Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
"Komplexa resonemang och sammanhang". Samspel med andra människor är komplexa sammanhang, vilket Tino S inte kan hantera, eftersom han inte fullt ut verkar begripa sociala sammanhang.
Ingen förstod hur stor kulturskillnaderna var tills Özz blev konfronterad av Janne Josefsson. Nu har jag sett Tino bete sig efter exakt samma mönster ett flertal gånger. Istället för att diskutera så attackerar han och svartmålar diskussionsmotståndaren.
Han är ännu en hederskurd.
Han tar direkt kontakt med den som kritiserar honom på facebook.
Han säger själv att han alltid svarar upp ger igen, exakt hur han formulerade sig minns jag inte, men han var stolt över detta för oss främmande sätt att "stå upp för sig" genom att attackera andra.
Han tog kontakt med mig och dikterade hur jag skulle skriva om massutmaning. Det var inte ett påpekande om en felaktighet det var en attack.
Det är ju inte så att attackerna numera består av argument, det är halmdockor och oförskämdheter. Han brassar med hela kanonen på ett sätt som gör att han verkar förryckt, men det är identiskt med vilken kränkt narcissist som helst.
Problemet är att det är norm i hederskulturen. Det är så man försvarar sin heder.
Fasaden är allt.
Vi måste fatta det nu.