2021-03-10, 22:14
Medlem
Funderar lite på Expressens Leif Brännström som varit Binninges nyttige idiot i flera av hans utvik. Brännström har tidigare avskedats från Expressen för ärenden där Binninge och hans harem varit involverade så vad är Binninges hållhake på honom och Expressen att utan någon grund och objektivitet driva ett så sjukt drev mot en svensk kvinnlig partiledare ihop med en kriminell dömd för vålds och sexbrott mot kvinnor och barn?

https://www.journalisten.se/nyheter/expressen-rensar-upp-i-leden

https://www.resume.se/kommunikation/media/svenssonaffaren-expressenchef-gjorde-hemlig-utredning/

https://www.dn.se/kultur-noje/expressen-omplacerar-efter-nytt-nyhetsfiasko/

Att Binninge styr Brännström är det ingen tvekan om. Binninge skriver följande i kommentar under inlägg.
” Nu sitter jag som ombud för Esbjörn så det som Expressen återger stämmer helt och fullt ”

https://www.facebook.com/1406961290/posts/10225398865624391/?d=n
Senast redigerad av Ananias 2021-03-10 kl. 22:19.
2021-03-10, 22:16
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Men hallå??? Den interna konflikten? Please höj nivån lite på diskussionen så att det verkligen bli intressant. Ja, det är självklart att person C påverkas eftersom B får genomföra alla slags rättshandlingar mot C med bindande verkan för A. Det är liksom vitsen med en fullmakt.

Men den stora frågan är. Om man är så pass kognitivt funktionsnedsatt att man behöver ge någon en generalfullmakt, har man då kapacitet att förstå vad det är man skriver under? Om man inte har det, ja då torde ju fullmakten vara ogiltig, inte gentemot person C som är i god tro, men person B är i ond tro i alla rättshandlingar hon vidtar för A:s räkning och därmed obegränsat ansvarig gentemot A. I det aktuella fallet så blir det extra intressant om det nu stämmer att MPL först sökt ett förordnande som God man för Esbjörn men när den ansökan avslogs istället utverkat en generalfullmakt. Och som jag skrev tidigare ovan. Hur sjutton kan Esbjörn vara kognitivt tillräknelig nog att 2 december skriva under en [giltig?] generalfullmakt, när man menar att han 20 aug inte var tillräknelig nog för att skriva under köpeavtalet. Det lirar liksom inte...

Nja hon har med generalfullmakten sökt god man till Esbjörn och förordat sig själv som god man.
Både generalfullmakten och ansökningar har legat i tråden, ganska sjuka dokument att läsa.
Alla de dokumenten är borttagna av någon som vill ”städa” efter sig när media började höra av sig, men kontakta braatha eller trngw med PM så har dom nog laddat ner dom och kan skicka dig kopior.
2021-03-10, 22:25
Medlem
trngws avatar
Citat:
Fråga till fastighetsrättarna:

Ebba har stämt för bättre rätt formulerat som att rätten skall förelägga Esbjörn att vid vite av 400 tkr underteckna köpebrev och i övrigt fullgöra överlåtelsen. Om Ebba vinner, men Esbjörn ändå inte skriver under köpebrevet, ja då blir det Kronkalle på de 400 + Ebbas kostnader, men vad händer med huset? Består den ofullbordade äganderättsövergången eller går köpet åter eller går det att stämma igen???

Ingendera, det som händer är att rätten meddelar lantmäteriet domen, att de fastställt Ebbas rätt till fastigheten, och att Ebba därmed är fastighetens rättmätiga ägare. Varpå Lantmäteriet, med en lagakraftvunnen dom i ryggen, istället för köpebrevet, utfärdar lagfarten i Ebbas namn. Rätten har redan meddelat Lantmäteriet att det råder en tvist kring fastigheten, och därför kommer de låta lagfartsansökan ligga vilande tills tvisten är löst eller det finns en lagakraftvunnen dom.

Det roliga som händer då är att Ebba får fastigheten trots att hon då kanske ändå inte slutbetalat till Esbjörn. Och där och då vänder helt plötsligt hela skiten. Och om Ebba då inte betalar, är det Esbjörn som får driva ett fall mot Ebba om att hon skall betala. Ebba kan till exempel hävda att hon inte behöver betala Esbjörn någonting, eftersom Esbjörn har en skuld till henne för rättegångsprocessen, som hon kan mena överstiger hennes rest i fastigheten. Visst är det underbart
Senast redigerad av trngw 2021-03-10 kl. 22:28.
2021-03-10, 22:26
Medlem
Citat:
Fråga till fastighetsrättarna:

Ebba har stämt för bättre rätt formulerat som att rätten skall förelägga Esbjörn att vid vite av 400 tkr underteckna köpebrev och i övrigt fullgöra överlåtelsen. Om Ebba vinner, men Esbjörn ändå inte skriver under köpebrevet, ja då blir det Kronkalle på de 400 + Ebbas kostnader, men vad händer med huset? Består den ofullbordade äganderättsövergången eller går köpet åter eller går det att stämma igen???
Jag vet inte men tar chansen att gissa. Kan man inte fysiskt tvinga nån att skriva på så kan man väl bifoga domslutet när det blir giltigt. Dvs ej överklagat eller godkänt i högre rätt. Vad ska vi annars ha domslutet till tänker jag. Vi får se vad de som vet säger....
2021-03-10, 22:26
Medlem
Condylomas avatar
Citat:
"Felet" är att hon har bott länge i området och att fastigheten ligger 400 meter rakt siktlinje från hennes ex hus och hon istället för facetime kan blinka godnatt med bordslampan till sina ungar när dom är hos pappan. Hon har alltså mycket stark anknytning till området. Det sätt som personerna kring Esbjörn sedan lagt upp sin taktik, vilket bl a framgår av MPL:s facebook numera blockat/raderat är att man just skall använda sig av hennes roll som partiledare för att få henne att vända innan det blir känt i riksmedia. En form av påtryckning som hon inte föll till föga för. Det skall bli väldigt intressant att höra vittnesmålet från den person som var med vid kontraktstecknandet.
Läs på

1. Felet är att hon använt sig av sitt kändisskap och proffession att snacka brallorna av folk för att lägga rabarber på Esbjörn hus. Så är det och det kan varken du eller jag ändra på.
2 Bautafelet är att hon inte inser vad hon håller på med. Ebba är en ointelligent människa som tror det gynnar henne att avslöjas som synnerligen självupptagen. Du hjälper henne med det.,

Så korkat att hävda att det egentliga offret är Ebba "gollum" Busch som behöver ödehuset bättre är en gubbe som är så knackig att han inte klarar av att sköta huset. Det är flera av er i tråden som är så okunniga att ni inte förstår att klockorna klämtar för den egotrippade partiledaren. Ebba är körd

Huset var väl hennes långt innan hon träffade Esbjörn inte sant?
2021-03-10, 22:28
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nja hon har med generalfullmakten sökt god man till Esbjörn och förordat sig själv som god man.
Både generalfullmakten och ansökningar har legat i tråden, ganska sjuka dokument att läsa.
Alla de dokumenten är borttagna av någon som vill ”städa” efter sig när media började höra av sig, men kontakta braatha eller trngw med PM så har dom nog laddat ner dom och kan skicka dig kopior.

Tack för tillrättaläggande av kronologin. Har sett generalfullmakten. Hade dock inte koll på godmansansökan och missleddes av trådens uppgifter.
2021-03-10, 22:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Vad i den här affären eftervärlden kommer tycka luktar illa i den här affären vet varken du eller jag. Du sätter dina pengar på MPL(vad står det för) jag sätter mina pengar på att det kommer att förfölja Ebba. Men den som levers får se vem oss som hade rätt.
Känns det bra nu? När du öst ur dig lite ångest genom att skriva okvädes ord på Flashback?
Mig stör de inte. Jag tänker att om man har argument för sin sak så behöver man inte vara otrevlig. Så jag anser det språket du använder som ett bevis på att det jag tänker är rätt.
Tack för svar på informationen jag frågade om. Notars värdering sa alltså 4,2+ 200?
Men vad sa den värdering sjönära snubben gjorde då?

Sjönära har EJ gjort någon värdering.
Jag vet ej vad din agenda är här antigen bara skriver du strunt och ej ser på vad som är sant och bevisat.
Jag förstår att tråden är omöjlig att läsa ifatt och därav min detaljerade översikt som du kallar för diverse saker förövrigt kommer den här igen på begäran!

https://imgur.com/a/LK1YNFj
2021-03-10, 22:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Binninge kan dricka årgångsviner i flera år med sin importerade Marockanska gatuhora för Esbjörns pengar

Ja, under förutsättning att det blir några pengar över för Ebba att betala Esbjörn, efter att hon från köpesumman dragit av sina rättegångskostnader ...
Det är ju inte så säkert, detta har blivit en lång och utdragen tvist. Det kostar multum.

Binninge kanske drar det kortaste strået och blir helt utan kosing. Det hade varit komik på hög nivå. Esbjörn har som plåster på såren skrivit över sina lägenheter på Matz, utan övrigas kännedom, och på så vis utblottat sig själv. Då kan Binninge, Maggan och Monika stå där med lång näsa sen.
2021-03-10, 22:34
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Jag tänker inte att Esbjörn är/var i behov av att någon har generalfullmakt för honom. Det är ju MPL och kretsen kring RO och/eller Odalgården som kommit fram till det. Tidsmässigt så är ju fullmakten undertecknad ett par månader efter köpeavtalet. Dvs. om Esbjörns undertecknande av fullmakten skett när han varit vid sina sinnens fulla bruk så torde han även varit vid sina sinnens fulla bruk även när han skrev med Ebba. Eller är det dagsnotering på hans kognitiva förmåga så att han är tillräknelig ibland och ibland inte???
Jag skulle tro att det är dags form på hans kognitiva förmåga. Det är oftast det på de flesta både fysiska och psykiska diagnoser. Men när E hade sina topar och dalar har jag ingen aning om. Jag har ingen aning om hur E fungerar alla, jag har aldrig träffat honom. Men utifrån vad jag sett i media, både rörliga bilder och artiklar så tycker jag att han verkar lite vimsig. Kanske bara så där som gammal kan vara, kanske inte.
Vad som är viktigt för mig här är om man kan lägga på Ebba att borda uppmärksammat det.

Om jag förstår dig rätt så ska man vara vid simma sinnes fulla bruk när man skriver på att man godtar person A att förvalta ens värv. Då blir min reflektion att det är jättekonstigt. Hur gör man om man som omgivning upptäcker snurrigheten för sent då? När personen redan gjort något som strider mot dens bästa.
Det är ju inte alls ovanligt att människor är ganska långt gångna i vilken diagnos det än må vara innan det uppmärksammats. Men i demens och psykiska sjukdomar ligger det i sjukdomsbilden att försöka dölja för omgivningen. En person som E, som inte har några nära anhöriga, som bott själv länge och som sedan bor som gäst på ett pensionat. Vem skulle initiera att det inte började stå rätt till? Hon på pensionatet? Fast vi vet ju inget om Henne heller. De kanske gick där och vimsade lite båda två.
Att sedan E inte verkar vimsig på promenader eller vid sitt hus, är ju inte konstigt. Det här är ju områden han känner sedan gammalt och gammal kunskap sitter kvar. Och att prata väder och vind klarar Han, det är ju inte direkt avancerade meningsutbyte man brukar ha med grannar.

Jag har så svårt att tro att alla runt E är onda. Jag försvarar inte sexbrott, men det var länge sedan och hör inte till sak. Om man började prata där i början på hösten. Esbjörn ojar sig om att han ångrar sig. Matz är förbannande, för han hade ju ett avtal om att ärva huset.
Vet du varför det var ogiltigt?
Och man märker att E inte alls fungerar under lite pressade situationer. Då är det ju först då man börjar trycka på knappar för att saker ska hända.
När gjordes god mans ansökan?
Sen tar det ju ett bra tag att få till sånt här.
Hursomhaver har jag svårt att tro att dessa människor är onda och drivs av motiven att lura E och blåsa honom på pengar. Det har ju tydligt framkommit att 4,2 är det absoluta maxbeloppet man kan tänkas att få ut för det där huset som knappast står så dåligt är det. ( inklämt bredvid en sjö och allt ). Så det rör sig ju inte om jätte mycket pengar. Vill dessa personer helt enkelt inte bara hjälpa en gammal man som ångrat sig.

Ebba är givetvis inte ond hon heller. Hon har troligtvis inte medvetet lurat Esbjörn. Hon har gått på i sitt vanliga partiledare tempo, sett det som ett projekt att vinna och avslutar projektet fort effektivt och segrande. Som Ebba gör med det mesta i sitt liv.

Det behöver ju inte finnas någon som gör fel eller är ond. Ebba var kanske lite för snabb och Esbjörn lite för långsam.
Nu sitter vi här med en kvinna som trodde hon köpt sitt drömhus och en äldre man som ångrat att han sålt ett hus han faktiskt älskade.
2021-03-10, 22:34
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ingendera, det som händer är att rätten meddelar lantmäteriet domen, att de fastställt Ebbas rätt till fastigheten, och att Ebba därmed är fastighetens rättmätiga ägare. Varpå Lantmäteriet, med en lagakraftvunnen dom i ryggen, istället för köpebrevet, utfärdar lagfarten i Ebbas namn. Rätten har redan meddelat Lantmäteriet att det råder en tvist kring fastigheten, och därför kommer de låta lagfartsansökan ligga vilande tills tvisten är löst eller det finns en lagakraftvunnen dom.

Det roliga som händer då är att Ebba får fastigheten trots att hon då kanske ändå inte slutbetalat till Esbjörn. Och där och då vänder helt plötsligt hela skiten. Och om Ebba då inte betalar, är det Esbjörn som får driva ett fall mot Ebba om att hon skall betala. Ebba kan till exempel hävda att hon inte behöver betala Esbjörn någonting, eftersom Esbjörn har en skuld till henne för rättegångsprocessen, som hon kan mena överstiger hennes rest i fastigheten. Visst är det underbart

OK. Jag förstår. Ebba får lagfart + 400 + rättegångskostnader och är nog tillräckligt trött på juridiken för att inte kvitta de posterna och erlägga resten till MPL som enligt generalfullmakten har rätt att kvittera medel för Esbjörns räkning. MPL och JB tar sin del och så blev det en spottstyver kvar till Matz. Inser inte den senare att han börjar bli bortkollrad där nere på Öland???
2021-03-10, 22:36
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw

Risken finns att köpesumman räcker precis till hans envisa sätt att driva detta målet och då blir han av med både huset och pengarna
"Sålt smöret och tappat pengarna"
2021-03-10, 22:43
Medlem
trngws avatar
Citat:
OK. Jag förstår. Ebba får lagfart + 400 + rättegångskostnader och är nog tillräckligt trött på juridiken för att inte kvitta de posterna och erlägga resten till MPL som enligt generalfullmakten har rätt att kvittera medel för Esbjörns räkning. MPL och JB tar sin del och så blev det en spottstyver kvar till Matz. Inser inte den senare att han börjar bli bortkollrad där nere på Öland???

Vitet, om det utdöms, tillfaller staten. Inte Ebba.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in