jag skulle ha någon .. jag ser för mycket igenom [avbryts]
Citat:
[Susanna fräser till och hugger av]
S: Men! Men sluta va så negativ!

Det han sa, ett konstaterande att taket hade glipor, det kunde inte Susanna ta. Då ändrar sig Johan för att slippa mer tjafs, skrattar ansträngt och säger "det är klart att det skulle funka" [för att vara henne till lags].

Skitterapeuten klagar på bådas kommunikation men det är ju Susanna som är otroligt blockerande gentemot Johan och han kommer troligtvis bli mer och mer beklämd av hur hon vill styra honom. Fortsätter det så här kommer han knappt våga andas i hennes sällskap.

Terapeuten borde ta sitt ansvar här och låta Susanna och Johan ventilera vad som är på väg att hända mellan dem, men jag antar att han anser att Susannas attityd är ok för att hon har rätt värdegrund = alibi att bete sig illa.
https://www.svtplay.se/video/30354422/gift-vid-forsta-ogonkastet/gift-vid-forsta-ogonkastet-sasong-7-brollopsresan-det-har-ar-mina-no-go-zoner?start=auto
Senast redigerad av Passepartout 2021-03-11 kl. 03:02.
Citera
2021-03-11, 02:55
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Säger inte Johan vad som passar Susanne får han på moppe direkt. Killen tillåts inte ha egna känslor eller tankar. Elva minuter in i avsnitt 4. De har byggt ett vindskydd och ligger därinne. Hon säger något om att det skulle vara kul om det började regna för att se om det fungerar då.

Det han sa, ett konstaterande att taket hade glipor, det kunde inte Susanna ta. Då ändrar sig Johan för att slippa mer tjafs, skrattar ansträngt och säger "det är klart att det skulle funka" [för att vara henne till lags].

Skitterapeuten klagar på bådas kommunikation men det är ju Susanna som är otroligt blockerande gentemot Johan och han kommer troligtvis bli mer och mer beklämd av hur hon vill styra honom. Fortsätter det så här kommer han knappt våga andas i hennes sällskap.

Terapeuten borde ta sitt ansvar här och låta Susanna och Johan ventilera vad som är på väg att hända mellan dom, men jag antar att han anser att Susannas attityd är ok för att hon har rätt värdegrund = alibi att bete sig illa.
Susanna är ju helt CP.

#BackaGrävis

Sofia alltså... Varför säger hennes kroppsspråk något helt annat än vad hon ger uttryck för? "Allt känns så himla bra"... Jo, tjena...
Senast redigerad av Bestick 2021-03-11 kl. 02:58.
Citera
2021-03-11, 03:00
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Susanna är ju helt CP.

Hon får sig förhoppningsvis en tankeställare av att se sitt eget beteende, men jag tycker det är oansvarigt och grymt av filmteam/terapeuter att lägga ut sekvensen till allmän beskådan istället för att Johan och Susanna får briefa och ges handledning i hur dom kan tackla situationen som uppstått. Det är inte alltid så lätt att få syn på hur man agerar [särskilt inte som ung].

Edit: Uj, uj, uj. Ser vidare nu och Susanna vill dirigera honom totalt och kommer med passivt aggressiva kommentarer. När Johan blir osäker klagar hon på att han är för velig. Ok Susanna, men det här är vad du har bäddat för!
Senast redigerad av Passepartout 2021-03-11 kl. 03:11.
Citera
2021-03-11, 03:03
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Susanna är ju helt CP.

#BackaGrävis

Sofia alltså... Varför säger hennes kroppsspråk något helt annat än vad hon ger uttryck för? "Allt känns så himla bra"... Jo, tjena...

Det är en pressad situation med en kamera i nyllet, glöm inte det.
Citera
2021-03-11, 03:12
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Vad vill socionomen egentligen? Helvete vilken komplicerad människa. Jag fortsätter att följa den långsamma tågkraschen med spänning.
Citera
2021-03-11, 03:53
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Hon får sig förhoppningsvis en tankeställare av att se sitt eget beteende, men jag tycker det är oansvarigt och grymt av filmteam/terapeuter att lägga ut sekvensen till allmän beskådan istället för att Johan och Susanna får briefa och ges handledning i hur dom kan tackla situationen som uppstått. Det är inte alltid så lätt att få syn på hur man agerar [särskilt inte som ung].

Edit: Uj, uj, uj. Ser vidare nu och Susanna vill dirigera honom totalt och kommer med passivt aggressiva kommentarer. När Johan blir osäker klagar hon på att han är för velig. Ok Susanna, men det här är vad du har bäddat för!

Hon dirigerar för att hon vill testa honom. Urgammal kvinnotaktik - som alltid slutar med att dom blir tillsammans med empatistörda män. Det är deras öde.

Susanna, det är ditt öde

Ellinor är den enda av tjejerna som är normal, sett till personligheten men även det yttre - Susanna och framförallt Sofia är faktiskt missbildade om man ska hårdra det. Susanna hade kunnat äta ett äpple genom ett tennisrack

Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Så tydligen har män mer makt än kvinnor och det är dåligt, och samtidigt ska de hävda denna makt för att inte vara oattraktiva. Susanna är beviset på att femenismen är ett enda stort shit-test.

För övrigt kan jag inte förstå hur en kvinna kan vara attraherad av Lars.

Edit: ska bli intressant att se vad som händer mellan Anton och Sofia nästa vecka.

Jag postar denna igen: https://i.pinimg.com/originals/9e/d5/04/9ed50446a2d8f2ef18ae272be20429ab.jpg

Susanna i ett nötskal.
Senast redigerad av kulturstrateg 2021-03-11 kl. 03:58.
Citera
2021-03-11, 04:29
Medlem
Rebusbuses avatar
Får samma mobbar-vibbar av Susanna som hon gräsliga rosahåriga i förra säsongen. Osäkerhet som tas i uttryck att trycka ner andra som går med på det, utklätt som någon slags feminism. Undrar vad för kille som skulle få hennes godkännande egentligen
Citera
2021-03-11, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Hon dirigerar för att hon vill testa honom. Urgammal kvinnotaktik - som alltid slutar med att dom blir tillsammans med empatistörda män. Det är deras öde.

Susanna, det är ditt öde

Precis min tanke och har sett det många gånger med arga feminister historiskt. De manliga psykopaterna är de som kan sätta dem på plats i den feminina rollen så att feministerna kan känna attraktion till män. Annars blir det som i fallet med Susanna och Johan där Susanna hoppar in i mansrollen och då vet inte Johan vart han ska ta vägen.

Blir så befängt när Susanna klagar på att Johan bestämmer för lite när allt hon gjort tidigare försvagat honom i hans roll som man. Krävs en väldigt stark man för att kunna hantera det. Och de som gör det bäst är just de empatistörda männen.

Det är antagligen också det hennes vänner ser när de menar att hon skulle träffa en skogshuggartyp. En man som är fysiskt och psykiskt stark och inte viker en tum från sin linje. Johan är inte den mannen. Han är för snäll och osäker.

Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg

Jag postar denna igen: https://i.pinimg.com/originals/9e/d5/04/9ed50446a2d8f2ef18ae272be20429ab.jpg

Susanna i ett nötskal.

Ha ha

En bild säger mer än tusen ord.
Senast redigerad av avec 2021-03-11 kl. 05:27.
Citera
2021-03-11, 05:47
Medlem
Jag är förvånad att Susanna klarade uttagningen till brud, de måste ju ändå ha någon sorts psykisk bedömning av varje deltagare. Susanna kommer inte klara ens jobbintervjuer till sina framtida socionomjobb, hon lyser igenom som intolerant och besvärlig att ha att göra med. En socionom sa till mig att det finns två sorters socionomer, de som söker sig till yrket för att få utöva makt över människor och de som vill verkligen vill hjälpa människor. Susanna kommer att njuta av sin myndighetsutövning.

Det är så trist att se henne behandla Johan så nedvärderande och intolerant hela tiden. Det här handlar inte bara om att hon har en extrem vänsterideologi, det här är hennes personliga drag som är allt annat än sympatiska. Johan är en fin, omtänksam man som förtjänar att behandlas som en jämlike, med respekt. Johan har mycket att ge, han vill ge och ta om hand och ha en äkta genuin relation. Men ingen sund man kan klara att få det med Susanna.Hon har för mycket egna problem och ett av dem är att hon är intolerant, småaktig och en översittare. Rätt bortskämd också.

#backagrävis
Citera
2021-03-11, 06:40
Medlem
Citat:
Terapeuten borde ta sitt ansvar här och låta Susanna och Johan ventilera vad som är på väg att hända mellan dem, men jag antar att han anser att Susannas attityd är ok för att hon har rätt värdegrund = alibi att bete sig illa.
https://www.svtplay.se/video/30354422/gift-vid-forsta-ogonkastet/gift-vid-forsta-ogonkastet-sasong-7-brollopsresan-det-har-ar-mina-no-go-zoner?start=auto

Ja, psykologen vet inte hur han ska ta det när offret blir förövare. Och som sagts tidigare i tråden blundar han för den makt i form av klass och utbildning som Susanna utnyttjar för att trycka ner Johan.
Citera
2021-03-11, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
I antifeministiska mäns ögon är givetvis feministiska åsikter de "extrema" åsikterna. Själv anser jag att antifemininism är extremt, till och med icke-humant. Jag tycker inte heller att hon "flippar" för allt han gör. Men jag instämmer i att feministiska kvinnor sällan klarar av att leva med antifeministiska män.

Tvivlar på att Johan är antifeninist. Han är antagligen varken feminist eller antifeminist som de flesta andra män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in