2021-03-11, 00:46
Medlem
StigAllans avatar
Känns bra att mitt omdöme i början av tråden överensstämmer med det jag läser nu på för dagen slutet om Bulletin.

Dessutom att man kan hålla med om att de oberörbara har en väldigt stor påverkan på vårt fosterland!
Visst måste vi kunna säga åk hem även till dessa förhudslösa istället för att förstöra här?
Citera
2021-03-11, 00:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Det här var en skarp text som definitivt hade uppskattats av Bulletins målgrupp. Men den avpublicerade alltså Neuding. Och hon fick stöd av Arpi, Teodorescu, Gudmundson, Gür och hela det övriga mellanmjölksgänget.

Artikeln hade i och för sig behövt en del bearbetning innan den publicerades, men jag tror inte att det är vad som gav upphov till bråket. Konflikten verkar inte bara handla om en enskild text utan om tidningens inriktning. Tino och Tholin är tydligen beredda att ta strid med etablissemanget, åtminstone när de själva angrips. Medan Neuding, Arpi med flera vill fortsätta skriva sina fega, ointressanta mellanmjölkstexter och kopiera TT. Och lyfta sina enligt uppgift rekordhöga löner i lugn och ro.

Men hur kan de ha misslyckats med att diskutera med varandra innan de anställt en massa folk med uppsägningstider från tidigare jobb etc.? De har antagligen diskuterat i flera månader?
Citera
2021-03-11, 01:34
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Att ha Tino om chef måste bara suga. Han är ju för fan diktatoriskt lagd. Även om jag gillar det han gör så skulle jag aldrig vilja jobba åt honom. Tänk er Arpi ta order av Tino.

Ingen av de inblandade tycks ha haft någon erfarenhet av att vara chef för en tidning, vilket säkert bidrog till problemen.
Citera
2021-03-11, 07:01
Moderator
Humbugs avatar
Synd att det skulle bli såhär. Jag hade stort hopp att blaskan skulle leda till något nytt och spännande. Men det är nog kört nu. Det blir svårt att få tillbaka någon som helst trovärdighet efter detta.

Det var då själve fan att det skulle placeras maktfullkomliga idioter med uppenbara agendor på de styrande posterna. Personer som uppenbarligen ville ha ett propagandaorgan istället för en seriös tidning. Kanske ett misstag att anställas journalister då, men det blir en dyrköpt läxa för Tino med anhang.
Senast redigerad av Humbug 2021-03-11 kl. 07:03.
Citera
2021-03-11, 07:16
Medlem
Det här har ju dels med Tino att göra. Helt uppenbar psykosaura. Det borde ha räckt med att läsa tio valfria inlägg av honom där han ”debatterar” något på soc media för dra öronen åt sig när han börjar gagga om ett nytt medieprojekt.

Det ”borde” ha räckt. Om det inte är så att du gillar den stilen och tänker ”wow, det här sättet att brusa upp i våldsamt raseri och förolämpningar på nolltid och att prata om arabisk sång som en stövel som trampar svenskarnas ansikten - det har nog inget samband med exempelvis intelligens och kompetens”.

Men så tänker du bara om just intelligens och kompetens är en bristvara även hos dig, vilket ju smärtsamt tydligt är fallet hos Alice, Ivar, Caroline D, Susanna B och Per G. Där är det uppenbart brist på intelligens som grasserar. De är ett gäng obildade gaphalsar som byggt sin karriär på att vara kantiga inom MSM.

Vad gäller bristen på kompetens så presenterar Bulletin: plagiat, chefredaktörer som blir bortplockade innan de knappt hunnit tillträda, oklar styrning av verksamheten, oförmåga att dra gränser mellan ägare och redaktion m m.

Alla förstod att det skulle bli så här. Höhö-trams-högern är bra på att spela allan ballan på internet men i verkligheten är deras enda kompetens att de är duktiga på att skapa kaos.
Citera
2021-03-11, 07:22
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ingen av de inblandade tycks ha haft någon erfarenhet av att vara chef för en tidning, vilket säkert bidrog till problemen.

Exakt, i detta fall tror jag mera på en framtid för exempelvis Chang Fricks eller Vavra Suks tidningar. Dom har jobbat kontinuerligt under många år och byggt upp något, från blogg och stencilerad tidning, till prenumeranter och presstöd och kunnat efterhand rekrytera fler journalister. Fria Nyheter har ju rekryterat Pelle Zachrisson som chefredaktör som kom från gammelmedia.

Men Bulletin bygger mest på Tino Sanandajis insamlingsförmåga att skramla pengar.
Citera
2021-03-11, 07:47
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Synd att det skulle bli såhär. Jag hade stort hopp att blaskan skulle leda till något nytt och spännande. Men det är nog kört nu. Det blir svårt att få tillbaka någon som helst trovärdighet efter detta.

Det var då själve fan att det skulle placeras maktfullkomliga idioter med uppenbara agendor på de styrande posterna. Personer som uppenbarligen ville ha ett propagandaorgan istället för en seriös tidning. Kanske ett misstag att anställas journalister då, men det blir en dyrköpt läxa för Tino med anhang.

Håller med, tycker faktiskt ganska synd om dom som rekryterats och nu dras genom smutsen även om dom själva inte haft något med själva bråken att göra.

Det här kommer inte gå att rädda alls. Skadan är total, jag kan ärligt talat inte fatta hur folk som bevisligen inte är dumma i huvudet kan komma såhär förbannat snett. Totalt obegripligt
Citera
2021-03-11, 07:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Det här har ju dels med Tino att göra. Helt uppenbar psykosaura. Det borde ha räckt med att läsa tio valfria inlägg av honom där han ”debatterar” något på soc media för dra öronen åt sig när han börjar gagga om ett nytt medieprojekt.

Det ”borde” ha räckt. Om det inte är så att du gillar den stilen och tänker ”wow, det här sättet att brusa upp i våldsamt raseri och förolämpningar på nolltid och att prata om arabisk sång som en stövel som trampar svenskarnas ansikten - det har nog inget samband med exempelvis intelligens och kompetens”.

Men så tänker du bara om just intelligens och kompetens är en bristvara även hos dig, vilket ju smärtsamt tydligt är fallet hos Alice, Ivar, Caroline D, Susanna B och Per G. Där är det uppenbart brist på intelligens som grasserar. De är ett gäng obildade gaphalsar som byggt sin karriär på att vara kantiga inom MSM.

Vad gäller bristen på kompetens så presenterar Bulletin: plagiat, chefredaktörer som blir bortplockade innan de knappt hunnit tillträda, oklar styrning av verksamheten, oförmåga att dra gränser mellan ägare och redaktion m m.

Alla förstod att det skulle bli så här. Höhö-trams-högern är bra på att spela allan ballan på internet men i verkligheten är deras enda kompetens att de är duktiga på att skapa kaos.
Tino S. må ha en eller flera diagnoser men han är knappast ointelligent, skulle knappast kalla Arpi, Neuding, Gudmunsson eller Alice T. det heller.
Däremot är det svårt att faktiskt bygga ett vinnande lag om man inte har känslan och kunskapen. Att vara en skicklig tyckare och ideolog är inte samma sak som att vara en skicklig murvel och nyhetsjournalist.
Anställer man folk enbart pga titel och med små resurser så blir det ofta fel.
Samma sak om man rullar igång med ofärdiga mjukvara och dåliga verktyg.
Stora tidningar är på dekis men de har organisation och erfarenhet hur saker görs. Sen att deras ideologer och tyckare är ren skit och nyhetsvärderingen suger hästballe är en annan sak. Hantverket, organisationen och verktygen har de, läsare som betalar blir det allt färre av dock.

Bulletins grundare borde ha planlagt projektet bättre och under längre tid, dessutom tagit in fler erkänt duktiga grovjobbare, inte bara spets.

Frågan är väl iofs om man ens skulle ha brytt sig om att ha en nyhetsredaktion ifrån start eller kulturredaktion. Det hade nog varit bättre att smyga igång en ren opinions och reportage sajt för att bygga ut efterhand som läsarskaran och organisationen börjat att ta form.
Senast redigerad av Sonnenwende 2021-03-11 kl. 08:01.
Citera
2021-03-11, 09:18
Medlem
167-steg-kvars avatar
Varför allt detta pseudognäll och överspelade kränkthet? Som om Bulletin varit något annat än den handgnuggande grindvaktspublikation man från starten varit, de flesta av er har aldrig någonsin sett en redaktion, inte ens på bild, uppenbarligen har ännu färre har deltagit på något redaktionsmöte. Ändå förväntar ni er, på fullaste allvar, att en handfull högprofilerade pk-skribenter från den innersta rumsvärmen ska förfäkta svenska intressen och bilda opinion därefter. Märkligt, inte minst med tanke på vad Bulletin lyckats klämma ur sig så här långt. Fullständigt ointressant, betydligt mer urvattnat intetsägande än jag förväntat mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Spader-Horan
Haha. Alltså den här farsen är ju helt hysteriskt rolig att följa. Det är så många parallella spår som bara är så absurda. Det som förvånar mig mest är en del av människor på Flashback verkar ha haft förtroende för de rekryterade skribenterna. Några exempel:

Tar någon något som judekramaren och arabhataren Per Gudmundson säger eller gör på allvar? Tror någon här på allvar att han är det minsta intresserad av det svenska folkets väl och ve? Då har ni nog blivit blåsta. Han tjänar ingen annan än sig själv och sina herrar. Han är av någon skum anledning mer intresserad av hebreernas välstånd än svenskarnas.

Paulina Neuding bjuder in amerikanska judar på löpande band till de svenska förortsområderna så att de ska kunna sprida anti-arabistisk propaganda i USA för att förenkla imperialistisk opinionsbildning i USA. Glöm inte att vissa delar av Europas prekära situation gällande flyktingarna beror på det judiska inflytandet över utrikespolitiken i USA (i synnerhet politiken gentemot Irak & Syrien, som orsakat en stor del av flyktingströmmen). Hon tjänar ingen än sig själv och den judiska saken (som hon tolkar den).

Ivar Arpi är ju ett traditionellt får som följer den borgerliga diskursen till punkt och pricka, alltså den som brukar vädras inom MUF. Det finns inget radikalt i den, det är bara det att den är ärligare än svensk Bonnierism. Han är liksom så mellanmöjlkig som man kan bli inom svensk borgerlighet. Det är ju helt absurt att han tolkats som radikal eftersom han vågat motsätta sig... hör och häpna... radikalfeminism. Det säger mycket om den svenska politiska diskursen.

Sen har vi Teodorescu. LOL. Alltså om ni bara visste... jag lämnar det där... men om ni visste det jag vet så skulle ni inte ta ett ord hon säger/skriver på allvar.

Så här kan jag fortsätta. Inte en rackare av dem skulle våga påpeka folkutbytet som ett reellt problem. Att antalet etniska svenskar i Sverige är som mest 68 %, och kanske som minst runt 50 %. Är det något svensken önskar? Att eliminera sig själv? Okej... visst... om ni vill det så...

Att Sverige är helt avhängigt amerikanskt/judiskt-kapital och villigt deltar i deras militära operationer, samtidigt som man öppnat sin barm och bjuder nysvenskarna på tutte i tid och otid som kompensation. Som tack... multietnisk sörja. Det som Bulletingänget representerar är inget annat än den klassiska judisk-kristna högerns intresse och de är helt jävla besatta av Israel och judars välstånd samt bevarandet av rådande maktordning. Det är därför de hatar araben och så mycket mer substans än så finns det inte utöver den allmänborgerliga hållningen.
Ja, svårare än så här behöver man knappast göra analysen.
Citera
2021-03-11, 09:55
Medlem
Säga vad man vill om Tino men inte fan är han korkad. Han är en typisk konservativ urgubbe likt mina gamla föräldrar. Känsloargument försvinner rakt ut i brevlådan när det väl gäller något allvarligt och sådana personer är väldigt enkla att resonera med egentligen eftersom de säger vad dom tycker och dom säger vad dom vill utan dimridåer. Så för mig är det ganska obegripligt att man kan komma i konflikt med Tino egentligen, det är ju bara och snacka klarspråk.

Ett problem som jag tror uppstår är att Stockholmare och i synnerhet journalister saknar ryggrad för diskussioner med såna här typer. Vilken man väljer att bli journalist liksom.... ganska omanligt bara där. Så när Tino i egenskap av utlänning och den där påtagliga bestämdheten som medför diskuterar så kryper dom ihop sig som igelkottar och det är väl det som hänt skulle jag tippa på.

Allting går att lösa bara man snackar, det finns inga neanderatalare i världen längre dom är döda.
Citera
2021-03-11, 10:37
Medlem
Hardstekts avatar
Som jag sa för länge sedan i tråden. Det här var en honeypot scam för att bli av med alla "höger" skribenter i etablerad media. Jag trodde dom skulle åka på någok toknazist grej. Det blev det här istället.
Citera
2021-03-11, 10:43
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Förrut fanns det behov av nyhetsbyråer: Reuters, AFP, AP, UPI, etc. De producerade nyheter som kunde fylla tidningar och lämnade kvar de lokala medierna att göra en fördjupad rapportering. Den modellen gäller inte längre i internetåldern. Reportrar kan till exempel gå vidare till Flashback och hitta grunden för en berättelse.

En skicklig redaktör på Bulletin kunde faktiskt hitta lokala skribenter runt om i landet som skulle vara en alternativ nyhetskälla. De behöver inte få enorma månadslöner. Förr på engelska kallades de "stringers".

Konceptet kan användas idag.
Det allra enklaste och bästa koncept jag kan tänka mig är att gå in 2 gånger per dag på FB och titta vilka diskussioner som är heta. Då vet man vad som hänt i Sverige och vad folk är intresserad av, flera timmar innan Expressen. Jag skulle säga att det i princip är omöjligt att slå den samlade FB-kompetensen i fråga om nyheter och aktuella frågeställningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in