Citat:
Ursprungligen postat av
JeppeNil
Ja, men de kyrkorna tillhör nog folkgrupper som redan finns i landet sedan länge tillbaka. Inte nyinflyttade.
Har flyktingarna blivit medborgare i landet och åtnjuter samma rättigheter som den inhemska befolkningen?
Oavsett vad så finns dom, man har inte valt att riva ner eller ändra något. Inte heller kasta ut dem från landet eller hugga av deras huvuden.. Det har såklart hänt och den sista idioten är ännu inte född men solidaritet finns.
Jag har rest mycket i världen, jag har sett de ena och det andra, inte för att försvara islam eller MÖ, kan till och med börja med att säga att jag haft bästa minnena från Spanska solkusten och Asien, men medmänskligheten i MÖ är oslagbar.
Iran ex. vad har vi lärt oss att Iran är i media? Kärnvapen och förtryck.. eller?
Kan säga att Iran är det land jag känt mig minst ensam i och stött på det varmaste folket (jag reser ensam), jag blev hembjuden på middag till folk jag träffade 5 minuter innan flera gånger, folk stannade och frågade vart jag skulle och om jag behövde skjuts HELA TIDEN behövde knappt ta taxi, buss eller tåg. Tror jag skulle kunnat lifta mig genom hela Iran om jag så ville, Nån var alltid fram och pratade med mig. Surrealistiskt. Jag är inte från Iran.
Som referens, i Sverige är man konstig om man hälsar på någon man inte känner, man frågar inte främlingar om de behöver hjälp även om de är 200 år gamla och haltar med två matkassar
Vilken typ av rättigheter syftar du på specifikt?