2021-03-10, 10:56
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Omid Smith är framgångsrik såtillvida att han trendar i topp på twitter i Sverige nu.

Något har brunnit i huvudet på Tino. Att skapa fejk-profiler för att stödja sig själv innebär att han bränner allt förtroendekapital. Ingen vettig kan lita på vad han påstår i denna konflikt.
Citera
2021-03-10, 10:58
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ingen hade, vad jag vet, anklagat henne för det offentligt vid den tidpunkten. Nu finns det uppgift om att det var hon i tråden, vilket jag trodde sekunden jag såg henne förneka.

Många skulle kunna tro att det var hon, även om anklagelserna ej var offentliga. Eftersom plagiatskandalen var offentlig.
Citera
2021-03-10, 10:59
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Känns lite storm i ett vattenglass.
”Plagiat-skandalen”, det är väl vanligt hos alla tidningar att man publicerar TT-telegram och press-releaser på nyhetsplats. Sedan kanske man inte betalt TT för det eller inte gett kredit på rätt sätt.
Arpi tillträdde som tf redaktionschef när Neuding slutade, men innan jobbade en halvtid. Det var väl tanken att ersätta honom från början?
För mig känns det som nägon försöker göra konflikten större än vad den är, men jag kan ha fel.
Citera
2021-03-10, 11:00
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Då hade Bulletins journalister från början velat göra produkten till ett Kvartal 2.0 (vars ledande skribent extraknäcker med gästledare i DN!).
Den inställningen har jag svårt att tro att Arpi hade. Det vore att börja gräva graven medan bröllopet pågår. Som chefredaktör har han ändå begränsad makt och styrde inte över vilka medarbetare ägarna knöt till sig, exempelvis Leijonborg. En centralfigur i det socialliberala-globala projektet.
Arpis möjligheter att redaktionellt forma innehållet är också snävt tilltagen, det handlar om för svag tillgång på skribenter som sett Sveriges problem och vill alarmera om dem, men nättidningen måste ju dock fyllas med text.

Absolut en kulturkrock mellan Sanandaji och Arpi, och den förre är alldeles för oborstad och okunnig om Sverige och svenskarna för att kunna driva en seriös opinionstidning mot rådande vanstyre i landet.

Som det är nu finns det endast ett fåtal nättidningar utanför etablissemanget som vågar gå all-in om tillståndet i Sverige, men de har låg status även hos likatänkande, effektivt stigmatiserade av MSM. Något Sverige i västvärlden är världsledande på.

Det kan vara så att det är omöjligt att framgångsrikt etablera ett opinionsmedia utanför MSM. Dess synliga och dolda makt är alltför tung och djupgående i samhället och i medvetanden.
Kokar det inte ned till en skillnad i synsätt?

Ägarnas vision var INTE opinionsmedia. De ville ha en stark nyhetsredaktion som inte rapporterar ur det grundläggande vänsterperspektiv som idag råder inom svensk media. Det som istället vuxit fram är just en opinionssida med Sveriges tongivande högerviktade skribenter som ledar-, kulturskribenter samt krönikörer + en nyhetssida med plagiat från TT.

Tycker själv det är lite synd att nyhetsdelen inte varit starkare - och nu lär de ha mycket svårt att rekrytera folk dit.
Citera
2021-03-10, 11:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tror du? Jag ser bara en lättkränkt dåre som är mest bekymrad om sin egen status och heder. Att han fortsätter veva på trots att det knappast gör saken bättre tyder väl på det. Han är i alla händelser körd. För mig är det tydligt att det är han som börjat bete sig som en idiot, att Arpi gick ut med detta i samtalet med Journalisten och att Tino lackar på det för att det får honom att framstå i sämre dager. Det han ägnar sig åt nu ska antagligen föreställa skademinimering. Det får givetvis motsatt effekt.

Ja, Hanif Bali är en annan lirare som inte duger att bygga något på. Han uttrycker sig också illa.

Hur svårt kan det vara att slänga in en sarkastisk one-liner här och där när målet står öppet? Att så många tycker Bali är cool säger väl mer om tillståndet i landet än egentligen något annat.
Wööörd. Noterar att Tino skriver att någon anklagat honom för att ljuga, vilket får honom att se ut som en fåne inför personalen.

Som sagt: mellanchef på någon sorglig arbetsplats där cheferna vill sätta sig i respekt och skäller ut fotfolket på morgonmötet. Ovärdigt vuxna människor emellan. "Lögner", "falska människor", "svikare" etc. är sådant som får alarmet att ringa högt och skorrande.
Iofs kan väl Tino S. ha helt rätt om nyhetsdebaclet.
Sen att han blåser upp det till jättedimensioner pga sin personlighet är väl en annan femma.
Genom sin halsstarrighet så framstår han i dålig dager.
Tyvärr är väl hela projektet felplanerat från start.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Många skulle kunna tro att det var hon, även om anklagelserna ej var offentliga. Eftersom plagiatskandalen var offentlig.
Jag hade ingen tanke på att det var hon innan hon förnekade.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Vi kör en konspirationsteori i tre steg, ta den för vad den är, personligen håller jag den inte för otrolig:

Negar Josephi plagierade medvetet artiklar så uppenbart att det skulle upptäckas och sänka Bulletin, som sågs som ett hot från ZOG. Nästa steg: Hon anställdes av Neuding med denna uppgift. Det handlar om en judisk konspiration för att sänka en möjlig konservativ kraft. Galaxhjärnesteget: Det var någon från deras ZOG-avdelning som avslöjade plagiaten här i tråden.
Senast redigerad av baggebo1 2021-03-10 kl. 11:06.
Citera
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Ägarnas vision var INTE opinionsmedia. De ville ha en stark nyhetsredaktion som inte rapporterar ur det grundläggande vänsterperspektiv som idag råder inom svensk media. Det som istället vuxit fram är just en opinionssida med Sveriges tongivande högerviktade skribenter som ledar-, kulturskribenter samt krönikörer + en nyhetssida med plagiat från TT.

Tycker själv det är lite synd att nyhetsdelen inte varit starkare - och nu lär de ha mycket svårt att rekrytera folk dit.
Det är väl ifs ledningen som inte anställt nyhetsjournalister utan istället en massa toppnamn inom opinionsjournalistik?
Citera
2021-03-10, 11:05
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Jag tror mer på den här analysen. De som betalade trodde de billigt skulle få en reklam-megafon med kända namn för att föra ut sina egna ideer. Det var en dålig ide.
https://www.expressen.se/kultur/victor-malm/dags-for-bulletins--stjarnor-att-sjappa/

En hemsida, ledd av unga kvinnor, befolkad med stora egon som gillar att bli bekräftade. Ivar Arpi som snabbinkallad chef. Vad kan någonsin gå fel.

Man glömmer lätt att en väl fungerande megafon för t.ex anti-PK som Arpi var i svd, kunde tacka sin position på svd för detta. När han lämnade sin för oss läsare kända kanal så började han om från noll. Varumärket försvann och han blev mest en sur gubbe omgiven av andra sura gubbar och gummor. Hans starka sida var att han stod ut som skribent på svd, och svd har trovärdighet från 100 års publicering men det har inte bulletin som verkar ihopraffsad och är ganska trist. Jag har sett flera liknande fall t.ex Cervanka när han lämnade för di.se och jag behövde aldrig läsa honom igen. Ändå gillade jag honom mycket på svd.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-03-10 kl. 11:08.
Citera
2021-03-10, 11:06
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Pffff. Möjligtvis mysmoderater.
Någon sund stockkonservativ hardcore höger hittar man inte där.

Nu svarade jag på påståendet att det är svårt att hitta journalister som är höger om Liberalerna. Mitt svar var att de hittas på Bulletin.
Citera
2021-03-10, 11:07
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Det är väl ifs ledningen som inte anställt nyhetsjournalister utan istället en massa toppnamn inom opinionsjournalistik?
Så är det så klart. Sedan har det nog lett till en ond cirkel. Opinionsskribenterna har varit lätta att rekrytera och de skapade tidigt en bild av bulletin som sannolikt gjorde det svårare att rekrytera nyhetsjournalister.
Citera
2021-03-10, 11:08
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vi kör en konspirationsteori i tre steg, ta den för vad den är, personligen håller jag den inte för otrolig:

Negar Josephi plagierade medvetet artiklar så uppenbart att det skulle upptäckas och sänka Bulletin, som sågs som ett hot från ZOG. Nästa steg: Hon anställdes av Neuding med denna uppgift. Det handlar om en judisk konspiration för att sänka en möjlig konservativ kraft. Galaxhjärnesteget: Det var någon från deras ZOG-klubb som avslöjade plagiaten här i tråden.
Berätta mer. Är Dan Korn skriver ju numera för Nyheter Idag och är väl en av de få som faktiskt producerat något för Oikos. Är syftet där också att kaosa till allt? Har han samma chef som Neuding? Chang Frick är ju ifs jude själv. Är Nyheter Idag bara kontrollerad opposition? Till för att dra läsare från publikationer som Fria Tider? Mästerjuderymdödlorna spelar verkligen fyradimensionell schack i så fall. Men med tanke på att kontrollerade både Sovjet och USA samtidigt är det väl rimligt...

Fan vad trött jag är på den här typen av idiotresonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in