Citat:
Tror du? Jag ser bara en lättkränkt dåre som är mest bekymrad om sin egen status och heder. Att han fortsätter veva på trots att det knappast gör saken bättre tyder väl på det. Han är i alla händelser körd. För mig är det tydligt att det är han som börjat bete sig som en idiot, att Arpi gick ut med detta i samtalet med Journalisten och att Tino lackar på det för att det får honom att framstå i sämre dager. Det han ägnar sig åt nu ska antagligen föreställa skademinimering. Det får givetvis motsatt effekt.Tino S. är väldigt intelligent och påläst, dock har han humör och antagligen någon blandad aspis/adhd-diagnos som gör att han inte kan bromsa. Han kör på och skiter i formen då han anser att innehållet är viktigare. Antagligen därför som han börjar gorma och gapa när han hamnar i affekt. Tino S. anser att han säger sanningen och då spelar formen ingen roll.
Citat:
Ja, Hanif Bali är en annan lirare som inte duger att bygga något på. Han uttrycker sig också illa. Hur svårt kan det vara att slänga in en sarkastisk one-liner här och där när målet står öppet? Att så många tycker Bali är cool säger väl mer om tillståndet i landet än egentligen något annat.
Citat:
Wööörd. Noterar att Tino skriver att någon anklagat honom för att ljuga, vilket får honom att se ut som en fåne inför personalen. Frågan är om det bara är språket han har bekymmer med. Frågan inställer sig lätt efter att ha tagit del av han senaste alster på Facebook. Flera gånger anklagar han Arpi för att "ljuga". Att bemöta denna text är som att bemöta en text av en förståndshandikappad. Jag tror nu inte att Tino lider av något allvarligt förståndshandikapp men möjligen kan handikappet vara av kulturell art. Om det är kurdiskt har jag svårt att avgöra, men säkert är att det har karaktären av blattekultur. Just dessa anklagelser om att ljuga låter som tonårsspråk i skolor i utanförskapsområden. Att utan belägg påstå att en etablerad samhällsvetenskaplig författare ljuger i ett meningsutbyte där Tino formellt sett är överordnad, men statusmässigt underordnad, tyder på att Tino inte förstår sig på ordens betydelse. Möjligen kan man säga att man uppfattar ett sakförhållande på olika sätt, men att uttryckligen påstå att någon ljuger gör man helt enkelt inte på denna nivå. Fattar han inte det.
Som sagt: mellanchef på någon sorglig arbetsplats där cheferna vill sätta sig i respekt och skäller ut fotfolket på morgonmötet. Ovärdigt vuxna människor emellan. "Lögner", "falska människor", "svikare" etc. är sådant som får alarmet att ringa högt och skorrande.