Citat:
Ursprungligen postat av
Karoline76
Om man nu måste krypa in hur har då polacken kunnat hitta honom?
Enligt media har polacken stått på berget och var nära att falla ner. Jag litar inte helt vad media skriver. Alltså han såg där nere i ravinen först en sko, som syntes bäst pga färgen. Sedan såg han byxorna och mer fick vi inte veta. Polacken kan inte alls ha varit nere i ravinen.
Bergssidan är så pass hög och brant att jag har svårt att tro att någon klarar livet om man faller ner. Det finns gått om från bergsväggen fallna stora stenblock (från inlandsisens tid) nere i ravinen, även fallna träd och kortväxta granar. Det är länge sedan jag var där, så minns inte så noga höjden. Jag har aldrig varit uppe på berget utan i ravinen och Tyresta by och Åva Gård känner jag väl till. Det går inte komma upp på berget från ravinen. Man måste gå runt via Tyresta by eller via Stensjön. Från Stensjö är det raka vägen ca 1,3 kilometer till den platsen varifrån han har fallit ner i ravinen. Jag tror starkt att det här var en olycka. Det verkar som han avvek från Sörmlandsleden mer söderut helt enkelt.