2021-03-10, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Ja, och så finns det många som jobbart vid juridiska fakulteten, och de som bott kvar i Uppsala sedan studietiden osv men pendlar till Stockholm. Uppsala är en ganska svår ort att ringa in vem en "toppjurist" skulle vara. Det hade varit enklare om det var en "toppjurist" på Gotland.
Uppsala inkluderar också Enköping, Heby, Håbo, Knivsta, Tierp, Älvkarleby och Östhammar.
Citera
2021-03-10, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Uppsala inkluderar också Enköping, Heby, Håbo, Knivsta, Tierp, Älvkarleby och Östhammar.

Det gör väl inte saken enklare att domsagan är större än komunen?
Citera
2021-03-10, 12:43
Medlem
Ibland undrar jag om titeln toppjurist är något man förtjänar i samma stund som man misstänks för ett brott. Vad dubbelt det måste vara, man har slutligen erkänts som toppjurist men så sitter man där i cellen!

Jag tror alltså att det kan vara någon för den breda allmänheten och kanske t.o.m. branschen i det stora hela okänd person, som har haft uppdrag som verkar imponerande på journalisterna.
Citera
2021-03-10, 13:52
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Jag tror alltså att det kan vara någon för den breda allmänheten och kanske t.o.m. branschen i det stora hela okänd person, som har haft uppdrag som verkar imponerande på journalisterna.
Så kan det förstås vara. Det är väl många gånger som "landslagsstjärnan" eller "folkkära artisten" inte har varit fullt så känd för allmänheten. Men för media är det ofta bättre att måla med grova penseldrag än att riskera att hänga ut någon indirekt. Då får man också agera konsekvent den dag som en stor fisk åker dit.

Vi leker med tanken att det är GL: om Expressen skulle skriva Mellansverige, ett av våra mest kända justitieråd på senare år + varit JK och sommarpratat har de i stort sett hängt ut honom som våldtäktsmisstänkt.
Citera
2021-03-10, 14:49
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svankryss
Det ÄR GL.

Binninge som nämnts tidigt i tråden tillhör juridikens kloaker så glöm det

GL som flera nu pekat ut är + 70 år och mer död än levande.

Visserligen ryms det en hel del handlingar under brottsrubricering våldtäkt men
jag har ytterst svårt att se att GL skulle lyckats ha samlag mot någons vilja.
Citera
2021-03-10, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Det gör väl inte saken enklare att domsagan är större än komunen?
Nej men det behöver inte vara någon boende i Uppsala.
Citera
2021-03-10, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Nej men det behöver inte vara någon boende i Uppsala.

Han bor i Uppsala.
Citera
2021-03-10, 17:57
Medlem
theshades avatar
Jag kan bara hoppas att det gäller GL. Vilken rutten, liten människa han verkar vara. Ser framför mig hur han dukar bordet till sig själv på lördagkvällar med finbestick, slätar till duken och hälsar sig själv välkommen till bords innan han tuggar i sig en räkmacka och tänker ett varv till på hur rätt han ändå hade om Quick.
Citera
2021-03-10, 18:08
Medlem
Danneliuss avatar
Anders W ryktas det om...
Citera
2021-03-10, 18:15
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Anders W ryktas det om...
Anders W?
Citera
2021-03-10, 18:16
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
– Det är förfärligt. Jag har svårt att tänka mig det överhuvudtaget, säger en tidigare kollega.

Flera påpekar att det ännu rör sig om misstankar. En annan person som arbetat med mannen inom ramen för ett av hans uppdrag menar att det är för tidigt att säga något om händelsen.

– Jag är lite skakad. Man blir lite chockad över ett sådant besked.

[...]

Av handlingar från åklagarmyndigheten framgår att toppjuristen först inte ville ha en advokat, men ändå har blivit tilldelad en försvarare. Flera förhör med mannen har varit inplanerade, både under måndagen och under tisdagen.

Åklagaren är förtegen om ärendet. ”Jag kommer inte att svara på några frågor alls just nu rörande utredningen”, skriver hon i ett mejl.
https://www.expressen.se/nyheter/valdtaktsmisstankte-toppjuristens--tidigare-kollega-det-ar-forfarligt/
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2021-03-10 kl. 18:19.
Citera
2021-03-10, 18:18
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Anders W?
https://wallinadvokat.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto