2021-03-09, 13:00
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Är det värdet enligt värdering, eller är det vad han plöjt ner i huset?

Det är värderingen. Danjal berättade i ett avsnitt om hur mycket huset var värt efter den senaste värderingen.
Citera
2021-03-10, 00:27
Medlem
Nu ska han tydligen bli advokat, vad säger ni om det?

Jag ser honom inte riktigt som advokattypen.
Citera
2021-03-10, 02:28
Medlem
diam0nds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattknullaren
Nu ska han tydligen bli advokat, vad säger ni om det?

Jag ser honom inte riktigt som advokattypen.

Var har du läst/sett detta? Jockiboi känns ju som någon som inte ens klarat av gymnasiematten. Hur ska det nu gå att läsa juridik? Är inte utbildningen dessutom ganska lång? Går den att kombinera med alla dessa TV- och Youtube-serier?
Citera
2021-03-10, 02:30
Medlem
Swaywayss avatar
Jocke är kul men också ett exempel på vad extremt mycket pengar kombinerat med OCD och beslutsångest innebär Det där huset kommer fan inte bli färdigt innan himlen faller ner. Undrar när Danjal väljer att hoppa av. Varför de inte hyr något annat hus att bo i så länge är märkligt. Eller ställer dit en barack bara.
Citera
2021-03-10, 07:34
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diam0nd
Var har du läst/sett detta? Jockiboi känns ju som någon som inte ens klarat av gymnasiematten. Hur ska det nu gå att läsa juridik? Är inte utbildningen dessutom ganska lång? Går den att kombinera med alla dessa TV- och Youtube-serier?

Han sa det på instagram.

Han måste ju in på uni för det väl? Finns
väl inga privatskolor för det så vitt jag vet.
Inte en chans i helvete att han kmr in i varken Örebro eller Uppsala. Om han nu skulle göra det på högskoleprovet så ”hatten av” så att säga och lycka till.

Han sa han ska ”gå en utbildning” och bli advokat men antagligen inte jobba med det. Det tar ju fan 8-9 år att bli advokat. Du måste in i samfundet. Han fattar ju inte skillnaden samt tiden som krävs, du kan inte ta en ”crash-course”
. Bli advokat är fan inte det lättaste.
Snubben är ju fan pantad när det gäller sånt här. Han KAN INTE juridik, även om han själv tror det bara för att han varit involverad i massa bajs.

Han säger han är påläst men samtidigt säger Jocke att person X har ”förtalat” mig. Ursäkta, men har aldrig i mina yrkesår hört någon böja ordet förtal till förtalat. (Jag är inte advokat men jobbar i den ”miljön” så att säga)

Blir så trött på alla wannabe ”advokater” som slänger med juridiska termer som de inte kan eller vet ngt om.

Ursäkta om posten är osammanhängande. Sitter o skriver på telefon... om det nu är en ursäkt
Citera
2021-03-10, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diam0nd
Såg det i Cluee news, tycker han låter rätt självgod.

Han ska tydligen inte jobba med det utan ha utbildningen som "bra att ha".
Citera
2021-03-10, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paperface
Han sa det på instagram.

Inte en chans i helvete att han kmr in i varken Örebro eller Uppsala. Om han nu skulle göra det på högskoleprovet så ”hatten av” så att säga och lycka till.

Han sa han ska ”gå en utbildning” och bli advokat men antagligen inte jobba med det. Det tar ju fan 8-9 år att bli advokat. Du måste in i samfundet. Han fattar ju inte skillnaden samt tiden som krävs, du kan inte ta en ”crash-course”
Snubben är ju fan pantad när det gäller sånt här. Han KAN INTE juridik, även om han själv tror det bara för att han varit involverad i massa bajs.

Han säger han är påläst men samtidigt säger Jocke att person X har ”förtalat” mig. Ursäkta, men har aldrig i mina yrkesår hört någon böja ordet förtal till förtalat. (Jag är inte advokat men jobbar i den ”miljön” så att säga)

Blir så trött på alla wannabe ”advokater” som slänger med juridiska termer som de inte kan eller vet ngt om.

Ursäkta om posten är osammanhängande. Sitter o skriver på telefon... om det nu är en ursäkt

Inte särskilt svårt att läsa juridik och ta några kurser inom det. Finns jävligt många utbildade inom juridik och mäklare
Citera
2021-03-10, 10:45
Bannlyst
Citat:
Han sa det på instagram.

Herregud vad pinsam han är...
Citera
2021-03-10, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Herregud vad pinsam han är...

Tro inte på allt som sägs. Det Jocke talade om var att han ska utbilda sig inom juridik. Sen så gör Flashbackare om texten för att ha något att skriva om!

/- Camila Cachero
Citera
2021-03-10, 13:56
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Tro inte på allt som sägs. Det Jocke talade om var att han ska utbilda sig inom juridik. Sen så gör Flashbackare om texten för att ha något att skriva om!

/- Camila Cachero

Han säger ordagrant ”jag ska TA EN UTBILDNING och bli advokat”

Det blir du inte på enstaka kurser.
Skärp dig.
Senast redigerad av paperface 2021-03-10 kl. 14:01.
Citera
2021-03-10, 17:11
Medlem
Citat:

Skärp dig.

Jag vet mycket väl att man inte blir det på någon kurs.

Däremot kan man lära sig om juridik 👌🤦🏻‍♀️

-/Camila Cachero
Senast redigerad av Cachero 2021-03-10 kl. 17:16.
Citera
2021-03-11, 00:32
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Jag vet mycket väl att man inte blir det på någon kurs.

Däremot kan man lära sig om juridik 👌🤦🏻‍♀️

-/Camila Cachero
Men då blir man väl för fan inte advokat efter några kurser juridik, det är ju exakt det Joakim säger "Jag ska bli advokat".

Citat:

Skärp dig.
Precis.

Det blir en syn för gudarna, Jockiboi står i rättssalen med tatueringar i ansiktet och på händerna samtidigt som han har solglasögon och guccikeps
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in