Citat:
Ursprungligen postat av
diam0nd
Var har du läst/sett detta? Jockiboi känns ju som någon som inte ens klarat av gymnasiematten. Hur ska det nu gå att läsa juridik? Är inte utbildningen dessutom ganska lång? Går den att kombinera med alla dessa TV- och Youtube-serier?
Han sa det på instagram.
Han måste ju in på uni för det väl? Finns
väl inga privatskolor för det så vitt jag vet.
Inte en chans i helvete att han kmr in i varken Örebro eller Uppsala. Om han nu skulle göra det på högskoleprovet så ”hatten av” så att säga och lycka till.
Han sa han ska ”gå en utbildning” och bli advokat men antagligen inte jobba med det. Det tar ju fan 8-9 år att bli advokat. Du måste in i samfundet. Han fattar ju inte skillnaden samt tiden som krävs, du kan inte ta en ”crash-course”
. Bli advokat är fan inte det lättaste.
Snubben är ju fan pantad när det gäller sånt här. Han KAN INTE juridik, även om han själv tror det bara för att han varit involverad i massa bajs.
Han säger han är påläst men samtidigt säger Jocke att person X har ”förtalat” mig. Ursäkta, men har aldrig i mina yrkesår hört någon böja ordet förtal till förtalat. (Jag är inte advokat men jobbar i den ”miljön” så att säga)
Blir så trött på alla wannabe ”advokater” som slänger med juridiska termer som de inte kan eller vet ngt om.
Ursäkta om posten är osammanhängande. Sitter o skriver på telefon... om det nu är en ursäkt