2021-03-10, 13:00
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Enl. Tino S så är det en förvanskad berättelse. Tholin tidigarelade bara texten i fråga till fredag i stället för måndag, som Paulina Neuding planerat.
.. det är medveten förvanskning.

Du förstår heller inte skillnaden mellan små och stora tidningar, det finns olika arbetsrutiner som alla är korrekta.

VD Pontus Tholin som la upp artikeln hade redan lagt upp massor med artiklar på ungefär samma sätt (till exempel på helger), då chefredaktören delegerade honom denna roll.

VDn la heller inte bara upp artikeln, det skickades först till en annan redaktör för korrektur, och gjorde det för att artikeln redan var godkänd för publicering måndag av chefredaktören.
https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10158197114408231?comment_id=10158197267298231&rep ly_comment_id=10158197653898231

Det låter inte orimligt att en VD rycker in och hjälper till med en nystartad tidning, men chefredaktörens och den ansvariga utgivarens beslut måste likväl respekteras. Hade Neuding bestämt att artikeln skulle publiceras på måndagen så är det det som gäller, och inget annat.
Citera
2021-03-10, 13:03
Medlem
Cubicle Kids avatar
Alla som startar en tidning förtjänar respekt. Trist att det blev så här. Men i slutändan är det de med pengarna som har makten, d v s ägarna.
Citera
2021-03-10, 13:04
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Den artiklen kom 12e februari. Nu är det 10e mars.

Då har de väl helt enkelt glömt att uppdatera sin hemsida. Ser för övrigt att Neuding fortfarande listas som medarbetare i porträttgalleriet.
Citera
2021-03-10, 13:06
Avstängd
Citat:
Tyvärr, så är det väl inte alls uteslutet att han var nykter. Han verkar ju ha en lite.. speciell personlighet.

Tyvärr inte särskilt speciell. Just det sätt som han formulerar sig på är lätt att stöta på när man har att göra med folk som invandrat från andra världsdelar och på ytan verkar fungera bra i vårt land. När man skärskådar vad som pågår i deras huvuden eller särskilt när de uttrycker sig i affekt i skrift - ja då förstår man att de lever i en helt annan verklighet.

Jag tolkar det som att de är duktiga på att imitera och lajva svenska. Men ibland bryter deras verkliga jag igenom masken.

Av ren välvilja så försöker man ofta att bortse från detta i sociala situationer. I skrift blir det dock av någon anledning tydligare och inte lika lätt att överse med. Ofta avslöjas det av ur vår synvinkel logiska kullerbyttor eller "felskrivningar" - men det är egentligen fråga om mindre lyckade imitationer. Komplexa sammanhang och resonemang och tillämpningar är mindre lätta att imitera. Däremot att bekänna sig till grovhuggna liberala principer eller redaktionella ideal - det kan man lätt göra genom att låta hjärnan köra copy-paste.

/Johan
Citera
2021-03-10, 13:07
Medlem
Är det ingen som har slagits av det grovt amatörmässiga upplägget för "Bulletin"? Det är tämligen uppenbart att projektet är ekonomiskt djupt osunt.

Bulletin har enligt egna uppgifter ett startkapital från ägarna på 8 miljoner kronor och har fått 8000 prenumeranter under sina första månader, vilket har levererat lika mycket.

Man bör observera att prenumeranterna betalar bara obetydligt mindre än vad det kostar att hålla en digital utgåva av en stor dagstidning, men får för detta egentligen inte mycket mer än en kvalificerad insändarsida och ett kompilat av allmännyheter, med TT som främsta nyhetsleverantör,

Dagstidningen, som bara är obetydligt dyrare har ett stort eget nyhetsmaterial, omfattande listningar (börskurser, nöjeskalendrar etc.), aktuellt kulturmaterial, bok-, film-, konst- och teaterrecensioner, sport- och nöjesnyheter, serier, korsord och inte minst annonser, som har ett stort läsvärde. Bulletin har inga annonser och saknar dessutom en bra betalningslösning. Webbplatsen är ungefär lika primitiv som en wordpressblogg.

Bulletin listar dock en redaktion på 22 personer. Samtliga arbetar troligen inte heltid, några kanske bara halvtid, medan några kan ha avtal om arvode per artikel. Om man ändå uppskattar att det rör sig om minst 22 halvtidstjänster till en lön på minst 25.000 per månad, så sitter de ändå med en lönebudget på över 8 miljoner per år. Till detta kommer förstås lokaler, syndikeringsavgifter (TT och Project Syndicate), bildavgifter, backoffice, administration, och teknisk plattform. Utgifter kring 12-14 miljoner för det första året mot ett tillgängligt kapital på 16 miljoner är en rimlig uppskattning. Det betyder, i sammanfattning, att kapitalet håller på att brännas bort mycket snabbt och att den första kontrollbalansräkningen inte kan dröja särskilt länge.

Om inte den nu pågående striden knäcker dem är det ganska säkert att den bistra ekonomiska verkligheten gör det.
Citera
2021-03-10, 13:11
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det låter inte orimligt att en VD rycker in och hjälper till med en nystartad tidning, men chefredaktörens och den ansvariga utgivarens beslut måste likväl respekteras. Hade Neuding bestämt att artikeln skulle publiceras på måndagen så är det det som gäller, och inget annat.

Jag uttryckte mig tyvärr oklart. Menade, att det inte verkar ha varit *innehållet* i texten, som var problematiskt.
Citera
2021-03-10, 13:12
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Av ren välvilja så försöker man ofta att bortse från detta i sociala situationer. I skrift blir det dock av någon anledning tydligare och inte lika lätt att överse med. Ofta avslöjas det av ur vår synvinkel logiska kullerbyttor eller "felskrivningar" - men det är egentligen fråga om mindre lyckade imitationer. Komplexa sammanhang och resonemang och tillämpningar är mindre lätta att imitera. Däremot att bekänna sig till grovhuggna liberala principer eller redaktionella ideal - det kan man lätt göra genom att låta hjärnan köra copy-paste.

Vilket rasistiskt dravel. Sanandaji tycks vara en hetlevrad person, men han har inga problem med "komplexa sammanhang och resonemang".
Citera
2021-03-10, 13:13
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hm.. rimmar rätt väl med ett tidigare inlägg jag gjorde, jag har haft dessa misstankar från början:

Användarna Stabskapten och JohNils var också inne på något liknande redan på sida 8 i den här tråden - "suga upp och neutralisera skribenter som kan dra iväg för långt till höger" som den senare beskrev det:

(FB) Högerprofiler rekryterade till hemligt medieprojekt – Bulletin

Det var inte riktigt den tolkningen jag gjorde initialt men jag har haft det i bakhuvudet ända sedan jag först läste det och nu börjar man undra om det inte kan ha varit så enkelt? En sådan som Ivar Arpi gör väl oändligt mycket mer nytta på SvD, så att säga, än att publicera exakt samma saker fast på en mycket mindre och helt obetydlig plattform.

Funderar lite på Paulina Neudings roll i de här sammanhangen - hon återkommer och det blir aldrig lyckat.
Senast redigerad av Guillounism 2021-03-10 kl. 13:16.
Citera
2021-03-10, 13:14
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Jag uttryckte mig tyvärr oklart. Menade, att det inte verkar ha varit *innehållet* i texten, som var problematiskt.

I så fall borde den redan ha publicerats. Men det kanske gick prestige i saken.
Citera
2021-03-10, 13:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vi kör en konspirationsteori i tre steg, ta den för vad den är, personligen håller jag den inte för otrolig:

Negar Josephi plagierade medvetet artiklar så uppenbart att det skulle upptäckas och sänka Bulletin, som sågs som ett hot från ZOG. Nästa steg: Hon anställdes av Neuding med denna uppgift. Det handlar om en judisk konspiration för att sänka en möjlig konservativ kraft. Galaxhjärnesteget: Det var någon från deras ZOG-avdelning som avslöjade plagiaten här i tråden.

Var det Negar Josephi som plagierade?

Som sagt jag har skrivit det tidigare i tråden - det är 100 % en klassisk ZOG scapegoat-ritual.

Judarna kastar alla sina synder på en scapegoat - i detta fall alla jobbiga potentiellt sunda konservativa vita personer med visst följarskap bland goyim - och sedan offrar de och bränner upp hela scapegoaten och de blir fria från synderna. Nu slipper dom att Arpi och Gudmundson rödpillrar för mycket kring Aschberg och trans-agendan.

Negar är judinna och har varit journalist länge. På radion va? Klassisk vänsteridiot av stora mått. Det är klassisk entrism. Ska bli intressant att se vad hon kommer att skylla på? Sannolikt psykiska problem av något slag. Även intressant att se med vad hon erbjudits för belöning.

Fan var orutinerat av Tino att inte begripa att judarna bara drar den dumma kurd-goyimen i trynet. Det är ju exakt vad de gör i Syrien. man ska vara ganska korkad om man har rötter i mellanöstern och inte begriper det.

/Johan
Citera
2021-03-10, 13:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vilket rasistiskt dravel. Sanandaji tycks vara en hetlevrad person, men han har inga problem med "komplexa sammanhang och resonemang".

Skit ned dig din pajas!

Komplexa sammanhang och resonemang är kulturberoende. Det som är komplext respektive självklart i en mellanösternkultur är inte detsamma som i vår kultur.

Kallas för kulturkrock. Är det rasism att notera förekomsten av kulturkrockar?

/Johan
Citera
2021-03-10, 13:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Användarna Stabskapten och JohNils var också inne på något liknande redan på sida 8 i den här tråden - "suga upp och neutralisera skribenter som kan dra iväg för långt till höger" som den senare beskrev det:

(FB) Högerprofiler rekryterade till hemligt medieprojekt – Bulletin

Det var inte riktigt den tolkningen jag gjorde initialt men jag har haft det i bakhuvudet ända sedan jag först läste det och nu börjar man undra om det inte kan ha varit så enkelt? En sådan som Ivar Arpi gör väl oändligt mycket mer nytta på SvD, så att säga, än att publicera exakt samma saker fast på en mycket mindre och helt obetydlig plattform.

Funderar lite på Paulina Neudings roll i de här sammanhangen - hon återkommer och det blir aldrig lyckat.
Jag hade en misstanke om detta från början & jag varnade faktisk Arpi om det på sociala medier, men han verkar inte ha lyssnat.

Paulina Neuding står nu med sin Walkie Talkie: -"Shut it down, the goyim knows"-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in