2021-03-10, 13:59
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Att Sanandaji är en hetlevrad person innebär inte att han saknar förmåga att föra komplexa resonemang, bara att han struntar i om han trampar på några tår.

"Komplexa resonemang och sammanhang". Samspel med andra människor är komplexa sammanhang, vilket Tino S inte kan hantera, eftersom han inte fullt ut verkar begripa sociala sammanhang.
Citera
2021-03-10, 14:00
Medlem
Hercules.Segerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Sanandaji brinner ej för sanningen. Han är ej villig erkänna egna fel och brister och han har inga problem med att blåsa folk.

Han agerar som om han är talesperson för ägarna. Om ägarna har utsett honom till det, bör de betraktas som fullblodsidioter.
Citera
2021-03-10, 14:01
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Sanandaji brinner ej för sanningen. Han är ej villig erkänna egna fel och brister och han har inga problem med att blåsa folk.

Ovillig att erkänna sina egna fel och brister är nog de flesta. Hur har Tino S blåst folk?
Citera
2021-03-10, 14:03
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ovillig att erkänna sina egna fel och brister är nog de flesta. Hur har Tino S blåst folk?

Sin crowdfunding till bokprojekt han aldrig levererar.
Citera
2021-03-10, 14:05
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hm.. rimmar rätt väl med ett tidigare inlägg jag gjorde, jag har haft dessa misstankar från början:
Det är inte riktigt samma tanke som min ändå. Jag tror alltså inte att det är finansiärerna och ägarna som lockat över konservativa skribenter för att oskadliggöra dem. Tanken är snarare att ZOG oroades över vad ägarna och finansiärerna skulle kunna göra för skada med en god produkt, och såg till att bearbeta sina pjäser på insidan (Neuding, Josephi etc) så att dessa skulle se till att produkten blev ett fiasko. "Bulletin was an inside job". Min konspirationsteori är lite mindre grandios.

Även med min teori oskadliggörs ju iofs sådana som Gudmundsson och Arpi, så resultatet blir lite detsamma. Bara att jag inte tror att det var tanken från första början.
Senast redigerad av baggebo1 2021-03-10 kl. 14:08.
Citera
2021-03-10, 14:06
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:

Citat:
Sin crowdfunding till bokprojekt han aldrig levererar.

Chris Dulny har skrivit om det på Twitter:

https://twitter.com/chris_af_VP/stat...73470207598592
Citera
2021-03-10, 14:07
Medlem
Koengkraeggs avatar
Sammantaget tyder allt på episkt dåligt ledarskap av Tino, och en komplett brist på konsekvenstänk.

Bulletin behöver omedelbart nya ägare, annars är projektet rökt.
Citera
2021-03-10, 14:09
Medlem
tommygolds avatar
Jag hade diskussion med honom på hans fb sida Ang statistisk värdering av en dansk undersökning om värdet av ansiktsmask. Han gjorde konsiga extrapoleringar av data, och när jag påtalade det blev han morsk, besatt, stängde av mig, och sen fortsatte chatta privat med mig i överdriven ton.
Känsliga tår, och stort ego, och mycket känslor o emotioner.
Citera
2021-03-10, 14:10
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Han är väl en migrationsversion av Klimat-Greta? Fast det kanske snarare är Klimat-Greta som är en kopia på Migrations-Tino? Kanske också lite lättare att kämpa i ständig medvind.

Svårt att jämföra dessa storheter. Sanandaji är ju som nationalekonom expert på det han skriver om. Greta not so much.

Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Har åtminstone besökt bulletin nu, blev mest intresserad av vad jag förknippade Bulletin-fonten med. New York Times var svaret.

Säkert ingen slump eftersom Neuding skrev att hon hoppades att Bulletin skulle bli som NYT, WSJ och The Times of London. Aningen komiskt eftersom journalistiken på NYT passerat bäst före datum, och The Times varit på dekis i många år nu.
Citera
2021-03-10, 14:12
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
"Komplexa resonemang och sammanhang". Samspel med andra människor är komplexa sammanhang, vilket Tino S inte kan hantera, eftersom han inte fullt ut verkar begripa sociala sammanhang.

Nej, det visar bara att han inte bryr sig. Intelligenta människor är inte sällan arroganta.
Citera
2021-03-10, 14:19
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Svårt att jämföra dessa storheter. Sanandaji är ju som nationalekonom expert på det han skriver om. Greta not so much.

Säkert ingen slump eftersom Neuding skrev att hon hoppades att Bulletin skulle bli som NYT, WSJ och The Times of London. Aningen komiskt eftersom journalistiken på NYT passerat bäst före datum, och The Times varit på dekis i många år nu.

Ett svenskt NYT? Vi har ju redan DN.
Citera
2021-03-10, 14:20
Medlem
tommygolds avatar
Sen om Arpi i det här läget o går ut i media o klagar på ägarna, så förstör han för bolaget. Då är det bara att omedelbart stänga av honom, åtminstone från den cheftedaktör tjänsten, beroende på även sparken från bolaget.

Fattar ej varför ägarna inte gjorde det.
Och självklart ska inte förra chefredaktören , Neuding, stoppa en artikel som en av ägarna skrev o ville publicera. Men ägarna lät henne göra det.

Dessa policys borde vara glasklara från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in