2021-03-10, 09:07
Medlem
Även ifall det var CÖ som kanske genomförde morden var ju VK högst troligt med på det samt gjorde inget för att stoppa det.

Båda borde bli dömda. Uselt rättssystem.
Citera
2021-03-10, 09:08
Medlem
https://www.aftonbladet.se/a/LnWGW4

VAD FAN ÄR DET JAG LÄSER??????
Citera
2021-03-10, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theflick
Han ska väl ändå dömas för grovt rån som har minimistraffet 5 år? Hur tänker HR egentligen...
Han fälls säkert för ett mindre grovt brott, annat vote ju förjävligt. Men troligen inte för ett brott som har obligatorisk häktning. Men fan vet, tycker rättssamhället blivit mjukare och fegare. Kanske får han krypa in på nåt åt, och då har han redan suttit av straffet. Blir intressant att läsa domen.
Citera
2021-03-10, 09:14
Medlem
Nu är det bara att hålla tummarna för att CÖs livstidsdom står fast
Citera
2021-03-10, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Även ifall det var CÖ som kanske genomförde morden var ju VK högst troligt med på det samt gjorde inget för att stoppa det.

Båda borde bli dömda. Uselt rättssystem.
Helt jävla vansinnigt... Vilken grov förolämpning mot de anhöriga.. Det här är fan i mig inte ok någonstans.
Dax för regeringen/riksdag att styra upp detta.
Citera
2021-03-10, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Helt jävla vansinnigt... Vilken grov förolämpning mot de anhöriga.. Det här är fan i mig inte ok någonstans.
Dax för regeringen/riksdag att styra upp detta.
Undrar vart VK kommer ta vägen nu. Hem till Vvallentuna går väl knappast. Mördare på fri fot brukar inte vara populära.
Citera
2021-03-10, 09:23
Medlem
Vad fasiken är det som händer med det svenska rättssystemet? Är rena skandalen, båda två ska dömas för mord och sitta livstid!!

Känns som det är läge flytt utomlands inom några år, för här i Sverige kommer man undan med mord och fängelse. Bara skylla på varandra så är man fri sen! FYFAN säger jag bara, usch! Skäms att vara svensk
Citera
2021-03-10, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moggiman
Som sagt. Säger inte att han är frikänd, säger att VK är släppt på frifot i väntan på dom. Vilket tyder på att han ej kommer att bli dömd för mord.

Jag kan ärligt säga att jag var helt övertygad om att du var ett troll. Oj! Aj! Usch!
Senast redigerad av hanspippi 2021-03-10 kl. 09:26.
Citera
2021-03-10, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingen.underskrift
Vad fasiken är det som händer med det svenska rättssystemet? Är rena skandalen, båda två ska dömas för mord och sitta livstid!!

Känns som det är läge flytt utomlands inom några år, för här i Sverige kommer man undan med mord och fängelse. Bara skylla på varandra så är man fri sen! FYFAN säger jag bara, usch! Skäms att vara svensk
Lugn och fin. Han KAN bli dömd till ett mildare brott. Vi får se på fredag. Det kan fortfarande bli fängelse, men då får han vänta för att inställa sig för inlåsning. Blir han frikänd och dessutom får skadestånd för häktningestiden, då är något fundamentalt fel.
Citera
2021-03-10, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Undrar vart VK kommer ta vägen nu. Hem till Vvallentuna går väl knappast. Mördare på fri fot brukar inte vara populära.
Fast nu är det ju på det viset, min bäste Pablo, att hovrätten med sin juridiska kunskap (som kanske överstiger din, vad vet jag?), har bedömt/slagit fast att VK trots allt INTE är en mördare i detta ärende, så varför utpekar du honom som en sådan här på Flashback?
Citera
2021-03-10, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lugn och fin. Han KAN bli dömd till ett mildare brott. Vi får se på fredag. Det kan fortfarande bli fängelse, men då får han vänta för att inställa sig för inlåsning. Blir han frikänd och dessutom får skadestånd för häktningestiden, då är något fundamentalt fel.

Ja, grovt rån bl.a men jag måste säga att jag är chockad. Jag vet inte vad jag ska säga.
Citera
2021-03-10, 09:33
Medlem
Salcinns avatar
I dessa fall önskar man det fanns en Dexter på riktigt. Ett av de vidrigaste rånmorden på länge och han går fri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in