2021-03-10, 10:32
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Från din länk:
en uppgång med 18 procent på aktualiseringar för vuxna från 2019. Och 2019 låg i sin tur högre än 2018.
Vilken Corona-pandemi och restriktioner fanns i landet Sverige år 2019?
https://www.gp.se/debatt/m%C3%A4ns-v%C3%A5ld-mot-kvinnor-%C3%B6kar-i-g%C3%B6teborg-1.42419517

Jag hoppas att du trollar och provocerar lite för du kan väl inte vara så dum så du läser halva meningar och dessutom citerar halva meningar:

Hela meningen:

Statistiken från socialtjänsten visar hur 2020 är ett nytt rekordår för våld i nära relationer, en uppgång med 18 procent på aktualiseringar för vuxna från 2019. Och 2019 låg i sin tur högre än 2018.

Det börjar komma rapporter från hela landet om kraftiga ökningar
Citera
2021-03-10, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Nej "de kretsarna" har haft fel hela tiden. De gör antaganden utifrån hur virus och influensor brukar bete sig. Hur omfattande oprövade massvaccinationer beter sig kan de inte heller riktigt veta. Allra viktigast vad gör antivaxxers, nonchalanta unga som går på spridningsfest. Vad får det för konsekvenser?

Datan är tydlig, gruppen frisk och arbetsför under 65 kan inte överbelasta vården på egen hand så vad de gör när alla i riskgrupp är vaccinerade är irrelevant ur ett medicinsk perspektiv, kvarvarande restriktioner är då endast där av politiska skäl.

Vad Ni får ut av att undvika ta in fakta och ändra Er verklighet efter den riktiga verkligheten utan istället likt det militära skämtet "om kartan och verkligheten inte stämmer överens så är det fel på verkligheten" fortsätta skrika ut Ert missnöje över något Ni tycker har jag ingen aning om och är faktiskt inte intresserad heller...
Citera
2021-03-10, 10:38
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Moderate beer drinking. Dricker man mycket öl så pissar man mer och då får man B12 underskott.
Inte i den undersökningen jag länkade, B12 och folat ökar i takt med konsumtionen och är högst i högkonsumtionsgruppen.
Citera
2021-03-10, 10:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Inte i den undersökningen jag länkade, B12 och folat ökar i takt med konsumtionen och är högst i högkonsumtionsgruppen.

Jag såg att de påstår det. Enligt läkare jag talat med är det tvärtom. Har dessutom en anekdot om en släkting som friskt drack öl i stora mängder vilket resulterade i grav B12 brist.
Citera
2021-03-10, 10:44
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
10.000 personer i högriskgruppen av 70+ har dött... totalt antal personer i den åldersgruppen i Sverige är 1,7 Miljoner

Således:
0,6% avlidna i högriskgruppen 70+ trots att pandemin härjat i mer än ett år nu
strax över 1000 avlidna bland de yngre än 70 år ger ca 0,01% Mortality Rate

När fakta är så här uppenbar och medborgaren lärt sig de olika beräkningssätten dyker LångtidsCovid upp som det nya stora hotet och anledning til Lockdowns och restriktioner.

Siffror + Källor annars papperskorgen
Samtidigt är det bara ca 60k bekräftade fall i 70+-kategorin. Det isolerar sig och håller sig undan med bravur ofta men lever ett totalt ovärdigt slut av den tiden man har kvar på jorden. Ca 15% av de som fått positivt på stickan har sen kroknat. Inga odds jag skulle spela emot som gamling.

Sen finns det såklart ett mörkertal i hur många som burit covid utan att hamna i statistiken. Men jag tror att det mörkertalet är betydligt mindre % i 70+ än övriga kategorier.
Senast redigerad av erwynn 2021-03-10 kl. 10:48.
Citera
2021-03-10, 10:47
Medlem
severustheemperors avatar
-
Senast redigerad av severustheemperor 2021-03-10 kl. 10:50.
Citera
2021-03-10, 10:48
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Jag såg att de påstår det. Enligt läkare jag talat med är det tvärtom. Har dessutom en anekdot om en släkting som friskt drack öl i stora mängder vilket resulterade i grav B12 brist.
Alkohol är ju urindrivande i förhållande till mängd så tillskottet av B12 torde bli lika oavsett mängd, ergo mer ju mer man dricker. Alkoholism driver ju andra komplikationer som kan minska uppdaget av vitaminer i magen (och därmed leder till både B3-brist och B12-brist) men en ölalkoholist torde alltid vara bättre än spritalkoholist vad gäller B12 och folater.
Skulle vara intressant att se en studie som jämför dessa två.
Citera
2021-03-10, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Jag hoppas att du trollar och provocerar lite för du kan väl inte vara så dum så du läser halva meningar och dessutom citerar halva meningar:

Hela meningen:

Statistiken från socialtjänsten visar hur 2020 är ett nytt rekordår för våld i nära relationer, en uppgång med 18 procent på aktualiseringar för vuxna från 2019. Och 2019 låg i sin tur högre än 2018.

Det börjar komma rapporter från hela landet om kraftiga ökningar
Vi ser alltså en ökning över tiden som visar sig sig både år 2019 och 2020.

Hur vet vi, i din värld, att det är för mycket restriktioner som stimulerar fram våldet, och inte för lite av dessa?

Dessutom fakta:
Statistik utifrån brottstyper [2006–2019]
Utsatthet för brott mot enskild person
https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper.html
Citera
2021-03-10, 10:53
Medlem
Alcohol Effects on B-12 Deficiency
" More than moderate levels of alcohol consumption can significantly reduce B-12 absorption and may deplete bodily stores."
https://healthyeating.sfgate.com/alcohol-effects-b12-deficiency-9699.html
Citera
2021-03-10, 10:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Alkohol är ju urindrivande i förhållande till mängd så tillskottet av B12 torde bli lika oavsett mängd, ergo mer ju mer man dricker. Alkoholism driver ju andra komplikationer som kan minska uppdaget av vitaminer i magen (och därmed leder till både B3-brist och B12-brist) men en ölalkoholist torde alltid vara bättre än spritalkoholist vad gäller B12 och folater.
Skulle vara intressant att se en studie som jämför dessa två.

Apropå vitaminer så tar Aftonbladet i dag upp i sin liverapportering att det inte finns några bevis för att D-vitamin skulle ha någon bäring på sjukdomsförloppet gällande covid19. Samtidigt säger en överläkare i Expressen att D-vitamin är viktigt för immunförsvaret och covid19. Dessa dubbla signaler, tröttsamt.
Citera
2021-03-10, 10:58
Medlem
Daily and per capita alcohol consumption in European countries
https://ec.europa.eu/jrc/en/page/alcohol-daily

Se "Tabell 3"

Verkar ej finnas någon korrelation mellan alkoholintag och Covid, på landsbasis.
Senast redigerad av severustheemperor 2021-03-10 kl. 11:04.
Citera
2021-03-10, 11:03
Medlem
Citat:
Apropå vitaminer så tar Aftonbladet i dag upp i sin liverapportering att det inte finns några bevis för att D-vitamin skulle ha någon bäring på sjukdomsförloppet gällande covid19. Samtidigt säger en överläkare i Expressen att D-vitamin är viktigt för immunförsvaret och covid19. Dessa dubbla signaler, tröttsamt.

En halv miljard i krisstöd till medierna
UPPDATERAD 8 MAJ 2020PUBLICERAD 8 MAJ 2020
Regeringen ger ytterligare en halv miljard i stöd till medierna. Det beskedet gav kultur- och demokratiminister Amanda Lind (MP) vid fredagens pressträff.
– Det krävs särskilda insatser för att säkra allmänhetens tillgång till nyheter, säger Amanda Lind.
https://www.svt.se/kultur/en-halv-miljard-i-krisstod-till-medierna

Sveriges skräppress står på knä och suger hårdare än en vakumpump. Nuff said.

Man får vända på det. Vilken sorts människor sitter vid makten. Som i stället för
att skydda, vill skada sveriges befolkning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in