2021-03-03, 14:03
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Är detta den Martin Jocke umgicks med förr och som var med i hans Youtube-serier?

https://mrkoll.se/person/Kent-Martin-Fldt-Ekhagsringen-20-Jnkping/kyqRaQuerAsqqkcYfrkyqRaQpuhQbTAQmcYfrkyqRaQdYQakyq RaQuerA

Om sådana fall, varför är adressen okänd?

Ja, det är han. Skyddad identitet kanske?
Citera
2021-03-03, 14:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Ja, det är han. Skyddad identitet kanske?

Ja måste vara det. Min första tanke var fängelse men stod inga domar på honom. Det var ju förr en konstig typ som snodde kläder osv från sina vänner så kan mycket väl ha hamnat i trubbel.

Om jag minns rätt bodde han förr i Halmstad. Nu står han skriven i Jönköping Län så verkar ha flyttat närmare Linköping igen.
Citera
2021-03-05, 02:41
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja måste vara det. Min första tanke var fängelse men stod inga domar på honom. Det var ju förr en konstig typ som snodde kläder osv från sina vänner så kan mycket väl ha hamnat i trubbel.

Om jag minns rätt bodde han förr i Halmstad. Nu står han skriven i Jönköping Län så verkar ha flyttat närmare Linköping igen.

Han har flyttat utomlands enligt ratsit.

https://www.ratsit.se/19890906-Kent_Martin_Faldt_/N4yEER9Ge7vjLD83cRRW23C8dsUESj4L_37fjq6zRi8
Citera
2021-03-05, 08:14
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Jag fattar inte vad han vill med sitt hus. Har sett säsong ett och ser nu säsong två. Han har pengar och jag förstår inte hur i helvete han väljer att köpa ett hus och renovera när han med sina pengar kan egentligen bygga ett nytt från grunden. Egentligen förstår jag, ett redan köpt hus ger mer tittare och nya säsonger mer än vad ett nybygge ger.

Jonna. Jag skulle aldrig palla att leva ihop med Joakim om jag var kvinna. Tror att Jonna skulle trivas med i en familj som kör 7-16 måndag till fredag. Hon ser väldigt bekväm ut ändå tycker jag och skulle lätt klara av ett "svensson-liv".

Skulle jag haft så mycket pengar som han har och inse hur mycket skador ett hus har som jag köpt, då skulle jag sälja skiten och köpa tomt och bygga nytt istället.
Mja, han äger väl inte ens huset? , det gör bolaget. Och renovering är lånade pengar utifrån en värdeökning på fastigheten.
Undra vad de betalar I hyra för att få bo där 😁
Citera
2021-03-05, 10:04
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFinal
Mja, han äger väl inte ens huset? , det gör bolaget. Och renovering är lånade pengar utifrån en värdeökning på fastigheten.
Undra vad de betalar I hyra för att få bo där 😁

Det vet jag att det är bolaget som äger huset Jag kan inte förstå varför han renoverar huset så in i helvete när han egentligen kan bygga ett hus. Pengar ser inte ut att vara det största problemet för honom. Renovera kåken, sälj den och bygg nytt istället.

Minns inte var huset var värt, tror Danjal eller Jocke nämnde en summa kring 18 miljoner kronor. Frågan är då hur mycket dom har belånat huset med och sedan kan man göra en grov överslagsräkning och få ut vad det kostar i månaden att bo där
Citera
2021-03-05, 14:53
Bannlyst
Givetvis äger bolaget huset djävligt korkat annars .
Förmodligen så renoverar dom för inkomsterna ifrån bolaget och hyr de under tiden prislappen bör hamna under 30 i månaden för dom privat.
Och när de väl är färdigt så antingen säljs det eller
Köps de utav dom privat inget konstigt alls.
I princip så man gör om man vill få ut maximalt utav bolagspengarna.
Citera
2021-03-05, 16:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det vet jag att det är bolaget som äger huset Jag kan inte förstå varför han renoverar huset så in i helvete när han egentligen kan bygga ett hus. Pengar ser inte ut att vara det största problemet för honom. Renovera kåken, sälj den och bygg nytt istället.

Minns inte var huset var värt, tror Danjal eller Jocke nämnde en summa kring 18 miljoner kronor. Frågan är då hur mycket dom har belånat huset med och sedan kan man göra en grov överslagsräkning och få ut vad det kostar i månaden att bo där
Är det värdet enligt värdering, eller är det vad han plöjt ner i huset?
Citera
2021-03-05, 17:12
Bannlyst
Värdering ligger nog säkert runt 15-16 i det området
Vad företaget har lånat eller får in och investerar
På huset är ju en helt annan sak men som går att få fram ur nästa års bokslut
Dom står ju inte framför kameran gratis derikt och med en YouTube kanal som verkligen inte uppdaterar något nämnvärt utan mest verkar som att vara något utav test för projektet.
Så får dom ju in pengarna dom behöver ifrån annat håll..
Citera
2021-03-05, 18:11
Bannlyst
Det inte många fattar är att de är väldigt stor skillnad
På privat ekonomi o företags ekonomi
Privat så har dom säkert de djävligt stabilt o stoppar
Undan pengar både här o där. För att trygga framtiden med att plocka ut en jämn o stadig lön.
Företaget kan blöda utan att de gör stor skada bara
Men investerar kapitalet på ett bra o förnuftigt sätt
Citera
2021-03-05, 20:34
Medlem
Transistorbelates avatar
Jocke och Jonna gav ett överpris för huset redan från början och renoveringarna de gjort har troligtvis inte höjt värdet särskilt mycket. Huset har också blivit mindre attraktivt på flera sätt: Saddam Hussein-estetik, enkla ytskikt som fejkmarmor och laminatgolv, färre sovrum, borttagna eldstäder samt igenbommat garage.

Finns många helt huvudlösa lösningar i huset också som helt öppet mellan tvätten och resten av huset som eventuella köpare kommer vilja åtgärda.

Bara för att man gör renoveringarna på företaget så kan man ju ändå tänka långsiktigt och göra bra investeringar.

Men Jocke har ju aldrig lärt sig att hantera pengar och göra kloka val så hur ska han kunna veta fast han varit vuxen i snart 20 år?
Citera
2021-03-06, 12:31
Bannlyst
Ja är de som du säger lär ju kåken vara billigare för dom att lösa ut .Bra för dom isåfall som privatpersoner
Men Gör givetvis vet dom vad dom gör.
Ett tips lyssna på pärleros intervju
Citera
2021-03-06, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transistorbelate
Jocke och Jonna gav ett överpris för huset redan från början och renoveringarna de gjort har troligtvis inte höjt värdet särskilt mycket. Huset har också blivit mindre attraktivt på flera sätt: Saddam Hussein-estetik, enkla ytskikt som fejkmarmor och laminatgolv, färre sovrum, borttagna eldstäder samt igenbommat garage.

Finns många helt huvudlösa lösningar i huset också som helt öppet mellan tvätten och resten av huset som eventuella köpare kommer vilja åtgärda.

Bara för att man gör renoveringarna på företaget så kan man ju ändå tänka långsiktigt och göra bra investeringar.

Men Jocke har ju aldrig lärt sig att hantera pengar och göra kloka val så hur ska han kunna veta fast han varit vuxen i snart 20 år?

Hans pengar, hans problem.

/Camila
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in